• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Zázrak jménem chia: nakopněte svůj běh

    Pokud přemýšlíte nad tím, jaká potravina prospěje vašemu tréninku v letních parnech, zaměřte svou pozornost na chia semínka. Jsou zásobárnou antioxidantů, bílkovin, omega-3 mastných kyselin i vlákniny.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Lenka Maxová

    Dobrý den, a kde se dají koupit? Děkuji

    0/0
    10.7.2014 14:19

    M68i96c58h50a40l 69Z91o64u61b64e31k 9511703668551

    Já je kupuji třeba zde: susene 

    Jinak nevím jestli jsou zrovna tento měsíc nejprospěšnější semínka Chia--já to jím od té doby co běhám-- ale rozhodně se nejedná o nynější módní  rozmar.

    0/0
    10.7.2014 15:05
    Foto

    L39u16k18á52š 85C91h18m72e20l89a 3545231363689

    Ano, tento měsíc jsou nejprospěšnější chia...,;-)

    +3/−1
    8.7.2014 13:30

    V41o95j16t36ě14c41h 19R92o45z15s42í63v32a71l 5230823405564

    nehledal jsem pravda nijak peclive, nicmene prvni vysledky - 200g tohoto novodobeho zensenu kombinovaneho s kamenem mudrcu vyjde na krasnych 190 korun. tak to prece musi fungovat, no ne?

    +2/−1
    8.7.2014 14:27
    Foto

    L49u46k17á87š 94C12h43m59e33l47a 3595841563649

    ;-D;-D;-DR^

    +1/0
    8.7.2014 14:58
    Foto

    L94u29k67á25š 25C66h34m46e46l69a 3135201323699

    ...přitom autorka na jiném místě uvádí, jak nepodléhá módním rozmarům.

    0/0
    8.7.2014 15:21

    H46o58n37z59a 97B21o85b31u33l18a 9216339703809

    "cítím (se) daleko více saturována tekutinami" - bože, pište česky. Tohle je hrozný zlozvyk.

    +2/0
    6.7.2014 22:05

    D85a54n85i29e84l 97T37s51c54h66e24r88n75a13y 2105472849832

    saturovana ? trpi vodnatelnosti ? to je spis prusvih nez dobro

    0/0
    10.7.2014 3:47

    Alena Vytejčková

    Dobrý den ,nějakou dobu již semínka konzumuji,jen bych potřebovala vědět jaká je doporučená dávka za den mám fyzicky dost náročné povolání.A ještě je možné,že by se po nich člověk nafoukl?

    0/0
    4.7.2014 9:10

    M82i34c33h41a93l 13Z69o44u18b44e82k 9301853328361

    Asi je to individuální, ale si dávám polévkovou lžíci denně.

    0/0
    4.7.2014 16:26

    M53i95c67h20a44l 84Z43o49u29b62e55k 9941613338921

    Asi je to individuální, ale já si dávám polévkovou lžíci denně.

    0/0
    4.7.2014 16:26
    Foto

    B33a52r19b62o12r58a 55T41o29p70i50n64k76o98v94á 1525197369776

    Dobrý den, já je nejím denně, o 200 g dávkách uvedených výše bych neuvažovala ani ve snu. Většina lidí si je přidává v několikagramových porcích na jogurt, do zálivek, pečiva nebo do kokosového mléka - chia hodně nabudou na objemu po namočení do vody. Beru je tedy jako doplňkovou potravinu, pro obohacení jídelníčku. Nafouklá nebo nadýmající se jsem se po nich nikdy necítila.

    0/0
    10.7.2014 14:19
    Foto

    B46a98r84b49o56r97a 48T83o14p78i48n18k17o21v24á 1215407219336

    Dobrý den, omlouvám se všem pozorným čtenářům i diskutérům za mylnou informaci. Obsah sodíku v chia semíncích je skutečně 0,18 mg/g! Já i můj tiskařský šotek jsme tento fakt opravili v textu článku a tímto se Vám ještě jednou omlouváme a doufáme, že k podobným pochybením bude docházet maximálně jednou za deset let:-).

    +3/0
    30.6.2014 16:02
    Foto

    H29e77l97e63n48a 49H92e30j65d50u33k20o45v67á 9832859935476

    :-)nikdo není dokonalý

    0/0
    30.6.2014 20:59

    M62i73c50h62a79l 62Z42o53u61b87e64k 9401853178981

    To je zajímavý, jak se vždycky najde někdo, komu jaksi unikne celková podstata článku a zaměří se na kravinu "gram" versus "miligram"......jako by to snad bylo podstatné.

    Já s autorem článku souhlasím.  Osobně mě je sice tak nějáko šumák, jestli je v tom sodík, nebo draslík a hodnotím spíš to, jestli v tom není rtuť nebo arzén.  Pro mě je nejdůležitější, jak mě po pozření těch semínek je a jestli se to opravdu kladně projeví jak na zdraví, tak na výkonu.  Semínka nijak neupravuji, jen sním a trošku rozkoušu polévkovou lžíci těchto semínek a následně zapiji vodou.  Nepozoruji sice žádný nával energie, ale určitě mám klidnější žaludek, což při běhu oceňuji a jednoduše je mi po nich dobře.   A samozřejmě věřím i tomu, že Chia semínka obsahují věci, které jsou ku prospěchu těla. Tak že jako doplněk ke stravě určitě dobrá věc.

    +3/0
    29.6.2014 16:22

    D48a44n46i10e62l 77T82s43c79h67e12r49n32a34y 2305732379592

    tak zkuste lnena seminka kilo za 12 kc ;-D;-D;-D

    0/0
    10.7.2014 3:48

    A68l66e13š 56Z11e67l85i60n75k13a 1614682786

    Jsou to samozřejmě miligramy u toho sodíku . Někdo se přehlídl při překladu anglické wiki ;-D

    0/0
    29.6.2014 0:41

    I47l59o11n13a 98B84a79j39e70r93o77v22á 5199293414244

    Nebudu zkoumat, kolik přesně čeho chia semínka obsahují, ale věřím, že to, co obsahují, nám běžcům neškodí, ba je ku prospěchu. Občas si vzpomenu, že je mám, a když běžím ultra, sypu si je do dózy k vyloupanému grepu. Je to příjemná chuťová změna po sladkých jonťácích a jiných sladkých doplňcích, kterým se úplně nedá vyhnout.A jejich příznivý účinek, jak popisoval autor, pociťuji. :-)

    +1/0
    28.6.2014 17:59
    Foto

    J37a80n 26H49a95v90e42l77k23a 3121126781815

    Má sice světové tituly, ale píše úplné hovadiny. 1 g chia semínek určitě neobsahuje 0,18 gramu sodíku. Kolik asi stojí takovýto PR článek pro člověka, který se ani neorientuje v látkovém složení potravin?

    +2/−7
    28.6.2014 16:30
    Foto

    H21e87l51e88n47a 85H70e71j34d60u83k86o72v85á 9162889725506

    proč se ptáte na honorář ? všechno se přece nepíše pro peníze, ale pro dobrou věc, sdílet dobré zkušenosti, a ty miligramy versus gram, malý překlep, v meritu věci nepodstatný,  chybička se vloudila, podstata věci je úplně jinde, dobrý tip pro běžce, běžkyně, běhálisty a lidičky oddaným pohybu

    +4/0
    29.6.2014 18:45

    A56l71e47š 40W97o43l20k87e56r 6269329884969

    Proč hned tak arogantně pane terapeute?

    0/0
    3.7.2014 9:05
    Foto

    J82a10n 57H58a16v35e33l71k42a 3701516131305

    Když někdo dělá machra přes výživu a v látkovém složení udělá takovouto hrubku, tak většině lidí to nevadí, což nevadí, ale mně to vadí, protože se v látkovém složení potravin vyznám (neboť jsem původně zemědělský inženýr), ale to přece také nevadí, neboť jak vidím redakce zareagovala a chybku opravila. Původně uváděná hodnota byla tisíckrát vyšší. To je jakoby někdo napsal, že v Praze od Muzea k Rozhlasu je to 200 km a zároveň se tvářil, jak tomu rozumí. Možná byste se pak ozval taky.

    +1/−5
    3.7.2014 9:18

    A42l62e32š 14W36o87l49k60e54r 6179439804889

    Jistě je dobré na chybu upozornit. Mě zarazila ta forma.

    Máte pravdu, že s výživovými poradci se roztrhl pytel a jejich kvalita je přinejmenšim diskutabilní, ale tohle myslím není ten případ.

    +1/0
    3.7.2014 9:26



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.