• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Zázrak jménem chia: nakopněte svůj běh

    Pokud přemýšlíte nad tím, jaká potravina prospěje vašemu tréninku v letních parnech, zaměřte svou pozornost na chia semínka. Jsou zásobárnou antioxidantů, bílkovin, omega-3 mastných kyselin i vlákniny.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Lenka Maxová

    Dobrý den, a kde se dají koupit? Děkuji

    0/0
    10.7.2014 14:19

    M68i27c27h83a42l 65Z87o57u77b32e13k 9731113928761

    Já je kupuji třeba zde: susene 

    Jinak nevím jestli jsou zrovna tento měsíc nejprospěšnější semínka Chia--já to jím od té doby co běhám-- ale rozhodně se nejedná o nynější módní  rozmar.

    0/0
    10.7.2014 15:05

    L97u80k34á82š 64C66h73m65e52l12a 3485831583799

    Ano, tento měsíc jsou nejprospěšnější chia...,;-)

    +3/−1
    8.7.2014 13:30

    V60o89j87t14ě59c52h 27R89o63z48s73í29v52a30l 5150763455314

    nehledal jsem pravda nijak peclive, nicmene prvni vysledky - 200g tohoto novodobeho zensenu kombinovaneho s kamenem mudrcu vyjde na krasnych 190 korun. tak to prece musi fungovat, no ne?

    +2/−1
    8.7.2014 14:27

    L84u68k40á69š 80C20h97m98e14l72a 3345231573109

    ;-D;-D;-DR^

    +1/0
    8.7.2014 14:58

    L33u12k30á77š 45C53h94m70e66l76a 3565141973469

    ...přitom autorka na jiném místě uvádí, jak nepodléhá módním rozmarům.

    0/0
    8.7.2014 15:21

    H24o47n86z50a 52B69o97b64u46l90a 9186769163609

    "cítím (se) daleko více saturována tekutinami" - bože, pište česky. Tohle je hrozný zlozvyk.

    +2/0
    6.7.2014 22:05

    D48a53n65i49e90l 73T95s50c10h36e41r90n35a23y 2125632239762

    saturovana ? trpi vodnatelnosti ? to je spis prusvih nez dobro

    0/0
    10.7.2014 3:47

    Alena Vytejčková

    Dobrý den ,nějakou dobu již semínka konzumuji,jen bych potřebovala vědět jaká je doporučená dávka za den mám fyzicky dost náročné povolání.A ještě je možné,že by se po nich člověk nafoukl?

    0/0
    4.7.2014 9:10

    M22i34c50h73a47l 60Z19o60u44b84e62k 9811773408641

    Asi je to individuální, ale si dávám polévkovou lžíci denně.

    0/0
    4.7.2014 16:26

    M54i75c81h68a81l 77Z13o71u37b83e70k 9661733548891

    Asi je to individuální, ale já si dávám polévkovou lžíci denně.

    0/0
    4.7.2014 16:26
    Foto

    B90a89r51b16o64r87a 20T19o28p34i73n19k51o26v15á 1825617389136

    Dobrý den, já je nejím denně, o 200 g dávkách uvedených výše bych neuvažovala ani ve snu. Většina lidí si je přidává v několikagramových porcích na jogurt, do zálivek, pečiva nebo do kokosového mléka - chia hodně nabudou na objemu po namočení do vody. Beru je tedy jako doplňkovou potravinu, pro obohacení jídelníčku. Nafouklá nebo nadýmající se jsem se po nich nikdy necítila.

    0/0
    10.7.2014 14:19
    Foto

    B90a67r49b53o38r38a 18T61o23p88i76n92k44o16v54á 1925727399716

    Dobrý den, omlouvám se všem pozorným čtenářům i diskutérům za mylnou informaci. Obsah sodíku v chia semíncích je skutečně 0,18 mg/g! Já i můj tiskařský šotek jsme tento fakt opravili v textu článku a tímto se Vám ještě jednou omlouváme a doufáme, že k podobným pochybením bude docházet maximálně jednou za deset let:-).

    +3/0
    30.6.2014 16:02
    Foto

    H75e75l44e66n63a 43H17e68j61d54u32k11o18v38á 9702629315506

    :-)nikdo není dokonalý

    0/0
    30.6.2014 20:59

    M45i23c76h55a35l 96Z29o51u41b39e13k 9961323418521

    To je zajímavý, jak se vždycky najde někdo, komu jaksi unikne celková podstata článku a zaměří se na kravinu "gram" versus "miligram"......jako by to snad bylo podstatné.

    Já s autorem článku souhlasím.  Osobně mě je sice tak nějáko šumák, jestli je v tom sodík, nebo draslík a hodnotím spíš to, jestli v tom není rtuť nebo arzén.  Pro mě je nejdůležitější, jak mě po pozření těch semínek je a jestli se to opravdu kladně projeví jak na zdraví, tak na výkonu.  Semínka nijak neupravuji, jen sním a trošku rozkoušu polévkovou lžíci těchto semínek a následně zapiji vodou.  Nepozoruji sice žádný nával energie, ale určitě mám klidnější žaludek, což při běhu oceňuji a jednoduše je mi po nich dobře.   A samozřejmě věřím i tomu, že Chia semínka obsahují věci, které jsou ku prospěchu těla. Tak že jako doplněk ke stravě určitě dobrá věc.

    +3/0
    29.6.2014 16:22

    D89a61n36i56e11l 85T20s31c69h56e17r89n87a67y 2635732539322

    tak zkuste lnena seminka kilo za 12 kc ;-D;-D;-D

    0/0
    10.7.2014 3:48

    A52l36e26š 93Z30e49l47i46n22k11a 1774642636

    Jsou to samozřejmě miligramy u toho sodíku . Někdo se přehlídl při překladu anglické wiki ;-D

    0/0
    29.6.2014 0:41

    I31l89o57n28a 76B43a15j29e64r35o90v17á 5979283164414

    Nebudu zkoumat, kolik přesně čeho chia semínka obsahují, ale věřím, že to, co obsahují, nám běžcům neškodí, ba je ku prospěchu. Občas si vzpomenu, že je mám, a když běžím ultra, sypu si je do dózy k vyloupanému grepu. Je to příjemná chuťová změna po sladkých jonťácích a jiných sladkých doplňcích, kterým se úplně nedá vyhnout.A jejich příznivý účinek, jak popisoval autor, pociťuji. :-)

    +1/0
    28.6.2014 17:59
    Foto

    J82a76n 64H59a73v79e15l35k94a 3401866181645

    Má sice světové tituly, ale píše úplné hovadiny. 1 g chia semínek určitě neobsahuje 0,18 gramu sodíku. Kolik asi stojí takovýto PR článek pro člověka, který se ani neorientuje v látkovém složení potravin?

    +2/−7
    28.6.2014 16:30
    Foto

    H72e18l52e14n92a 84H10e40j48d86u40k47o12v87á 9112359855326

    proč se ptáte na honorář ? všechno se přece nepíše pro peníze, ale pro dobrou věc, sdílet dobré zkušenosti, a ty miligramy versus gram, malý překlep, v meritu věci nepodstatný,  chybička se vloudila, podstata věci je úplně jinde, dobrý tip pro běžce, běžkyně, běhálisty a lidičky oddaným pohybu

    +4/0
    29.6.2014 18:45

    A31l41e15š 38W34o23l14k88e50r 6849319324459

    Proč hned tak arogantně pane terapeute?

    0/0
    3.7.2014 9:05
    Foto

    J56a96n 64H90a27v47e13l14k42a 3161116441885

    Když někdo dělá machra přes výživu a v látkovém složení udělá takovouto hrubku, tak většině lidí to nevadí, což nevadí, ale mně to vadí, protože se v látkovém složení potravin vyznám (neboť jsem původně zemědělský inženýr), ale to přece také nevadí, neboť jak vidím redakce zareagovala a chybku opravila. Původně uváděná hodnota byla tisíckrát vyšší. To je jakoby někdo napsal, že v Praze od Muzea k Rozhlasu je to 200 km a zároveň se tvářil, jak tomu rozumí. Možná byste se pak ozval taky.

    +1/−5
    3.7.2014 9:18

    A34l22e71š 91W13o10l19k18e65r 6769599444839

    Jistě je dobré na chybu upozornit. Mě zarazila ta forma.

    Máte pravdu, že s výživovými poradci se roztrhl pytel a jejich kvalita je přinejmenšim diskutabilní, ale tohle myslím není ten případ.

    +1/0
    3.7.2014 9:26





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.