• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Běh a dech: jak dýchat a vyhnout se píchání v boku

    Začneme testem: Postavte se čelem k zrcadlu, sledujte hrudník a zhluboka se pořádně nadechněte. Zvedla se ramena, vystouply svaly na krku? V tom případě jste hrdými majiteli horního typu dýchání a s vysokou pravděpodobností máte i inspirační (nádechové) postavení hrudníku. A právě pro vás je určen následující článek.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    J94i90ř41í 31A69l73e54x72a 5136256975608

    Asi to napadlo každého... Píchání bych se rozhodně nevyhýbal...

    0/0
    14.5.2014 9:04
    Foto

    R78a34d90o42m74í54r 90Š53r29á79m92e93k 4518530446514

    Tak už titulek a fotografie napověděla v jakém duchu se povede diskuze a nejsem zklamán...:))) R^

    +1/0
    14.5.2014 7:49

    R47o73b41e72r55t 37P33l61o59c62h 4776732841243

    Tak tohle se povedlo. Ten nadpis, fotka a diskuze. Skvěle jsem se pobavil ;-DR^

    +1/0
    13.5.2014 14:47

    A18l38e79š 63N41o37v14á38k 6748500317296

    Jojo, přišel jsem pozdě.. taky dají hezkou slečnu v tomhle postoji a titulkáři v titulkárně, zřejmě opět v bleskové ráži to "nevhodně nazvou"...;-DR^

    0/0
    13.5.2014 17:12

    L96a22d41a 24N49o67v92a71k 4912193827

    já teda neběham a mam tím pádem mnohem víc času na píchání...

    +7/0
    11.5.2014 22:02

    N75i69k32o41l84a 64M16a32r52k61o65v81á 7874330662238

    Diskuze nezklamala. ;-D

    +7/0
    7.5.2014 13:48

    M47a23r19e98k 90V50o35k40á21l 1306454225199

    a co jste čekala ?? ;-D

    +3/0
    7.5.2014 15:12

    N79i22k32o98l54a 14M92a18r94k28o72v67á 7284780672408

    No přesně tohle! Ani ten článek jsem nečetla. ;-D

    +3/0
    7.5.2014 16:12

    M39a52r90e82k 53V54o58k81á20l 1916344435919

    no je fakt, že dole v diskusi pár běhacích nadšenců řeší (netuším proč) skutečně problém s dýcháním (a následnou bolestí v boku) - ale to není taková zábava ;-D

    +2/0
    7.5.2014 16:16

    N30i64k29o92l22a 71M48a43r82k42o28v72á 7144510942458

    Bláááázni ;-D

    +2/0
    7.5.2014 16:50
    Foto

    T40o72m70á66š 10S80m76o54l39í65k 3341632496873

    Až na to že je to způsobeno překrvením jater ...

    +2/0
    7.5.2014 7:51

    T62o78m59a26s 74C62e53n73e15k 6177294960563

    A kde Vás píchá, paní Jano? Na chatě, pane doktore...

    +14/0
    6.5.2014 8:43

    R19a71d19o49v13a63n 45D78l29u63g75o91s48z 3876731628566

    A jiné teorie uvádějí příčinu "píchání" v boku napínání pouzdra játer při jejich překrvení a rychlém zvětšení objemu.

    0/0
    5.5.2014 0:31

    E46d83u92a93r79d 49Ř23e87z75n41í91k 7659665630476

    Provokativní titulek, ve spojení s ilustračním foto. Nízké a podlé ;-D

    +7/0
    4.5.2014 21:16

    A13n34d66r81e30j 25S31u10c13h19á42n25e82k 7345368748782

    Nahodou, pichani z boku je moc fajn!

    +8/0
    4.5.2014 17:13

    V20l57a70s44t13a 62P39i32t94t61n36e31r53o23v61á 7987383884233

    Ano R^

    +3/0
    7.5.2014 14:18

    S30t91a42n40i24s83l88a84v 46A33u40g62u48s65t22i54n 2186924122980

    Přímo nejlepší.

    +1/0
    9.5.2014 12:28
    Foto

    V71l37a59d34i63m93í77r 58V95o79l26k53o 6450222547869

    s takovouhle krásnou dámou musí být píchání z boku naprosto neobtěžující;-D

    +5/0
    3.5.2014 21:24

    M77a27r55t60i24n 77N91e97r64m97u86t 9647417678529

    Budu se opakovat, ale mít v upoutávce (pásmo dole na stránce) "Jak se vyhnout píchání z boku + Ženy: největší mýty o sexu", to se jen tak nepodaří (s tím se dá srovnat jenom vyprodaný anální kolík Googlu)

    +2/0
    2.5.2014 12:11
    Foto

    V16l36a88d51i91m41í17r 75V30o15l39k87o 6650172857279

    hmmmm. jsem druhýR^;-)

    0/0
    3.5.2014 21:25

    A36l21e34š 75N90o46v50á84k 6938450617696

    Zmeškal jsem tedy tady hodně..;-DR^

    0/0
    13.5.2014 17:14

    F65r16a23n27t37i37š19e27k 55S70u61k55e70n50í35k 3555838886357

    Zajímavé,  v roce 1984 jsem dobíhal můj 1.maraton pod 2:50 a na 40 km mne chytlo takové píchání v boku, že jsem musel zastavit, vydýchat se, udělat pár dřepů. Pomohlo to, doběhl jsem za 2:47.  Po tak dlouhém běhu bych nějaké píchání v boku vůbec nečekal. Bylo to v Šumperku.

    0/0
    1.5.2014 19:10

    K89a78m79i60l 53M17a90s61á68r 7841143562568

    no a nechal jste tam smysl pro nadsázku a humor ....;-(

    +2/0
    4.5.2014 8:27

    J78o46s20e23f 90Š22e60m38e96l67í71k 7649591780157

    česky se říká "svůj"

    0/0
    13.5.2014 12:51

    J50o21s93e11f 15Š20e70m90e84l54í69k 7209461740507

    Jak se vyhnout píchání zboku? Musíte si lehnout na záda.

    +5/0
    1.5.2014 14:48

    R42a51d23i15m 75H33o40l21í63k 8718388958925

    Jsem myslel, ze clanek ma co do cineneni se slecnou na obrazku ve spojeni s pichanim. Clankem jsem nevyslovne zklaman. :-(

    +19/0
    1.5.2014 14:19

    V20o18j95t92ě37c84h 21K56o89n13í51ř 8461185557342

    Tak to je první opravdu praktická věc, kterou mi těch deset let hraní na flétnu přineslo.

    Dýchat do bránice mi už přijde samozřejmé.

    0/0
    1.5.2014 11:28

    V67o31j12t23ě62c56h 35K29o50n54í12ř 8811195107392

    A na píchání v boku jsem měl vždycky metodu několika úplných výdechů. On mi někdo tvrdil, že je to zaseklý vzduch. No, fungovalo to, tak proč ne. :-)

    0/0
    1.5.2014 11:43

    J39o76s23e77f 79Š76e58m75e81l60í63k 7929511480717

    Máte na mysli konkrétně flétnu z jadeitu? ;-)

    0/0
    13.5.2014 12:52

    Z67b67y76n16ě53k 42J68e24h42l45i84č87k54a 8484358139111

    nechat se píchat do otvorů, které většina populace používá? Do boku jsem to teda nezkoušel

    +7/0
    30.4.2014 15:50

    M56i59r72a 74L32o40v74e 3564190558294

    Umet spravne dychat to je umeni ...jiste ze ano.  Ale me boli v boku pouze tehdy, kdyz se pred rychlou chuzi nebo behem najim ...kdyz jdu s plnym zaludkem, takze ted uz si na to davam radeji majzla. :-)

    +2/0
    29.4.2014 23:12

    Š62t98ě62p82á80n 78M85a44x15a 7133557968698

    Píchání v boku nemá nic společnýho s nesmyslnym přepínánim metabolismu, ani nezahřátím. Vytvořil se kolem toho za ty desítky let neuvěřitelnej mýtus a amatérský běžci a takový články ho živí dál.

    Píchání v boku je způsobený otřesama vnitřních orgánů, když dupete na paty a nemáte zpevněný břicho. Dá se mu tedy snadno předejít správnou běžeckou technikou - běh přes špičky (kterej je navíc šetnej k celýmu tělu) a zpevněný tzv. "core" (břišní + zádový svaly). Jednoduše stačí dělat nádechy (jeden velkej na začátku a pak ještě jeden dva kratší, záleží na tom zmiňovanym poměu kroky:nádechy) a krátký rázný výdechy při každym DOŠLAPU, tedy v tý nejkitičtější fázi, to ze začátku hodně pomůže

    +6/0
    29.4.2014 13:08

    K62a79r41e94l 88B13a36r55t57á62č46e90k 9742959442365

    presne tak...R^

    0/0
    1.5.2014 12:53
    Foto

    G11e58o44r85g48i60s 43F81a11s16u75l62i89s 1976973103

    Nesouhlasim. Duvodu muze byt rozhodne vice a urcite tim duvodem neni beh na patach. Jednoduse proto, protoze pres paty beha 80 % bezcu. To by pak naprosta vetsina rekreacnich bezcu mela problemy s pichanim v boku, coz neni pravda. Cetl jsem mnoho clanku o spravnem behani. Rozhodne neplati rovnice spicky = spravny styl a paty = spatny styl. Je to zavisle na mnoha faktorech. A taky ohromne individualni. Taky to zavisi na rychlosti. Nejlepsi bezci logicky pri cca dvojnasobne rychlosti nez behaji amateri behaji pres spicky. Ale kdyz se titiz bezci jen rozklusavaji, tedy bezi normalni rychlosti jako rekreacni bezci, bezi taky pres paty. S pichanim v boku beh pres spicky ci paty nema zadnoz souvislost.

    +1/−1
    6.5.2014 20:20

    Š61t13ě22p51á97n 79M67a15x29a 7723157458268

    Pokud mi příště budte chtít něco vyvracet, bylo by vhodný vyvracet něco, co sem tvrdil. Ne, důvod skutečně neni špatná technika běhu samotnýho, tedy běh přes paty, ale NEZPEVNĚNÝ CORE a tim způsobený otřesy orgánů, speciálně jater. Zkuste si příště líp přečíst, na co chcete reagovat.

    Špatnym došlapem to můžete jen zhoršit. Snad mi nebudete vyvracet i fakt, že běh přes špičky je k tělu šetrnější, minimálně co se otřesů týče :)

    Já žádnej seriózní článek obhajující dupání na paty zatim nečet, možná jen nějaký PR články od Nike, nebo Adidasu na jejich úžasný boty s 5cm podpatkama.

    Běh přes špičky neni individuální, ani jiná zmíněná záležitost, je to čistě evoluční záležitost, tak se člověk vyvinul a vlastně díky běhu (štvaní zvěře pro maso) sme tam, kde jsme. Nedovedu si moc představit, jak daleko by pračlověk doběhnul dupánim na paty :)) Vážně komická představa.

    Takže ano, správnej došlap může píchání v boku ulevit, nicméně základ je zpevněný core

    0/0
    6.5.2014 21:36
    Foto

    G91e16o81r50g17i13s 53F21a21s30u11l46i58s 1936813373

    Vážený pane Maxo, vůbec nic se Vám nesnažím vyvracet. Pouze jsem si dovolil s Vámi nesouhlasit a vyjádřit svůj názor. Jestli jste nečetl žádný tzv. seriózní článek (seriózní bude asi velmi relativní pojem, není -liž pravda) "obhajující dupání na paty" nečetl, ještě to neznamená, že takové neexistují. 

    Kdyby totiž neexistovaly, nehádali by se běžci, odborníci a jiní donekonečna stále a stále na toto téma. Všichni by běhali přes špičky a ti co by se to nenaučili, by se šli studem utopit do rybníka :-). 

    Já jsem jen napsal, co jsem si z těch "seriózních" článků vzal já. Bohužel si zdroje toho, co kde přečtu, nezapisuji a nepamatuji, nicméně jen námatkou:

    "Při hledání definitivní odpovědi na otázku, která technika je správná, hraje skutečně nejdůležitější roli kondice a zejména běžecké ambice a cíle každého běžce. Z tohoto pohledu je ze zdravotně-preventivního hlediska pro drtivou většinu rekreačních běžců vhodný běh přes paty a naopak pro výkonnostní a vrcholové běžce, preferující sportovně-výkonnostní hledisko, přes špičky. ... Běh přes paty je jednoznačně šetrnější vůči pohybovému aparátu." zdroj:  www.run

    Nevyvracím Vám Vaše komické představy, jen s nimi nesouhlasím či mi nepřipadají komické :-). Mějte se hezky, ať Vám to běhá a dobrou noc.

    +1/−1
    6.5.2014 22:21

    Š72t65ě59p64á45n 38M70a83x91a 7383317908388

    Tak nevím jak se říká tomu, když já napíšu A a někdo napíše "ne, špatně, je to B".

    Až mě odkážete na nějaký odborný (abysme se vyhnuli tomu zavádějícímu "seriózní") článek, hodnotící kladně dupání na paty, tak se můžem bavit dál, do tý doby je označení dupání na paty za "dobrej styl běhu" jen komická představa, velice komická :) A nepodepsanej vtipnej článek na Run Tour, kde se ve 3. odstavci píše "Běh přes paty je jednoznačně šetrnější vůči pohybovému aparátu." na tom vážně nic nezmění.

    Zkuste si jednoduchý test na správnou techniku běhu: zujte si boty a běžte, 10 metrů, 100 metů, 10 kilometrů. Pochybuju, že s vaším "dobrým stylem běhu" doběhnete dál, než těch 10 metrů. To je právě to, proč dneska 95 % lidí běhá špatně, protože maj vycpaný boty, tak si můžou dovolit dupat na paty. Ještě před 40 lety takový boty neexistovaly, tak všichni běhali spávně ;-)

    Názory můžete mít jaký chcete, ale nesnažte se je prosím veřejně prezentovat, ne takovýhle. Ničte si laskavě tělo jen sám sobě

    0/0
    6.5.2014 22:50
    Foto

    G66e74o55r96g65i19s 10F92a21s81u93l53i88s 1506823203

    Žijeme doufám ve svobodné zemi a tak mi laskavě dovolte veřejně prezentovat, co uznám za vhodné. Já vám umožňuji totéž. Děkuju.

    BTW: ja nepsal o běhu na boso.

    0/0
    6.5.2014 23:20

    Š15t48ě85p84á76n 55M17a55x80a 7793627448978

    Určitě si můžete psát co chcete, ale pak se nesmíte divit, že se s Vámi nikdo nebude bavit, nebo Vás budou označovat za hlupáka. To je nevýhoda svobodnýho projevu.

    BTW: Já o něm ale píšu.

    Nebo Vy jste si vážně myslel, že ti zmiňovaní pralidé běhali v Najkách? :)))) Začíná to bejt čim dál vtipnější

    0/0
    6.5.2014 23:42

    Š57t78ě81p62á81n 53M54a55x49a 7923847818448

    0/0
    6.5.2014 23:44
    Foto

    K61a82t64e20ř56i87n87a 72H86o88n44o16v61á 3210678105256

    Dobrý den pane Fasulisi, v textu je napsáno, že jedna z možných příčin je dopad na paty ovšem v kombinaci se sníženou stabilizační funkcí  šikmých břišních svalů, které orgány fixují v dutině břišní. Tedy ne samotný dopad na paty (taky tak běhám a uvedené problémy mívám minimálně), ale otřesy, které jsou způsobeny nedostatečnou kontrakcí šikmých a hlubokých břišních svalů a vedou tak k větším tahům za ligamenta, na kterých "visí" vnitřní orgány (játra, slezina).

    +2/0
    6.5.2014 21:39
    Foto

    G84e55o64r93g63i13s 22F90a16s95u37l64i64s 1556113123

    Dobrý večer paní Honová, 

    já jsem reagoval pouze na text pana Maxy. S tím, co je psáno ve Vašem článku, nemám jediný problém, naopak -je povedený a poučný, alespoň pro mě.  Osobně běhám přes paty, protože přes špičky to neumím (starého psa novým kouskům prostě nenaučíš :-)). 

    A co se týká páteře, běhat jsem začal právě kvůli velkým problémům s ní. Když už nade mnou tzv. "seriózní" specialisti lámali hůl a honili mě z vyšetření na vyšetření s výsledky typu - podezření na Bechtěreva apod. hrůzy, řekl mi můj praktik, abych se na ně vykašlal, shodil nějaké to kilo, posílil trochu svalstvo a začal něco dělat (sport). 

    A od té doby, co jsem začal s rekreačním během (za dva roky mám naběháno přes 3000 km), jsem neměl problém s pícháním v boku ani jednou ale hlavně problémy s bolestmi zad a páteře zcela ustaly (klepu na stůl  :-)) .

    Hezký večer.

    0/−1
    6.5.2014 22:40

    Š41t93ě34p89á69n 33M74a56x35a 7703897468568

    Jo, jenomže Maxa tvrdil to samý. Jak řikam, chce to líp číst

    0/0
    6.5.2014 22:54
    Foto

    K30a42t86e54ř33i17n38a 27H50o96n79o51v29á 3500908595176

    Dobrý večer pane Fasulisi, děkuji za pochvalu. Osobně chápu Vaši zkušenost, bohužel se mi do rukou dostává také dost pacientů, kterým lékař sport přímo zakázal a u některých z nich je to očividně kontraproduktivní. Gratuluji Vám k očividným úspěchům a přeji, ať máte z běhu dlouho radost. Jinak já se také řadím k táboru běžců přes paty, ale nevylučuji, že někomu to prostě běhá lépe přes špičky. A jak říkal Čapek: "Svět je do dost široký na to, aby se tam vešly dvě pravdy vedle sebe". Nechala bych to tedy na každém osobně, co mu sedí, ono ve výsledku, veškeré odborné články, které by mi vysvětlovaly, že mám běhat jinak, i když mi můj styl vyhovuje, z běhu mám radost a nemám žádné potíže,  stejně by mi byly k ničemu. Když víme, že může být obojí správné, nemůžeme si přece vybrat špatně, ne? Hezký večer všem běžcům.

    0/0
    8.5.2014 22:05
    Foto

    G31e42o43r13g29i27s 43F19a54s61u80l17i68s 1926233743

    Ještě jednou dobrý večer. Musím i já poděkovat Vám za vstřícnou debatu. Tak nějak to vidím i já. Samozřejmě, že běh přes špičky, zvláště u profesionálního tedy rychlého běhu je nezbytný. V žádném případě to nepopírám, jen jsem chtěl v diskusi mimo jiné říci, že nic není černobílé a že ten odvěký "boj" za pravdu je nesmyslný. "Pravd" je zhruba tolik, kolik je lidí, tedy tolik, kolik je názorů. A když se za pravdu bojuje přespříliš, je to většinou špatně (všechny války, co kdy byly a bohužel jsou, jsou toho příkladem).  lékaře obecně nezavrhuji :-), naopak, ve svém věku jsem si samozřejmě mé běhání nechal "odklepnout" (a to hned dvěma)  nezávislými kardiochirurgy.   Hezký večer.

    0/0
    9.5.2014 23:03
    Foto

    G43e84o63r50g19i41s 48F71a84s90u95l53i47s 1496823833

    Opravuji kardiochirurgy na kardiology :-).

    0/0
    9.5.2014 23:53

    K96a27m48i56l 12M52a11s25á52r 7451773552578

    Osobně bych sázel na kombinaci mělké dýchání/přepálení počátečního tempa/slabé svalové jádro těla.....

    BTW: že je správný dech velmi velmi důležitý věděli už jogíni, mistři taiji a všichni čínští doktoři...vědí to i na FTVS ... nic nového 8-o ;-D

    +1/0
    29.4.2014 10:23
    Foto

    J66a75n 85B64r36a18u97n 1898938713275

    Tož proč píchat do boku. Píchejte do vagíny!

    +10/−5
    29.4.2014 7:57

    P37e31t88r70a 15N78o95v20á50k53o65v72á 7898836484968

    Ha ha to jsme se ale pobavili.

    +13/−1
    29.4.2014 14:02

    R73o62b92e23r75t 19P90l86o70c63h 4276562871293

    Tenhle váš komentář jste psala ještě v době, kdy se tu řešilo jak správně běhat. Přečtěte si diskuzi pod článkem teď o pár dní později R^

    0/0
    13.5.2014 15:00



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.