• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    "Pekáč buchet" páteř neochrání aneb co je to hluboký stabilizační systém?

    Bolesti a píchání v zádech. Říká vám to něco? Trápí vás právě tyhle problémy? Přečtěte si, co je to hluboký stabilizační systém páteře.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    V50l73a64s92t20i48m44i96l 69K70e26c 7518651308967

    Na bolesti zad se mi velmi osvedcily skakaci boty, ktere udajne take silne procvicuji tyto svaly. Problemem je cena 8000,-, ale pro mne je to jediny zpusob jak se donutit ke cviceni. Staci prochazka 2km jednou tydne a mam klid od bolesti zad. Skoliozu se mi snazili vyresit cvicenim uz na zakladni skole , ale lenocha zvykleho sedet cely den u PC nedonutite pravidelne cvicit. Tohle spolehlive zabira a navic je to zabava.

    +1/0
    9.5.2014 14:28

    O42n42d52ř69e85j 63R16a96t32a73j 4710698366641

    já s tímhle článkem tak z osmdesáti procent nesouhlasím. sama autorka uvádí, že svalů máme šest set a na ochranu páteře vyjmenuje jen čtyři v oblasti beder.

    do správného držení těla se musí zapojit a posílit daleko víc svalu. minimálně v oblasti pánve a kyčlí, na druhé straně v oblasti hrudníku. těžko muže někdo zmenšit bederní lordózu, když se nebude všímat zvětšené hrudní kyfózy. (viz. fotka ve vzporu na předloktí)

    0/0
    8.5.2014 12:54

    L24u57c46i88e 87Ž53a50n36d69o10v14á 1964115881

    Dobrý den pane Rataji,

    tyto čtyři svaly, které jsem vyjmenovala, jsou ty nejdůležitější, které se na aktivaci hlubokého stabilizačního systému podílejí. Do správného držení těla se samozdřejmě zapojují i ostatní svalové skupiny. Chtěla jsem ze zajímavosti poukázat, že je tělo tvořeno takovým množstvím svalů. Pokud, ale tyto čtyři netvoří správnou souhru, tak se problém dostane dále. Kupříkladu bránice, všichni víme, že je to hlavní nádechový sval. Bránice se pohybuje jako píst, při nádechu klesá dolů a provádí masáž orgánů, při výdechu se uvolní a pomáhá vytlačit vzduch z plic. Na pohyb bránice reagují i svaly v okolí, zvláště tedy břišní svaly a zádové svaly v bederní a křížové oblasti (tedy svaly dole na páteři). Bránice také dále plní funkci posturální (tedy zajišťuje správné držení těla v prostoru) tím, že vytváří oporu pro bederní páteř a tím působí na správné postavení pánve, páteře a vzpřímené držení těla.  Když máme nádechové postavení hrudníku (stav kdy, se nám dolní část hrudníku vyklene do stran - viz článek dříve: dech a běh), je narušena funkce posturální, kterou bránice plní. Narušení souhry těchto čtyř svalů má vliv na správné držení těla, a pak tedy můžeme pociťovat bolest v zádech.

    0/0
    8.5.2014 18:02
    Foto

    K12a31t42e28ř27i27n58a 63H44o84n65o47v44á 3760428295486

    Souhlasím s kolegyní a doplňuji pro pana Rataje: s Vámi také souhlasím, ovšem vzhledem k malému prostoru se dostáváme k podstatnému zjednodušování problému. Článek byl psán o hlubokém stabilizačním systému páteře (HSSP) a nikoliv o správném držení CELÉHO těla. Ano, člověk může mít vcelku v pořádku svalovou souhru v oblasti HSSP, ale pokud nemá dobrou techniku běhu, můžou ho záda i tak bolet prostě jen proto, že si během celodenního sezení v práci zkracuje bedrokyčlostehenní sval, který se aktivuje i při běhu a pokud se neprovádí strečink, tak stažením tohoto svalu dochází ke zvětšení bederní lordózy a možné bolesti v zádech i když HSSP dělá, co může. Stejně tak, pokud jsou oslabeny rotátory kyčelního kloubu a pánev tak při běhu výrazněji podklesává, můžou záda rovněž dostat řádně zabrat.. A to nemluvím o tom, co to dělá v oblasti kolen..  Tedy nejen aktivní HSSP, ale i mechanika běhu, kompenzace sportovní zátěže odpovídajícím strečinkem a posilování oslabených svalů vede k tomu, aby tělo mohlo fungovat přesně tak, jak má.

    0/0
    8.5.2014 21:26

    O77n17d41ř54e23j 79R62a77t75a56j 4160728516641

    k oběma:

    jsem jenom laik který cvičí, pohybuje se a pozoruje své tělo (takže nemám zkušenosti z jiných případů než jsem já sám). vím že je to článek v kterým není prostor zabíhat do detailů,  ale rozhodně si myslím že by v článku mělo zaznít že to není jen problém těchto čtyř svalů. a zároveň se nedomnívám že tyto svaly jsou nejdůležitější. připadá mi to jako tvrdit že pro nervovou soustavu je nedůležitější mozek. pokud nebudu mít správně postavené nohy (a to jak při běhání tak při těchto posilujících cvicích) přenesu problém jen do jiné části těla (kolena, kyčle, kotníky)

    pro normálního člověka je podle mě tento článek v podstatě zavádějící. vytváří zkratku: bolí mě záda - posílím tyto čtyři svaly a problém se vyřeší.

    a to vůbec neřeším že tyto cviky (a zase se opakuji - jen podle mě) nejsou zcela správné.

    +1/0
    9.5.2014 0:07
    Foto

    K87a61t26e94ř11i40n53a 52H18o15n60o22v60á 3330498185736

    Dobrý den pane Rataji, samozřejmě máte ve svém tvrzení pravdu, ale dejme tomu, že běžec, který má něco o běhu něco načteno, má dobré boty, věnuje se strečinku a přesto má bolest v zádech, bude mít s vysokou pravděpodobností sníženě funkční HSSP. A proto byl napsán tento článek. Mimo kvalitně provedená kineziologický rozbor, který udělá fundovaný fyzioterapeut, je totiž velice nesnadné zjistit, kde je prvotní zdroj problémů. Mnohdy se jedná o tak složitá zřetězení, že i my nějakou dobu v terapii tápeme, odkud vlastně začít.. Ohledně Vašeho tvrzení, že mozek není nejdůležitější pro nervovou soustavu, dovolím si polemizovat - zkuste mozek odebrat, fungovat nebude nic, odeberte cokoliv jiného pod úrovní prodloužené míchy - bude to fungovat sice blbě, ale s určitou medicínskou podporou budete žít. I kdyby byla technicky možná transplantace mozku, nikdy by se neuskutečnila, protože by to vlastně nebyla transplantace mozku, ale těla. Rozumíte mi? Mozek je všechno a je nejdůležitější nejen pro nervovou soustavu, ale pro všechno to, co si představíme pod pojem tělo a duše. Mimochodem, to o té transplantaci uvedl v jednom rozhovoru přední český neurochirurg, jméno bohužel už nevím. Pěkný den přeji.

    0/0
    10.5.2014 12:55

    M92a50r61e35k 88K69ř43í87ž 6505795496502

    ale no tak, člověk, který má pekáč buchet, ten většinou využívá synergie v bezpřestávkových dvojsériích - střídavém posilování antagonistů (!) = břicho + vzpřimovače ..... a kromě toho zapojuje protažení obou svalových skupin po skončení cvičení ;-)

    0/0
    7.5.2014 23:57
    Foto

    K70a52t90e92ř30i76n85a 27H80o41n87o94v35á 3980358935106

    Ano, pane Kříži, a to je ten problém. Synergie není možná v rámci střídavého posilování antagonistických svalových skupin. My chceme kokontraci - současnou aktivaci antagonistů, která vede ke stabilizační funkci svalů na klouby. Pokud Vám to připadá jako nesmyslné tvrzení, ráda Vám to dovysvětlím. Nerada bych tady ale zabírala zbytečně příliš místa... Když se rozjedu, těžko mě zastavit :)

    +1/0
    8.5.2014 21:34

    J29o39s37e66f 81K22o31m88á38r98e91k 5824162594609

    Takže hlavní rozdíl mezi špatně a správně provedeným bráničním testem je v tom, že jeden je bez blesku a druhý s?

    0/0
    7.5.2014 23:19
    Foto

    K13a11t47e62ř68i29n39a 55H63o90n91o61v62á 3660108895436

    Ano , pane Komárku, to také.. :) Ale pokud si dáte ruce do prostoru mezi poslední žebro a kyčelní kost - prostě tam, kde to jde promáčknout do hloubky a nevadí Vám v cestě žádná kost a pokusíte se je vytlačit (ne dechem, prostě jen aktivací břišních svalů) - při správném provedení cítíte pohyb do stran, při špatném necítíte v tomto směru žádný pohyb (nebo slabý, nebo jednostranný), ale břišní stěna se vydouvá spíše směrem dopředu a záda se v bedrech zvýšeně prohýbají. Pokud netušíte, co máte cítit, zmáčkněte v uvedeném místě a zkuste zakašlat. A toto chceme, aby bylo možné udělat volně (tedy vůlí). Doufám, že jsem to aspoň trochu pochopitelně popsala. Pěkný večer.

    +1/0
    8.5.2014 21:45

    Peter Kovar

    Chcem sa spytat ci doporucujete skakanie na trampoline na aktivaciu tohoto systemu, alebo to nema ziadny vplyv?

    0/0
    7.5.2014 21:27

    L48u87c31i50e 22Ž82a87n40d68o13v91á 1764935441

    Dobrý den pane Kováři,

    obecně si myslím, že cvičení na trampolíně může přispět k jeho aktivaci. Při cvičení dochází k posilování hluboko uložených zádových svalů, zvýší se kapacita plic, atd... Avšak jsou zde jisté kontraindikace: pokud má člověk nějaké neurologické postižení, a tedy má poruchu s koordinací v prostoru, tam bych určitě trampolínu nedoporučovala. Pokud má někdo problémy týkající se struktrálních změn na páteři (tedy dojde k poruše struktury - např. výrustky na páteři, .....) Dále se vyhnout cvičení pokud máme akutní onemocnění či nějaké závažnější onemocnění srdce, atd... Samozdřejmě by cvičení mělo probíhat pod vedením vyškoleného trenéra či fyzioterapeuta, prostě toho, kdo tomu rozumí.  Dbát při cvičení na správné držení těla.

    0/0
    8.5.2014 18:28

    L74u81c36i91e 33Ž61a72n34d80o88v82á 1734755891

    Dobrý den,

    Děkuji za reakce na článek. Pokud byste potřebovali nějaký cvik podrobněji popsat, není problém ho dovysvětlit. Snažila jsem se je co nejblíže popsat. U testů asi není vše, až tak dobře detailně vidět, jak by jste si přáli. Nejsem profesionální fotograf. Fotky jsem pořídila za chodu rehabilitace, v pauzách, mezi pacienty. Pro příště se pokusím o lepší fotky, aby to bylo zřetelné. Chtěla jsem hlavně poukázat na to, že HSSP je opravdu důležitý, aby správně fungoval a co se stane, když to tak není.

    +8/0
    6.5.2014 20:03

    V60ě68r32a 38B19e57n43o28v37á 7207890275589

    Známé cviky, až na ten flerxibar, ten opravdu nepoužívám a " pekáč buchet" to je také geneticky, někdo pro to dělá maximum a pekáč nechce dolů.

    0/0
    6.5.2014 19:30

    D31a10l25i47b77o68r 55B26l78a35ž74e75k 6386704239160

    "pekáč buchet" neboli taky "vánočka" chce někdo dolů? Asi jste si to trošku popletla :)

    0/0
    7.5.2014 10:54

    A41l66e47n16a 97P78i98p80e63r 9671467101

    Tedy vzpor v provedeni teto slecny je 100% nespravny.

    Hlava ma sledovat smer patere a cele telo ma byt v jedne primce -ten zadek musi dolu.

    Spravne provedeny vzpor (plank) vypada takhle:

    greatist.com

    +2/−1
    6.5.2014 17:09

    Filip Novotný

    Pokud chcete správně a hlavně zdravě cvičit, doporučuji literaturu od české špičky v oboru fitness a posilování Petra Tlapáka, a to Tvarování těla pro muže a ženy. Tento měsíc by pak měla vyjít další jeho kniha Posilování kloubní kondice - centračně-stabilizační cvičení. Nebo mít trenéra, který prošel jeho několikaměsíčním kurzem. U nás je problém, že kurz trenéra může získat skoro kdokoliv a i mezi trenéry je spousta nekvalitních, kteří neznají základy, jako je správné dýchání či správné postavení těla, což je velmi důležité. Ve finále si totiž můžete nesprávným cvičením ještě více uškodit.

    +2/0
    6.5.2014 14:21

    J56a53r26o11s16l12a50v 34T65a51c15h14o30v72s80k43y 2562610804850

    A co bych si mel precist pokud nechci cvicit ? ani zdrave ani nezdrave

    0/0
    6.5.2014 15:09

    P30a21v94e52l 52D21u59c52h10a44n 2838206323553

    Lékařský sborník nemocí.. Třeba vás to motivuje ;)

    +5/0
    6.5.2014 15:53

    M69a35r19e73k 69K35ř30í88ž 6495895616422

    nebo stati dr. Vondráčka (významný český psychiatr) o děsivém guláši v cévně již nedokrvovaném mozku, který je díky sklerotickým změnám hlavně u celoživotních nesportovců seniorů v pásmu demence + údery do hlavy u boxerů a mnoho dalších zajímavostí ;-)

    0/0
    8.5.2014 0:01

    J85a34n 97Č65e33r11n86ý 3590787448

    Jako obvykle. Částečně zajímavé, částečně reklama. chjooooo

    0/−3
    6.5.2014 12:16

    P57a73v58e93l 51D97u33c30h67a93n 2818736133553

    Kde vidíte reklamu? Nějak jsem ji přehlédnul..

    +1/−1
    6.5.2014 15:53

    L34u82c91i55e 65Ž41a71n15d89o19v34á 1354535441

    Dobrý den,

    žádnou reklamu nikomu neděláme. Flexibar je jednou z pomůcek, které při cvičení aktivují hluboký stabilizační systém páteře, není nutností hned po přečtení článku letět do obchodu a jít si ho koupit. Je to jedna z mnoha fitness pomůcek, které využíváme na rehabilitaci.

    +1/0
    6.5.2014 19:39

    D20a81v33i71d 75P34e76t44r25ž74e82l31a 2646284323660

    Mohu jen podepsat. Hlubší souvislosti jsou pak takové, že při aktivaci hlubokého stabilizačního systému dochází k uvolňování těch svalů, které při držení těla nepotřebujete, a s tím mohou být spojeny potlačené emoce apod. Člověk, kterému správně funguje hluboký stabilizační systém, je uvolněný, otevřený, příjemný, relaxovaný, se spoustou energie, neboť nemusí držet tělo svaly, které při držení těla nepotřebuje. Páteř je rovná a uvolněná. A člověk, který má rovnou a uvolněnou páteř, je rovný i jako člověk :-)

    +1/0
    6.5.2014 9:54
    Foto

    K60a21t31e52ř41i49n18a 40H93o47n72o52v82á 3480688265536

    Pane Petrželo, s Vaším názorem si dovolím polemizovat: aktivní hluboký stabilizační systém je věcí do určité míry vrozenou a danou pohybovým programem, který je uložen v mozku. Další věcí je to, jak se k tělu chováme, jak často a také jak sedíme, jak kompenzujeme svou (povětšinou) statickou zátěž ze zaměstnání, jak sportujeme. Tedy jak se chováme k tomu, co je nám dáno. Na jednu stranu máte pravdu v tom, že chronický stres způsobuje přetížení povrchových svalů a tak způsobuje nesprávné držení těla, na straně druhé - je-li program už od počátku poškozen (např. při poškození mozku těžkým porodem), budou změny na pohybovém aparátu natolik velké, že přes emoce nedocílíte prakticky ničeho. A nebudeme přece tvrdit, že člověk postižený např. dětskou mozkovou obrnou, který má páteř ne úplně "rovnou a uvolněnou", je nutně "křivý i jako člověk".. Polemizovat o tom, že duše a tělo jsou spojené nádoby, je zbytečné,  je to samozřejmě fakt i když spousta lékařů zná psychosomatiku jen z rychlíku. Na stranu druhou, nelze pracovat "jen" přes emoce. Myslím, že článek kolegyně Lucie je dobrý, žádnou reklamu neděláme (teď reaguji na jiný příspěvek), prostě jen v praxi pracujeme s fitness pomůckami v rámci rehabilitace, což bohužel není ještě úplně častým jevem. A tak nám přijde přirozené to i v textech zmiňovat. Jako zajímavou alternativu. Pěkný den všem běžcům!

    +1/0
    6.5.2014 18:16

    A88l20e84š 70Z19e97l77i77n88k67a 1264712436

    myslím, že se snažíte jít do extrému abyste za každou cenu vyvrátila jeho názor - viz poškození mozku, obrna. Tím neshazujete jeho názor, ale spíš svou vlastní argumentaci.

    0/−1
    7.5.2014 1:35
    Foto

    K76a52t82e33ř58i22n14a 11H12o69n72o91v77á 3370618345616

    Vážený pane Zelinko, v žádném případě jsem svým příspěvkem nechtěla vyvracet názor pana Petržely a tvrdit, že můj je jediný správný.  Jen jsem s ním chtěla polemizovat a myslím si, že i on to tak pochopil. Mrzí mě, že působím tak extremisticky, neboť tak to není míněno. Ale věnuji se trochu i alternativním způsobům léčba a například u Dornovy metody jsem na kurzu měla problém akceptovat jejich pojetí skoliózy -  a to fakt, že je způsobena "ohýbáním se před vůlí příliš dominantního rodiče". Ano, můj pohled je bezesporu více medicínský, ale snažila jsem se jen popsat, že ne vždy koreluje vzhled člověka (pohybového aparátu) s jeho psychikou. V této hře je příliš mnoho proměnných a na toto jsem chtěla poukázat. Nic víc, nic míň. Pěkný den Vám přeji.

    +1/0
    7.5.2014 13:37

    D75a15v65i76d 74P18e46t94r50ž23e52l73a 2526814913670

    Ale jistě - každý má vrozené předpoklady, záleží však pouze na něm, zda jim dovolí, aby se rozvinuly, a když se rozvinou, záleží na pouze na něm, zda si to uvědomí a "vrátí" se zpět. Jak se chováme k vlastnímu tělu je jen a jen naše blbost - mám-li nevhodné zaměstnání, buď je změním, anebo si to zařídím tak, abych pokud možno eliminoval jeho negativa. Nicméně. Vezmete-li postiženého člověka, pak ten zpravidla věnuje veškerou svoji pozornost svému pohybu, takže na manipulaci s druhými atd. mu nezbývá žádný čas a techniky manipulace se u něj nerozvinuly (za manipulaci označuji vše, co není absolutním respektem druhého). Můj příspěvek směřoval na "běžnou" populaci plnou "křivých" lidí. A mířím tím i do vlastních řad, neb vím (anebo alespoň tuším), co je to rovnat si páteř a co je s tím vše spojeno. A v závěru pouze uvedu, že mozku je úplně jedno, co jej naučíte (co se naučí). Je poměrně flexibilní a dá se v řádu měsíců přeučit.

    0/0
    7.5.2014 8:30
    Foto

    K59a70t30e69ř59i89n56a 22H52o86n49o21v78á 3410698265536

    Pane Petrželo, souhlasím, teď se bavíme o funkčních poruchách pohybového aparátu, tedy o případech, kde není strukturální změna na páteři. Samozřejmě, že je pravda, že psychika se do držení těla odráží. Snad jen doplnění: mozku není úplně jedno, co jej naučíme, motorické programy jsou uloženy ve formě matric a správným vývojem jsou plně používány. Většinou jsou ale překryty nesprávnými pohybovými stereotypy, za které si ale většinou můžeme sami. Další věcí je fakt, že přestože jsem v argumentaci použila jednu z nejzávažnějších poruch - DMO, je spousta lidí, kteří se v dětském věku vyvíjeli trošku odlišně a ti pak mají větší sklon k určitým dysfunkcím pohybového aparátu - a to vysvětluje i fakt, že někteří běžci jsou bez potíží, i když nic moc nedělají v rámci prevence a někdo se potíží zbavit nemůže, i když dělá všechno možné pro jejich odstranění. Naštěstí, jak i sám zmiňujete, je mozek opravdu flexibilní a tak můžeme my fyzioterapeuti vyvádět své kejkle. Pěkný den přeji.

    0/0
    7.5.2014 13:49

    Z36d90e21n16ě65k 11S43l45á37d17e98k 7600367591

    tady mají někteří jedinci problém s pochopením pojmů rehabilitace, strečink, tyto věci nemají nic společného se sportem, tak se dají samozřejmě očekávat  negativní impulsy.

    0/0
    7.5.2014 10:09

    T87o80m33a27s 66A40u64g12u85s58t53y34n 6877686351260

    Záměr dobrý, provedení horší.

    Proč není nafocen někdo, kdo ty cviky zvládá? (Zejména první cvik, na dalších není v podstatě nic vidět.)

    Podle popisu testů má někdo pocit, že je zvládne udělat? Jak má vypadat nádechová a výdechová poloha hrudníku, to asi běžní lidi neví. 

    Škoda, téma článku dobré...

    +4/0
    6.5.2014 8:28

    R19a53d35e30k 25M90i80t61a93s 6681868331310

    Bohuzel mate pravdu ja se v tomto nevyznam a ty fotky jak se co ma drzet, to je pro me spanelska vesnice a navic neco je videt pouze na prvnich dvouch rozdil ale v dalsich toho tedy moc nevidim

    +1/0
    6.5.2014 9:45

    D81a56v60i25d 37P60e39t55r23ž13e84l87a 2346144613620

    Na internetu je spousta informací. A každá yoga (pilates apod.) je primárně zaměřena na hluboký stabilizační systém - jen dost často chybí od instruktorů základní informace - čeho si při cvičení všímat. Yoga není gymnastika ani akrobacie nebo aerobik, musíte ty cviky zkoumat, musíte si všímat, co s Vámi na tělesné (emocionální) úrovni dělají :-)

    0/0
    6.5.2014 9:50
    Foto

    M41a23r73e19k 21O97d54s35t15r43c96i10l71i33k 2967534400791

    Ahoj, přiznávám, máte pravdu. Ty fotky musí být příště prostě lepší a zkusíme třeba i krátká videa. Autorka je z Brna, takže to je složitější. Přesto si myslím, že třeba cviky jsou popsány dobře  a srozumitelně. Každopádně děkuji za názor a reakce. Marek

    +2/0
    6.5.2014 10:12

    T14o11m91a18s 59A17u94g69u94s50t50y41n 6907856281970

    díky za reakci, já cvikům rozumím (dělám doktorát z kinantropoologie, 4 roky jsem měl partnerku výbornou fyzioterapeutku), ale když to dám komukoliv přečíst, asi rozumět nebude.

    Fotky nám vždy doporučovali dělat na lidech méně oblečených a přece jen více vyrýsovaných (nemusí být svalovec), aby bylo vše lépe vidět.

    Těším se na případné další články.

    +1/0
    6.5.2014 10:20
    Foto

    M62a55r22e24k 20O82d12s35t20r93c63i38l83i89k 2157404570531

    Super a fakt diky za reakci. Uděláme maximum :) Marek

    0/0
    6.5.2014 10:36

    T10o59m69a32s 62A65u23g50u13s14t83y72n 6517206811720

    já všem co mají zájem s HSS něco udělat doporučuju, ať si jdou k fyzioterapeutovi a ten je to naučí. Peníze do toho vložené se bohatě zúročí

    0/0
    6.5.2014 10:16

    P70a50v41e25l 69K30o98v66á97ř 1653527656854

    Jestliže mám peníze tak akorát na nejnutnější životní potřeby , nač je mi drahý fyzioterapeut.

    Nevyčítejte mi PC a internet.(jednoduchý PC a levné připojení)

    0/0
    6.5.2014 11:02

    T15o44m19a83s 47A84u67g38u39s91t55y10n 6687786971500

    Nevyčítám Vám nic, ale jak říkám peníze se Vám bohatě vrátí. Bolesti zad (krku, kloubů) ovlivňují Vaši výkonnost fyzickou i psychickou, Vaši imunitu (tedy i jak často jste nemocný) a ve vyšším věku pak například výdaje za léky, lékaře (včetně času a cestovného atd).

    A hlavně, že je fyzioterapeut drahý je mýtus. Pokud se něco nezměnilo za poslední rok, tak hodina s fyzioterapeutem je i za 200 - 300 (a i takto levní bývají dobří), nehledě na to, že se to dá získat i zdarma, přes nemocnice (ale to musí umět vyjednat s lékařem - a jde to i bez úplatků). Zacvičíte s nimi třeba jednou za 2 týdny. celkem 4x, to máte třeba za 1000 Kč celkem a to za dva měsíce snad každý zvládne ušetřit.

    Samozřejmě někteří fyzioterapeuti stojí i 1000 Kč , ale na tyto věci nejsou třeba.

    +1/0
    6.5.2014 11:17

    O46n51d53ř56e21j 28H63a98n41s83l78í60k 9136330966224

    Oni to bohuzel instruktori vetsinou ani nevi. Kolik instruktoru yogy nebo pilates vubec o hlubokem stabilizacnim systemu slyselo? Casto maji nactene knizky o cakre a buddhismu, ale nedokazi ani pojmenovat jednotlive svaly. Bohuzel plati pravidlo - cim exotictejsi je nejaky typ cviceni, tim mensi je pravdepodobnost, ze narazite na dobreho instruktora. Proto treba cvicit box je v Cechach zajimavejsi nez cvicit jogu - dobrych boxerskych treneru je u nas dost, ale dobrych instruktoru jogy jako safranu.

    0/−1
    6.5.2014 11:47

    D56a63v97i68d 74P88e13t34r23ž43e40l58a 2846254103500

    Souhlasím, nicméně kdo pátrá, vypátrá :-)

    0/0
    6.5.2014 15:58

    J11i25r61k23a 98A19n74d85r79y20s 1518639150175

    Zbytecne podcenujete instruktory jogy a pilates a jogu a pilates vubec. A pritom si myslim, ze jsou rozhodne vhodnejsi pro cloveka, ktery zacina cvicit, nez treba box.

    0/0
    7.5.2014 17:33





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.