• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Nevíte, jak vybrat běžeckou obuv? Poradíme vám

    Ať už se rozhodnete brázdit silnice v objemových botách, křižovat české lesy v některém z trailových modelů, nebo dáváte přednost minimalismu, výběr běžecké boty s sebou nese několik záludností, na něž je dobré si dávat pozor.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    E34l30i12š21k54a 66K87u69č31e58r15o10v40á 1636418417209

    mě by hlavně zajímalo, co udělat s potenciálně problematickou - bortící se klenbou. nechat si udělat na běhání speciální vložky? na chůzi mi stačí kupované, ale ty jsou dost tvrdé...

    0/0
    1.5.2014 16:30

    L25a62d47i28s71l52a16v 37B84a88l72o92u78n 7431614641805

    Před rokem jsem koupil boty v Lidlu za 500 Kč. jsou lehké, pevné a dobře se mi v nich denně běhá.

    To znamená, že značkové boty jsou o 5% lepší, ale o 150% dražší.

    Ceny neurčují výrobní náklady, ale poptávka a jméno firmy.

    0/0
    28.4.2014 7:17
    Foto

    V21í60t31e60k 95K85n43ě40ž53í91n70e60k 3444853265307

    Doporučuji začít v botách z Lidlu běhat výraznější objemy po asfaltu... až v nich za půl roku budete mít řekněme 1000km, napište, jak jste na tom. Budu se těšit na vaši reakci :-)

    0/0
    8.5.2014 9:22

    L23a34d72i81s42l62a77v 94B82a68l76o24u75n 7511254521445

    Nejsem blb abych běhal po asfaltu.

    Zatím vypadají líp než adidasky za 3600 ( ty jsou zátěžové podle prodavače a jen v nich chodím). A i kdyby vydržely jen pětinu toho co ty adidasky. tak si je koupím 5x (5x je mám nové) a ještě 1100 Kč ušetřím.

    0/0
    9.5.2014 21:43

    B59o51h80u20s59l29a76v 14K86r27á59l45í75k 2491120559726

    Celej tenhle web mi připadá jako dost těžká úchylka ;-D

    0/0
    17.4.2014 18:10

    O65l18d88ř82i48c57h 82J35a76n36e18č29e63k 8129756273251

    Tak tahle snůška "rad" mi přijde podobně odborná asi jako když jsem kdysi v Gigasportu musel tamnímu prodavači vysvětlovat, jaký je rozdíl mezi běžkami na klasiku a na skate. Tyhle věci snad ví každý, kdo si někdy obul boty???

    .

    A jinak souhlas - když už dělat srovnání, zoufale mi tam chybí Salomon.

    Ovšem, jak tak vidím fotky (proboha, v tom se vůbec dá běhat???!), tak je mi jasné, že autor polyká tisíce kilometrů na asfaltu a jeho paty si s tím asfaltem užijí víc než dost. No jo, takoví o Salomon moc nezavadí...

    0/0
    17.4.2014 15:42
    Foto

    V84í43t45e19k 62K15n95ě76ž54í45n27e58k 3174293745677

    Autor, světe div se, naběhá daleko víc kilometrů v trailu a na horských závodech, než po silnici. Ono se to totiž dá běhat i v něčem jiném, než je Salomon.

    Jak jsem psal níže, s touhle francouzskou značkou zatím bohužel nemám žádnou konkrétní zkušenost a osobně se mi jejich boty začaly líbit teprve nedávno s příchodem Sense řady.

    První odstavec nechám bez komentáře, ať si každý posoudí podle svého, ale zajímá mě jedna věc - co konkrétně se Vám nelíbí na nafocených modelech? Míra tlumení, robustnost...? Pak mi přijde docela zajímavé, že vám v článku chybí zrovna Salomon, který má drtivou většinu svých modelů konstruovaných na opravdu vysoké míře tlumení a podpory :-)

    +4/0
    17.4.2014 16:10

    Z13d84e16n63ě61k 21S92l96á84d82e91k 7670847321

    tady se jedincům nelíbí, že neběháte zrovna v botech, které mají doma v botníku a chtěli by o nich vědět víc případně si pochlubit vašimi zkušenostmi kamarádům jak znám ze své praxe. Ale nemusí to tak být, nerad bych zde někomu křivdil, ale někdy takové pocity mám.

    0/0
    17.4.2014 22:17

    T24o82m28á60š 64M68r20á62z 4120130921156

    Já jen s úžasem sleduji, jak se přete, které boty způsobují otlaky a které ne. Každý má přednoží individuálně široké v závislosti na stavu příčné klenby, pronaci, vrozené konfiguraci a tvaru kostí na noze,... Tak co není Vencovi může super sedět Jirkovi. Pro člověka s vysokým nártem budou nepohodlné tvrdé boty, pro hyperpronátora budou OKej... Jděte na to s rozumem a chce to chvilku zkoušení. Sám nemůžu běhat v adidaskách kromě Canadii, Salomon super, NB minimus boží ale vydržely 5 měsíců a rozpadly se, NIKE lunarglide okej.

    +2/0
    16.4.2014 21:15

    Karel Voráček

    Vzkaz pro T. Augustina - až poběžíš maraton či něco delšího, zjistíš asi tak po 2,5 až 3 hodinách běhu, že boty "akorát" nejsou akorát!

    +1/0
    16.4.2014 12:28

    Daniel Misak

    Nějak jsem neviděl ani zmínku o značce SAUCONY. Pro mě nejpohodlnější boty se skvělým kontaktem s povrchem, jen možná trochu menší životnost svršku, ale jinak paráda.

    0/0
    16.4.2014 11:00

    M92i22c64h75a68l 17Z43o60u60b26e69k 9631633728491

    Asics jsou velice dobré boty, už jsem je několikrát držel v ruce, ale nakonec mám "stále" Mizuno.  Lasery na trénink, WR 16 na delší běh a tempovky Sayonara na desítku.  Všechny modely super!!!!!

    +3/0
    15.4.2014 16:02

    P47a34v79e22l 37R91o31k30y43t40a 3560631150578

    Mizuno Cursoris

    +1/0
    15.4.2014 10:51

    A50n81t12o69n56i27n 80B42l18a23z84e34k 4338712977231

    Preferuji Nike v kterych se fakt dobre citim.

    +1/0
    15.4.2014 10:38

    A63l96e90š 28W71o37l32k90e64r 6229719904309

    Nike širší, Adidas užší? Opravdu? Měl jsem spíš opačný pocit. Používám Nike.

    0/0
    15.4.2014 9:43

    M44a22r52t37i13n 20V43o66j92á16č54e68k 9153267661366

    taky se mě zdá když si kupuji sportovní boty od adidasu tak nemám problém se šířkou ,ale třeba pumu na nohu nedám nevejdu se do ní.....takže na sport jsem se vyhranil na adidas -míval jsem i asics ,ale byla doba kdy se tady blbě sháněly

    0/0
    17.4.2014 8:34

    J13a68n58a 31K30r76a59j71í86c84o22v59á 1219155434556

    Já si nemohu vynachválit  Asics Kayano, v tomto modelu běhám už od r. 2006. ;-)

    +2/0
    15.4.2014 9:40

    P89a21v73e10l 42Z95a29j61í64č55e70k 8894460586660

    hmm ja beham v dochozenych prestižích před rozpadem a pohoda, neb nejsem zavodnik tak nevim na co bych to mel

    +1/−5
    15.4.2014 8:47

    H21o64n63z61a 53G22á68l10i67s 4625795495288

    Běžecký boty vydrží cca 400 - 500km, prestiže nejsou běžecký a noha v nich trpí při rychlým pohybu, ta zátěž na tělo bude obrovská.

    Vaše páteř vám jednou poděkuje :)

    +2/0
    15.4.2014 8:51

    O96l82d55ř87i72c97h 78B92í52l66ý 7938165484966

    tak těžko říct, odběhal jsem část mládí v gumotextilkách, prestiže byli taky na prvním stupni nerozbitné boty a nepřipadal jsem si, že trpím.

    +2/0
    15.4.2014 9:09

    T66o73m15á68š 35L37u27d11v93í57k 5520888433306

    To je ale takový pochybný argument - zajedno vlastně nic jiného nebylo, za druhé jsou v mládí klouby a šlachy v lepším stavu, takže víc snesou, za třetí se jejich případné poškození projeví až s odstupem času, atd. V mládí jsem jezdil ve Škodě 105 a dnes bych do ní nevlezl ani na parkovišti.

    +1/0
    15.4.2014 9:13

    O21l15d46ř62i55c11h 63B80í10l82ý 7278475794736

    já ouhlasím, že výběr nebyl, ale na druhou stranu teď stejně běhám v botech s minimálním tlumením ( mohli bychom dlouze diskutovat o tlumících účincích třeba na kolena ) ale co tím chci říct, jednoznačného výsledku se nedobereme a pokud někomu vyhovují prestige, není to nic proti ničemu a rozhodně bych nevsadil svoji pověst na to, že ten člověk bude mít z běhání v prestigkách tělo v háji

    +2/0
    15.4.2014 9:16

    T67o97m69á54š 15L24u12d35v61í93k 5530218103956

    Přiznám se, že nejsem kvalifikován (a tedy nemám ani v nejmenším tu ambici) posuzovat, co je správně a co ne. Každý, nechť si běhá v tom, v čem se mu běhá dobře. Já sám jsem po několika úrazech kotníků (volejbal) a tak jsem zvolil "bačkory" od Mizuna. Vyzkoušel jsem i jiné boty, ale tyhle mi prostě sedly - rozměrem, hmotností, pohodlností při pohybu. Nebudu však ani v nejmenším tvrdit, že to je jediná správná cesta.

    +2/0
    15.4.2014 9:23

    P87a96v44e82l 64M57a80l46e29č40e59k 1464435847735

    Nemyslím si, že ten kousek gumy od Nike, Adidas a jiných by mi uchránil páteř a klouby před otřesem při dopadu :)

    0/−1
    15.4.2014 11:07

    T32o51m86á57š 53L42u95d87v97í83k 5280288853526

    Stejně, jako vás airbag v autě neochrání před nárazem. Předpokládám tedy, že jezdíte bez airbagů. ;-)

    +1/0
    15.4.2014 11:43

    L52e18n44k11a 67N91o12v47o43t82n31á 1912313775386

    400-500km? Takze kdyz nekdo beha kazdy den 10km - meni boty po 2 mesicich? 8-o

    0/0
    16.4.2014 15:40

    T93o67m80á26š 60M39r51á66z 4630550621916

    Já samozřejmě nepreferuji prestige, ale kde berete tu jistotu, že 400 - 500 K není jen marketingový tah. V mém případě bych měnil boty cca každé 2.5 měsíce...

    0/0
    16.4.2014 21:05

    Z19d46e98n45ě39k 93S92l76á31d25e45k 7750917701

    trpět budete pokud váš pohyb při běhu bude špatný. To co vás bude bolet v celém pohybovém a na závěsném aparátu těla neovlivňuje sekundární záležitost, kterou jsou boty, ale způsob neboli  "dovednost techniky vašeho běhu", přiblížím trošku více "podpora nohy a délka podpory, jak dlouho v ní setrváte" a zda se opíráte při běhu o bod podpory nebo o těžiště těla. To jak dlouho poběžíte záleží na vaší schopnosti udržet vaši techniku. Rychlý pohyb těžko u běžce posoudit, když si jej nezanalyzujete, jsou techniky kde rychlost je dána vaší schopností do jaké míry zaměstnánte gravitaci, bohuže na jiný způsob rychlosti zvednutí nohy při použití svalové skupiny hamstringů ještě nikdo nepřišel než vlivem gravitace. Jestli používáte při zvednutí nohy resp. jak se říká nesprávně odrazu přední stehenní svaly tak to je bohužel mýtus mezi běžci.

    Takže pokud běžec trpí v botech je to v nevhodném výběru, pokud má problémy s koleny, kyčlemi, zády a mohl bych pokračovat je problém v pohybu běžce a bohužel si ubližuje.

    Pokud zde položím otázku: proč si ze 100 běžců po tvrdém povrchu např.ve městě  70 způsobí zranění a 30 ne? Najde někdo odpověď, zda je to v botech nebo v samotných běžcích, a podstatná otázka proč dejde ke zranění? 1 chyba nevadí, ale udělejte stejnou 1000x za sebou.

    Úplně stejně by to bylo s tou uvedenou páteří: proč bude páteř trpět? Odpověď bude úplně totožná.

    0/0
    17.4.2014 21:44
    Foto

    J83i17ř14í 35H60a21v27l58í13č25e47k 1119345234102

    Běhám u nás v Lužických horách sedmistovky...třeba teď v sobotu 42km,převýšení 1400m,hodně les,kopce,ale asfaltu se nevyhnu,běžel jsem je v Salomon-Mantrách našlapuji hodně na vnější část chodidla-spíš přední a mám pak pár dní oteklý pravý kotník...nevím,zda se s tím dá něco dělat.Vzít si boty pouze na jeden povrch asi nepůjde,techniku došlapu asi také není lehké změnit,možná jiné boty?Jaký máte názor..

    0/0
    21.4.2014 11:21

    Z51d79e54n14ě98k 92S11l44á46d91e96k 7370117161

    Supinaceje poloha nohypřed přistáním s nohouorientovanou na zem s boční částí. Není důvod sev případě supinace znepokojovat, protože tělesná hmotnost běžce již rovnováhu vevašich nohou překonala a proto neexistujenadměrná zátěž na nohy.

         Dotknete-li se země z boční stranychodidla, samo o sobě to není velký problém, a to opravdu není důvod keznepokojení, jestliže nejdete do extrémů, pokud jde o uvedení vaší tělesnéhmotnosti na boční straně nohy, v místě dotyku země. Supinace je ochrannýpohyb těla, když hledáte podporu. Je to podvědomá činnost těla s touhousplnit podporu dříve, a odložit umístěné vaší tělesné hmotnosti do rovnováhyvašich nohou. To souvisí s obavou, protože spolu se supinací jde přistánídopředu. Jde o ochranný pohyb umístění nohy v přední části těžiště těla.

    Otázkybudou asi znít: máme se bát polohy supinace, potřebujeme proto pozici, a pokudje to nebezpečné, jak se toho můžeme zbavit? Supinace je navíc zatíženímpro svaly. Svým způsobem se jedná o prodloužení nohy.Je to nedostatek dovednostípři přistání v rovnovážném stavu přímo pod těžištěm anohy padají přímo. Se supinací dochází k odložení pádu. Hlavní příčinouje strach a vypadá to jako bychom chtěli dostat nohu na zem dříve.

         Vezmeme-li v úvahu, že pro umístěnítělesné hmotnosti při přistání hledáme oporu pod těžištěm a nohu máme mítv neutrální poloze, potom musíme provádět k tomuto požadavku takéadekvátní cvičení. Nejjednodušším cvičením je skákání přes švihadlo, kde jeumístění nohou automaticky regulováno a to je velice důležité (na bříška chodidel). Přičemž dávámepřednost provádění cvičení naboso. Toto cvičenínám dává správné vnímání nesupinačního přístání pod těžištěm.

         Další cvičení, která vám pomohou překonattuto chybu jsou v běžecké pozici, změna podpory, , skákání avýpad, jde v podstatě o umístění podpory pod těžiště. Všechna tato cvičeníje potřeba měnit, takže můžete vyzkoušet přenést tělesnou hmotnost na bříškachodidel a postupně přejít do běhu.

    0/0
    22.4.2014 16:18

    M78i31c14h33a89l 54Z44o61u38b93e51k 9741593438821

    hmmm, tak ty asi na nic.

    0/0
    15.4.2014 15:59

    J97i38ř69í 78Č75e79r45v90e71n92ý 6778829726668

    Ve výčtu mi tak nějak chybí Salomon a Inov-8. Zrovna tyto značky dělají opravdu špičkové boty na všechny povrchy, tak mě celkem zarazilo, že v článku chybí. 

    Nebo je to pouze reklamní článek?

    +6/−1
    15.4.2014 8:20

    P42a62v82e25l 51D33u93c42h76a44n 2688656883503

    Tipuji, že jako prodejce v konkrétním krámě má zkušenost s konkrétními značkami. Nebo vy znáte někoho, kdo má zkušenost se všemi značkami?

    0/0
    15.4.2014 8:46

    J59i61ř33í 42Č66e61r48v62e37n57ý 6358369426408

    Člověk, který se tomu věnuje by měl znát vše (a určitě tyto dvě značky). Navíc zrovna v Triexpertu tyto značky také mají/měli.

    0/0
    15.4.2014 8:54

    M42a40r22t70i70n 93T94e41p68l59a18n 9197880645603

    Nevím jak Salomon, ale Inov-8 teda Triexpert (aspoň v Brně) nevede.

    0/0
    15.4.2014 9:31

    P34a20v19e89l 94D41u19c68h44a25n 2218286793353

    Také si je nevybavuji. Ale to mnoho neznamená :)

    0/0
    15.4.2014 9:41

    J34i88ř25í 90Č62e10r46v32e97n93ý 6938549286928

    minimálně na internetu pár modelů mají

    0/0
    15.4.2014 12:50
    Foto

    V73í34t57e71k 83K11n13ě47ž25í45n47e97k 3334713765547

    Ahoj, je to tak, se Salomony jsem (zatím) neměl tu čest, ani není poblíž žádná bota téhle značky, abych mohl nabídnout objektivní porovnání a tak jsem to radši nezmiňoval.

    Co se Inov-8 týče, tam je situace složitějším, protože používají několik různých tvarů u svých bot. A i v rámci jednotlivých kopyt se šířka dost liší a rozebírat to by bylo na samostatný článek. Alespoň stručně: Precision fit je spíše závodně orientovaný svršek, který je úzký a obepíná chodidla a Natural fit by měl být široký a volný, ale ne vždy se na to dá spolehnout.

    +2/0
    15.4.2014 13:59

    Z59d75e25n16ě44k 69S91l28á35d64e24k 7110227241

    myslím si, že každá značka je zaměřena na jinou oblast, jedna na přirozenost pohybu, druhá odtlumení, další se snaží vyhovět potřebám běžců v terénu na mokrém, namrzlém po kamenech a podle těchto parametrů má obuv vydržet. Při výběru obuvi by si měl běžec předem ujasnit na co je potřebuje. V minimalistické obuvi nebudu běhat třeba po štěrku, jednak si poškodíte percepční senzory aj... v chodidlech protože vaše podrážka je tenká a nebudete se soustředit na co máte, na to bude určitě jiná obuv. Proto v prodejně nemohou tak široce posloužit, druhou věcí je přenos tělesné hmotnosti, podle toho volíte vaše tlumení, vhodné na šutrovém terénu a takto se nechá pokračovat to jsou technologie. Avšak první místo by mělo patřit vždy technice běhu, kde opíráte vaši tělesnou hmotnost a s tím souvisí i pronace a supinace prostě naše špatné zvyky pohybu, které neradi odbouráváme, a volíme pohodlí, místo toho abychom udělali něco pro naše stabilizační svaly. Další věcí je každá značka má vždy nějakou sérii a ta se neustále vyvíjí v tom či onom detailu (technologii), ale není snadné ji výrobcem ušít způsobem 1 bota pro 100000 běžců. Takže chci říci vybírat a vybírat a vědět něco o tom jak se pohybuji při běhu a kde mám svou tělesnou hmotnost při podpoře a její změně.

    0/0
    17.4.2014 21:55

    Z94d50e23n26ě93k 19S67l48á44d77e31k 7850737781

    kdybych měl obchod sportovní obuví, rozhodně bych prodával jen takové, ke které bych byl schopen dát opravdu užitečnou informaci zákazníkovi samozřejmě i s osobními zkušenostmi. To vystihuje tento článek, přece běžec vemu si do huby třeba minimalisty: nebudou běhat v botách Asics Culumus, když v nich budou postrádat vnímání povrchu a omezovat tak správné načasování doby, kdy má jít noha z podpory to je nelogické. PRotot to tak bude. Minnimalista nebude prostě běhat přes paty, tak jako patař např. přes bříška chodidel atd.

    Takového universálního běžce asi těžko najdete a sotva i v prodejně.

    0/0
    17.4.2014 22:14
    Foto

    J53i64ř75í 73H54a52v43l28í38č22e58k 1139415394462

    Ano,souhlasím,mám Salomony Mantra a do terénu,do lesa jsou super,a Inovky mám též-spíš do těžšího terénu,nebo když to klouže,je bahno atd jsou výborné,a zde o těchto značkách ani zmínka.:-/

    0/0
    16.4.2014 15:35

    O29l86d11ř35i10c50h 95B84í17l76ý 7668865214416

    Potvrzuji, že NB dělá úzký boty. I když nemají špatný modely, tak to byl na asfaltu u rychlejších běhů samej otlak a problém vyřešil přechod na Mizuna. Zatím bych řekl, že Hitogami jsou oerfektní rychlý boty, žádný zbytečný tlumení.

    Do výčtu bych zahrnul i Salamony, jejich cross boty jsou taky neuěřitelně pohodlný ať už třeba kiliánovky nebo speedcrossy.

    0/0
    15.4.2014 7:28

    J47i83ř57í 95Č23e73r70v87e49n56ý 6688799766218

    Tak zrovna SpeedCrossy mi přijdou jako jedny z nejhorších trailovek. Takhle vysoká podpora u paty už mi několikrát zavařila, protože tím se boty v terénu stávají vratkými a hrozí vyvrknutí kotníku. Naopak na trail velmi zdařilé jsou FellRaisery nebo top model Sense 3 Ultra v  SoftGroundovém provedení.

    0/0
    15.4.2014 8:18

    O10l66d89ř77i38c12h 24B90í30l60ý 7728385564786

    speedcrossy nemám, běhám v s-lab sense, protože jedu přes špičku ( od narození ) a náběhy v mizuno ascend 7,ale co jsem měl možnost vypozorovat, tak speedcrossy jsou velice oblíbený a kamoška co běhá traily výborně, je jenom chválí

    0/0
    15.4.2014 9:13

    J68i96ř86í 65Č32e85r90v37e11n17ý 6288649746408

    Ono to dlouhou doby byly v čechách jedny z mála bot použitelných na trail. Znám spoustu lidí, kteří ve speedcrossech běhají (ta trojková řada už je trochu lepší), ale na rychlý trail to prostě není. Ty 2 cm pod patou už jsou hrozně znát. Pohodlné to sice je, ale na úkor dobrých běžeckých vlastností. Ty dobré vlastnosti najdete právě u Sense řady, Fellraiserů a také i u Fellcrossů. Já osobně nedám dopustit na oblíbené X-Talony od Inov-8 a velmi dobře se běhá také v Trailrocách a Roclitech.

    0/0
    15.4.2014 11:58

    P46e54t65r 30M72a84š83e49k 6858886589184

    Tak já jsem si zrovna pořídil NB minimus krosovky v provedení wide a pohodlnější botu jsem zatím na svých širokých nohou neměl. Je to o hledání a zkoušení...

    +1/0
    15.4.2014 9:39

    T26o56m63a96s 33A83u27g91u28s52t68y13n 6577896291720

    mám už druhý rok Asics Cumulus, mám je přesně na nohu (žádný o půl čísla větší) a prsty mi ne a ne zčernat, čím to?

    Mít je o půl čísla větší, tak mě bota akorát tak lítá na noze...

    +3/0
    15.4.2014 6:31

    A65l82e58š 72W36o83l53k75e93r 6529649704939

    Také mám tu zkušenost. Hlavně při běhání v terénu chci, aby mi bota opravdu obepínala nohu a pevně seděla. (I z prudkých kopců, kdy se špička tlačí dopředu.) Ale asi je nás menšina. Moje žena ty černý palce měla.

    +2/0
    15.4.2014 9:42

    Z28d20e97n17ě23k 69S44l73á14d83e43k 7460827221

    ahoj, v minulosti jsem psal již příspěvek o botách, tak ještě jednou a zmiňuji zde i černé nehty, snad ti to dá informaci a rozšíří rozhled pro lepší rozhodování při volbě boty.

    Takto bych to nějak shrnul:

    - nos běžecké boty ve své velikosti, nenechávejte hodně prostoru (nějaká rezerva musí být) pro prsty a kolem kotníků,

    - prsty musejí mít nějakou volnost to je důležité, zpravidla se udává do jednoho centimetru,

    - tenké ponožky, nejlépe bavlněné.

    Zní to jednoduše. Nyní to ještě rozeberu. Proč se doporučují boty o trošku větší? Aby se zabránilo tzv. jevu „černé nehty“ asi víš o čem mluvím nenašel jsem vhodnější termín, a aby se také zabránilo nepohodlí špičkám a co je důležité aby byl v botě prostor pro otok. V případě běhu na delší vzdálenost ti nohy trošku otečou i když to nevnímáš. Tady je ještě jedna podstatná věc proč kloužou nohy v botě a to je tvoje technika běhu a podpora těla. V technice běhu v pozici noha neklouže, protože přistáváš na bříška a pak se noha zvedne a celý cyklus se opakuje. Takže to je ten důvod pro prostor. Ale jak píšu záleží na tvé technice běhu. Samozřejmě je potřeba aby se ti tam ta noha vlezla i s ponožkou. Jak se ale vypořádat s otokem? To už je práce s tkaničkami. Doporučuji: vezmu to pěkně od spodku, dole lehce uvolněné, střed stažený ke kotníkům a vršek opět lehce uvolněný „vytvoříš jakýsi oblouk z tkaniček“. Je to důležité hlavně proto, protože příliš uvolněné boty budou vytvářet chybný nebo klamný dojem a to je v rozporu s přistáním nohy a jejím zvednutím. Musíš si to vyzkoušet. Ponožky. Někteří běžci v minimalistických botech tedy s tenkou podrážkou dávají přednost tomu, že jsou v botě bez ponožek, já raději volím tenké ponožky pro lepší vnímání a bavlněné pro dobrou absorpci vlhkosti a samozřejmě chrání také nohu před oděrky ze švů v botech. Pak už je ve hře pružnost obuvi což u tenkých a lehkých bot je ohromná výhoda. Poslední jsou technologie. To je jen má praxe a doporučení nic víc.

    +1/0
    15.4.2014 10:38

    S92a84m62u71e81l 64M21a82c13h39o84l81d42a 9125867121798

    Já jsem se jednou taky obul.

    0/0
    15.4.2014 0:12



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.