• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Řeknou-li ti: „Měl(a) bys zhubnout.“, pošli je někam!

    Jeden by nečekal, že může dojít k rozporu mezi tím, jak dobře se fyzicky cítíme a jak špatně na nás naše nejbližší okolí pohlíží. Toto rozcházení se jsem ve svých úvahách shledal jako samotnou podstatu problému a ne jako indikátor něčeho, co by byl snad člověk povinován řešit.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Jiří Novák

    Zajímavý článek. I komentáře čtenářů mě donutili k zamyšlení. Sám pravidelně sportuji, ale cílem není vzhled, nýbrž dobrý pocit a odpočinek. Tím nemyslím dobrý pocit ze sebe sama, ale únava. Pocit z odvedené práce/tréninku/dřiny, endorfiny. Vzhled a "vypracované" tělo je sekundární efekt/následek činnosti, která mě baví. Nikoho podle vzhledu neodsuzuji. Jak již bylo psáno: Necvičící jedinec může vynikat v jiných oblastech a každý z nás si může být jist, že minimálně v jedné činnosti bude každý jiný člověk lepší než mi sami. Nicméně musím přiznat, ač akceptuji svobodu rozhodnutí každého, nechápu, jak mohou na svůj zevnějšek/fyzický stav úplně kašlat. Prostě nerozumím. Nemyslím si o někom, že by kvůli svému vzhledu byl horším člověkem, ale dáva nám to signál o lenosti, pohodlnosti a "slabé" vůli jedince. Toto však není záležitost týkající se pouze "obézních" jedinců. Jde i o geneticky "lépe" obdařené, viz. hubené modelky, které jsou pouze kosti a tuk. Přestože mají 50kg i s postelí, tak bez rizika poranění nezvednou ani PET láhev s minerálkou. Celkově jde o přístup k sobě samému, o postoj k životu. Máme na výběr ze dvou směrů. 1. fyzicky se udržovat, vyvinout určitou míru úsilí a strpět občasné "nepohodlí" nebo za 2. zůstat ve své komfortní zóně ("u TV"), trávit čas neobtížnými a zábavnými činnostmi s Kosmodiskem kolem pasu a slepě věřit, že je to zkratka k volbě první .

    0/0
    25.6.2014 12:15

    G70u89s36t28a42v 37S71o92j57k49a 1988513605934

    Takže nám pan Procházka sdělil, že dal maraton údajně po 4 měsících (z nuly asi těžko..) za 3:23. Mohl si ale odpustit ten balast o ničem předtím.

    0/0
    25.6.2014 10:27

    Vladimír Malý

    Pokud vám ovšem zhubnutí doporučuje váš lékař, tak uznáte, že na to má dozajista nárok. Zvláště když vyšetření pro vás nedopadne moc dobře.

    0/0
    25.6.2014 8:28

    Ivana Pluhaříková

    Myslím, že z článku je docela zřejmé, že autor je  zcela srovnaný sám se sebou a dělá toho se svým životem mnoho. Ani já ne - modeling nedělám, ale nadváhou netrpím a objektivně vzato jsem i pěkná holka - a z jeho úvahy jsem nadšená!

    Už jen proto, že z osobní zkušenosti vím, že věta : ,,Zhubni" málokomu pomůže zhubnout, rozhodně tedy ne kvůli sobě samému (což je zásadní). Naopak to spíš poníží, urazí, mnohdy vyvolá opak. 

    Třeba já bych řekla asi něco takového: ,,Jako na rovinu, kamaráde, máš nadváhu a objektivně vzato to s sebou nese jistý rizika. Ale jestli se takhle cítíš dobře, nech to tak. Až začneš cítit, že ti to vadí, změň to. Ale je to tvoje věc. Tvoje tělo a tvoje pocity z něj jsou tvoje věc, nikdo jiný to nechápe tak, jako ty."

    +1/0
    24.6.2014 17:47
    Foto

    I11v41a33n 80P76r61o22c12h68á28z37k63a 8978570345953

    Ivano, děkuji! Dělá mi radost, že většina pochopila, o čem článek je. Několik ostatních ho čte jinak, než byl napsán, a takovým si dopřeji nic nevysvětlovat.

    A nemohu než souhlasit s tím, co jste napsala Vy. Jen k tomu dodám, že ti, kteří si svoji neomalenost obhajují starostí o druhého, by si měli uvědomit, že jen někomu radit je zcela prázdné gesto. Pokud je někdo opravdový přítel, tak všimne-li si u druhého nadváhy, s kterou dotyčný očividně není smířený, nebude na ni primitivně poukazovat, ale místo toho se zcela nenápadně zeptá, zda by se jeho kamarád nechtěl s ním zaběhat, jít si zaplavat, chodit na florbal... Protože: „Jsi tlustej, měl bys zhubnout!“, skutečně ještě nikoho nepotěšilo a už vůbec to nikomu nepomohlo.

    0/0
    27.7.2014 15:06

    JItka Stachová

    Co je špatného na tom, když řeknu pobledlému programátorovi, že je bledý a hubený? Nu, špatné je na tom to, že se mylně domníváte, že tato upřímně míněná rada je prostě neomalenost a hulvátství. Je to stejné, jako slepci oznámit - jakoby to nevěděl - že nic nevidí. Stejné, jako invalidovi říci: "Ale pane, vy nemáte jednu nohu". Ano, je to "upřímné", je to váš názor, na který máte právo, ale laskavě si jej ponechte pro sebe. Myslím, že i oplácaní lidé mají nárok na svůj život bez zbytečných poznámek druhých. 

    V

    +1/−1
    24.6.2014 7:53
    Foto

    M84a39r57t10i78n 17B98u47l37í82n 9285440152485

    Takže matka, když říká svýmu synovi, kterej strávil poslední roky jen u počítače, že je nějakej pobledlej a pohublej, je neomalenou hulvátkou?

    Psal jsem o zdravým okolí lidí, ne o náhodným kolemjdoucím, kterej mi bezděky řekne, že jsem "tlustý prase".

    Srovnání se slepcem/invalidou je mimo. Říct invalidovi, že nemá nohu, je debilita. Říct někomu, že mi připadá pohublej, je projev starosti o jeho fyzickej stav. Dotázaný odpoví "Vážně? Ale já se cítím fit". Konec. Kde je tam hulvátství?

    0/0
    24.6.2014 18:41
    Foto

    B53r46o24n73i29s75l40a71v 85G86a67b30r18y89š 2772399231

    Pochybuju, že obezity, které si těžkou váhu přivodily vlastní vinou, jsou spokojení. Možná jsou se svým stavem smíření, ale rozhodně ne spokojení. Vždyť to tělo musí prostě trpět. Nohy a klouby musí nést obrovskou váhu, dále spotřeba energie, mozek jen pro jídlo a pohyb žádný, a nemluvím o nemocech v pozdějším věku. Dejte mi klidně mínus, ale obhajte si ho, napište, co z toho není pravda a jak vyšší váha prospívá zdraví.

    +1/0
    24.6.2014 0:18

    P67a61v64l68a 93S59k24l92e42n84á53ř92o43v77á 7969304602

    Platí zásada: Jsi-li nespokojen/a se svým tělem, něco s tím dělej, jsi-li spokojen/a, není co řešit. Nemám ráda lidi, co fňukají, že jsou tlustí, ale nic s tím nedělají.

    +1/0
    23.6.2014 13:49
    Foto

    A83n27n83a 83V15e29s53e67l70á 2220218856

    „Přijde mi zcela zásadní, aby člověk na tomto světě objevil činnost, která ho bude bavit, protože právě v ní bude nejlepší a zároveň nejužitečnější i nám ostatním.“

    Tahle věta je poněkud nelogická, protože řadu lidí můžou bavit věci, které ostatním zas tak moc užitečné nejsou. Mne například baví kreslení (a výtvarné umění), ale nijak mne nepřekvapuje, že to většinu lidí nezajímá a že obrázky jsou to poslední, za co by utráceli své peníze. 

    Další věcí je, že každého baví něco jiného, takže některé lidi opravdu baví starat se o svůj vzhled, navštěvovat kadeřníky, kosmetická studia, cvičit pro svůj osobní půvab, zabývat se oblékáním, módou, historií módy, přemýšlet nad tím, jak pěkně zkombinovat různé oděvní součásti a doplňky... a tak podobně, jelikož i oděv je součástí kultury. Tyhle lidi, ač dělají, co je baví, pan Ivan Procházka odsoudil jako povrchní, hloupé a od života odtržené...

    Běhání pro zdraví je jistě prospěšná věc a je hezké, že to pana Procházku začalo bavit, ale na druhou stranu například mně to nijak hlubokomyslné také nepřipadá a užitečné ostatním už vůbec ne...

    +7/−1
    23.6.2014 1:24

    Martin Bulín

    Článek mě trochu děsí, hned od druhýho odstavce. "To si někdo vážně myslí, že dáme zrovna na jeho názor?...".  Pokud se člověk pohybuje ve zdravém okolí lidí, měl by si takových  názorů vážit (někdo projevil starost o mou osobu) a minimálně se nad nima zamyslet (okolí má odstup, jeho názor může poukazovat na něco, čeho bych si sám na sobě nemusel všimnout). 

    Co je ignorantskýho na tom, říct bledýmu, ochablými programátorovi, že je bledej a ochablej? Co na tom, že je takovej podle mých subjektivních měřítek (holt jiný nemám). To je přece přímo opak ignorantství. Jestli to není tak, že podrážděně na takový názory reagují především lidé, kteří sami se sebou nejsou v daným směru spokojení, a ventilují  tak nas*anost ze své vlastní neschopnosti s tím něco dělat:)

    +11/−3
    22.6.2014 13:01

    D90a57v58i53d 15V75o53b83o96r58n85i98k 7792860893869

    presne .. stalo se mi i to, ze holka vsem tvrdila jak je vpohode a jak to neresi ... a pak se jednou trochu pripila a pak bulela jak zelva, ze je tlusta a ze se nikomu nelibi ... myslim ze zdrava sebereflexe je na miste, ale vzdy ten nejtezsi krok je stim zacit neco delat.

    +6/−1
    22.6.2014 15:06

    T77o52m19á70š 10H56o16r60a 2559395618415

    Plně s Vámi souhlasím, přesně jak píšete, není vhodné říkat podobná moudra na počkání "lidem na ulici", ale mezi přáteli a známími by podle mě člověk neměl být sobec a myslet jen na sebe, a pokud má startost o druhého měl by ji projevit, pochopitelně maximálně věcně, neurážlivě .... prostě podat pomocnou ruku. Druhá strana ji může příjmout a nebo ne. Myslím že úpřímnost by měla být  součástí každého fungujícího vztahu a to nejenom intimního ale třeba jen vztahu mezi kolegy z práce.

    0/0
    24.7.2014 15:30

    A21n10d32r47e13a 17Č50i37e94r49n38a 5116527450630

    Asi tak. R^

    +2/0
    21.6.2014 9:57

    K34v41í83d13o 28K39r66a89t28o13c49h85v44í50l 1974962745235

    xman je určen pro transsexuály, x ve slově xman značí chromozom X

    0/0
    21.6.2014 8:40

    J22o71s95e36f 47Č95t72v45r62t90n38í24č17e28k 8630922809289

    Kam ?8-o

    0/0
    21.6.2014 7:18

    P71ř36e43m12y53s20l 13G43r63o31m16a85d95a 3515627863399

    Aneb jak obhájit Mekáčovou generaci, obžerství, pohodlnost a lennost.. :-D

    Když vidím na ulici dnešní mladé holky (20-30 let), které vypadají spíš jako vorvani, tak jestli tohle je výsledný stav odrazu spokojenosti, tak jim ode dneška budu fandit.. ;-D

    Vždyť je to podle mě ostuda, když jde po ulici mamka s dcerou a 99% chlapů se otočí za mamkou, protože ta mladá dcera nikoho vzhledem k jejímu velrybímu rozměru nezajímá.. 8-o8-o8-o

    A když si tohle monstrum vezme (letos velmi moderní) legínky, minisukni a výstřih, je to až na blití, co všechno teče ven.. RvRvRv

    +9/−8
    20.6.2014 22:33

    A73n66d97r92e86a 39Č81i75e74r60n14a 5956307310500

    No tak se na ni nedívejte, a posuzujte třeba čistotu ulic. Těm to vadit nebude a vy se můžete odvázat. A vám se nikdo navíc obhajovat nepotřebuje, ani kdyby měl metrák.

    +4/−1
    21.6.2014 9:59
    Foto

    M69a78r35t48i79n 20S28t84e32i14n 3427512383762

    Naprostý souhlas.

    +1/−1
    22.6.2014 12:08

    M93i86c60h29a87e89l 36U82l35l83m96a61n 6357784592985

    Apply cold water to burned area.

    +1/0
    20.6.2014 10:33

    A47n42d98r64e26a 27Č25i24e17r29n54a 5806747880540

    burned neznám

    0/0
    21.6.2014 10:00

    J86a52n98a 79K72r52a75j42í40c24o85v53á 1519505274846

    dictionary.reference.com

    např. "a burned place or area: a burn where fire had ripped through the forest"

    0/0
    23.6.2014 10:50
    Foto

    I48v35o 33P65e10t52e73r59k76a 4706455217689

    Maraton za 3:23 po čtyřech měsících běhání? Tak to vás aspoň virtuálně plácám po rameni, protože to jste fakt dobrej!

    +2/0
    20.6.2014 8:59

    R44o54s18t45i39s19l18a36v 97C85a55h70a 8985681490392

    Fakt dobrej cas, ale protoze nevime, co delal pred tim, tak se da tezko posuzovat, zda jsou 4 mesice malo, nebo primerene.

    0/0
    20.6.2014 9:41

    Lenka Lípová

    Vážený pane Procházko,

        děkuji Vám za toto zamyšlení, při kterém jsem si opět uvědomila, že pocit spokojenosti a štěstí není závislý na hmotnosti....

    V době, kdy jsem měla postavu, za kterou se "otočil" nejeden muž, jsem trpěla komplexy a spokojená jsem tedy rozhodně nebyla. Nyní, když mám

    o mnoho kil více, již vím, že štěstí závisí na stavu mysli. Občas sice podlehnu těm radilům, o kterých píšete, ale pak si přečtu takový skvost....

    Ještě jednou děkuji a přeji mnoho inspirace

                                                                                   Lenka Lípová

    +13/0
    20.6.2014 7:16

    A72n73n72a 88N44ě16m54č50í32k53o44v78á 4482124124170

    Když se za Vámi otáčeli muži kvůli Vaší zřejmě hezké, souměrné postavě, tak jste měla komplexy, teď když máte mnoho kil navíc a muži se už za Vámi neotáčí jste šťastnější, hm zajímavé. Měla jste snad komplexy z toho, že jste se mužům líbila a že se  za Vámi otáčeli?:-/

    +1/−6
    21.6.2014 17:57

    P64e72t94r69a 77Z17á22r41u19b57o49v48á 9777942105821

    A vy se tu, Anno, snažíte o co? O ( nevyžádaný) amatérský psychologický rozbor? Nebo jen máte potíže s porozuměním  psanému textu?

    +3/−3
    21.6.2014 22:31

    K33a30t13e96ř72i32n34a 38Š98t66u23r84m74o39v86á 7949835488163

    Paní tím chtěla říct, že dokonalá postava štěstí nepřináší a to, že vás kvůli ní chce každej akorát tak  ....... vás taky dlouho těšit nebude.  Já sama na sobě vnímám, že být "hezky hubená" je sice fajn, ale přináší to spoustu problémů jako třeba neustálé obavy, že taková dlouho nebudu, pokud si budu dopřávat příliš mnoho určitých potravin.  A  je pravda, že okolí rádo připomene každý gram navíc. Je to stresující. Navíc hubení lidé zpravidla mají tendenci svojí hubenost zpochybňovat - jsem dost hubená do plavek? Nemám v tomhle tričku větší bříško? Když jste tlustá, tak se tím podle mě tolik nezabýváte. Lidé s pár kily navíc působí šťastněji, gram sem tam neřeší, možná že jsou se svou postavou smířenější.  Já bych na sebe například  nikdy nevzala vzorované legíny, protože si myslím, že na to postavu fakt nemám, ale pak vidím ženy, které mají zadek větší než Kim Kardashian s J.Lo dohromady a vesele jej natřásají v květovaných legínkách a břicha jim přetékají z krátkých, letos velmi módních, triček. Ony určitě musí vědět, že to jejich postavě nelichotí, ale zdá se, že jim je to úplně jedno. Líbí se jim to, tak to nosí. Chtěla bych mít takovou odvahu...

    +2/0
    23.6.2014 17:43

    J36a72n 79S60o65u61k41u79p 1854654166725

    Okolí sice rádo připomene každé deka navíc, ale zas to nesmí fungovat jako alibismus ´jsem spokojen/a´.

    0/0
    24.6.2014 12:25





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.