• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jíst, či nejíst pečivo? Běžcovo dilema, které by mělo mít jasné řešení

    Pečivo, těstoviny, kuskus. Potraviny, které neodmyslitelně patří do zdravého jídelníčku každého člověka. Celozrnné sušenky, křupavé müsli s vlákninou. Zdravá energie na celý den. Nebo… je to celé trochu jinak? A prozraďme to rovnou: ano, opravdu je.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    M66i82r11a 33L60o88v45e 3614660548554

    To není o druhu chleba, ani jeho zrnitosti, či barvě. Jednoznačně nejdůležitější je kvalita vstupních surovin a použitá technologie výroby. Zásadotvorný není žádný.  Osobně zastávám názor, že rozumný člověk chleba nejí hlavně proto, že je vždy škodlivý.V

    0/0
    25.4.2014 21:27

    B38o20h30u18m64i58l97a 14M97a66j60e75r36o18v24á 4367151304

    Za mne tedy nedovedu - vzdát se chleba co peče moje dcera z kvásku se nevzdám.V

    0/0
    20.4.2014 14:36

    Franta Janda

    Po Atkinsonově dietě-do 20g sacharidů denně,jsem skončil v nemocnici s akutním zánětem tlustého střeva.Pšenici určitě ano,ale ne moc a pokud možno celozrnou a hlavně dbát na řádné vyprazňování se-třeba pomocí vlákniny Lepicol apod...

    0/0
    18.4.2014 22:30

    P23a44v26e76l 12Š98e58d16l92b79a66u88e64r 7758221232145

    Je docela legrace, jak paní haní pšenici a pak doporučuje špaldový chleba. Špalda je druh pšenice...:-) Asi raději jezte to, po čem je vám dobře a není v tom glutaman, konzervanty a ztužené tuky a hýbejte se, ono to bude stačit. Můj děda za život snědl pšenice velkou hromadu, je mu 94 let, žije celý život v Ostravě, takže prý ve špatném ovzduší, ve kterém by měl přece brzy umřít, ale, sakra, nic mu není, bydlí sám, sám si vaří i nakupuje, dá si jelito, zelí, klobásu, spoustu pečiva a buchet, cpe se Hašlerkama, nebo si udělá třeba šílený, mrkvový salát s Becherovkou, chodí denně na procházky a je naprosto spokojený a zdravý... Akorát si trochu stěžuje, že to s ním při chůzi občas trochu "zamává" a rozčiluje ho, že na něj to stáří "pomalu jde..." Takže co? Důležitá je psychika, asi mnohem více, než pšenice.;-)

    +2/0
    16.4.2014 21:18

    J34i72r85i 29F15i96n10k 6627529107328

    Zajímavostí je, že v dřívějších dobách snídali lidé maso, vejce, různé kaše, zatímco palačinky nebo chléb jen občas

    Zdroj: rungo.idnes.cz

    Tak to je demagogie nejhrubšího zrna. Maso bylo dříve luxusní potravinou, kterou měla pravidelně jenom šlechta, zbytek obyvatel jednu týdně. Mimochodem - mohla by autorka paní poradkyně doplnit, kolika let se v oněch dobách lidé dožívali..?!

    Také by mě zajímalo, co je pro paní poradkyni pro Středoevropana nejpřirozenější zdroj sacharidů -resp. energie? Bílkoviny těžko, ty mají jinou funkci, tuky - z části rozhodně ano, ale neměli by být stěžejní. Rýže i brambory jsou importované a nepůvodní, takže..... aha, obiloviny..

    Jak nám říkal jeden profesor na škole (mám zemědělsko-potravinářské vzdělání): "Nikdy nemělo lidstvo takový dostatek tak kvalitních potravin, a nikdy se v tom tak nešťourali..."

    Chápu paní poradkyni, že se něčím živit musí, ale nemusí snad parazitovat na "moderních trendech a vědeckých poznatcích" a vysávat peníze z lidí, kteří se sami neumí ani rozhodnout jestli se utírat pravou nebo levou, ale rozhodně bio papírem..

    +5/0
    16.4.2014 14:57

    M34a96r51t74i19n 55K46a40r20á21s43e28k 9198163528158

    Nejlepsi zroj sacharidu bude spis ovoce a zelenina nez obliovny....

    +1/0
    16.4.2014 15:09

    J33i40r76i 94F10i23n94k 6207119427438

    V ovoci ještě cukry jsou (vesměs jednoduché), ale v zelenině takřka vůbec. Jejich hodnota je jako zdroj vlákniny, ne sacharidů a ostatních živin.

    +1/0
    16.4.2014 17:40

    A93l39e29s 75B48a56d58u82r67a 9826257240555

    Vzpamatuj se, ze zeleniny telo nacerpa temer vsechny ziviny, predevsim enzymy.

    +1/0
    20.4.2014 11:08

    P29a75v81e92l 22O38d67r19a98z53i94l 6384219327360

    Enzymy jsou živiny?

    0/0
    30.4.2014 11:29

    P34a82v55e63l 17O23d12r46a80z91i67l 6784629577680

    JJ, kdepak by se v nějaké té bramboře vzal třeba škrob, že.

    0/0
    30.4.2014 11:29

    Petra Chytrá

    Musím říct, že poslední dobou jsem už dost alergická na všechny výživové poradce, kdy navíc každý tvrdí něco naprosto jiného. Jako např. nejíst sacharidy k večeři,aby člověk zhubnul, teď zase úplně vyřadit pečivo a vůbec veškeré sacharidy kromě o&z. Za sebe můžu říct, že bych do toho nešla. Kdysi (90-léta) jsem zkoušela dietu Lenky Kořínkové a musím říct, že když jsem měla "zvířátkový den", tzn. maso se zeleninou, tak jsem měla celý den hlad. Mohla jsem sníst třeba 30 dkg šunky nebo masa s horou zeleniny a do hodiny mi kručelol v břiše! Po snědení "rostlinek" (sacharidy typu těstoviny, rýže+zelenina nebo ovoce)jsem problém s hladem neměla. Navíc nevím, jak paní výživářka, ale já jíst celý den jen o&z, navíc v takovém množství, aby mě to aspoň na chvíli zasytilo (a teď pomíjím finanční stránku věci), tak vůbec nemůžu chodit mezi lidi, páč budu tak nadmutá, že budu furt zavřená na WC :-P Nemluvě o tom, že já osobně jsem bez sacharidů unavená a bez energie, takže si dost dobře neumím představit ještě nějaký pohyb. Mimochodem není ten problém s nesnášenlivostí lepku atp. spíš v tom, že pšenice, resp. mouka se cpe do všeho, kam ale přirozeně nepatří - jogurty, uzeniny, kečupy atd.? To si myslím, že je základ, proč spoustě lidí lepek začal vadit, ne to, že si k snídani dají krajíc chleba a k obědu např. těstoviny nebo rýži (která mimochodem z pšenice fakt není;-D). A jak tu někdo píše, že zhubnul a je bez zdravotních potíží, nemohlo to být např. tím, že měl nesnášenlivost lepku, jen o tom nevěděl? Navíc při vyřazení některých potravin člověk téměř vždy zhubne, ale spíše proto,že více přemýšlí nad tím co jí a necpe bezmyšlenkovitě vše, co mu přijde pod ruku.

    +2/0
    16.4.2014 0:04

    M46a50r25t61i49n 79K46a22r27á87s13e75k 9838393748798

    No ona spousta poradcu poradcu tvrdi neco jineho i z duvodu ze cilem muze byt neco jineho (dieta pro hubnuti a pro aktivni trening je trochu jina)...

    0/0
    16.4.2014 15:11

    K20a44r35e56l 43J98a68n60í47k 9168732455214

    V rámci hubnutí jednu podle jedné z online kalkulaček na netu, kdy je systém jen o dodržení kalorií/bílkovin/tuků/sacharidů a pravda je, že pečivo je prostě šílená položka s nepoměrem pocit zaplnění vs množství sacharidů a energie.

    Jestli máte pocit, že sacharidů máte v normální stravě málo, dejte si k snídani vločky s jogurtem nebo v kaši, k obojímu ovoce a pak si to povíme.

    0/0
    19.4.2014 16:51
    Foto

    L30u70b87o55m50í84r 58J87a94n70o86t53a 5466434466295

    To je zase propaganda na ÚROVNI

    +1/0
    15.4.2014 23:27

    B20o36ž61e50n26a 86K68o27v31á22č13o50v55á 8117110734729

    Kniha, ze které autorka čerpá, mi připomíná knihu Fit pro život, kde třeba psali, aby člověk pil destilovanou vodu, protože se díky tomu nebude znečišťovat jako např. žehlička ;-D Takže člověk v dnešní době musí být opravdu hodně obezřetný.

    0/0
    15.4.2014 20:27

    J75a15r66o41s86l37a87v 89O31n31d49r64u68š88k62a 3354235289958

    Pečivo jím tak jednou týdně ( chleba, několik housek, ... - jak to kdy vyjde ) a tlustý nejsem.

    Ale to díky tomu, že kolu piju jednou za dva roky, a hamburgery / bagety nepožírám nikdy. A na vlak chodím kilometr pěšky.

    0/0
    15.4.2014 19:23

    P46e83t69r 14B83u29k38a29l 8717542473481

    Takze se mam cpat zeleninou, ze ktere se dnes masovou produkci stala mrtva hmota s minimem zivin a mineralu.

    +3/−1
    15.4.2014 13:40

    Theodor Patkolo

    Neuvěřitelný nesmysl. Jak říkají evidentně fundovanější přispěvatelé než autorka v každé větě je nějaký nesmysl... Mám vystudovanou vysokou školu mimo jiné obor hygiena výživy a kdybych něco podobného vypustil nahlas nebo napsal do semestrální nebo diplomové práce, určitě by mě vyhodili. Neskutečně mě rozčílilo že jsem to dočetl do konce!

    +2/0
    15.4.2014 11:19

    Rudolf Horna

    Jo jo. Pokud onemocníte celiakií, pak vám nezbude nic jiného, než se do konce života obejít nejen bez pšenice, ale i bez ječmene, žita a ovsa. A nemusí se jednat jen o děti. Celiakií můžete onemocnět v jakémkoliv věku. A opravdu to není legrace. No a zbytek života strávíte na kukuřici, řýži, pohance a jáhlách, bramborech a jiných bezlepkových potravinách. Ale jedna výhoda tady je. Můžete maso!!;-D

    A nebo bezlepkové těstoviny.8-o

    Zdravím všechny, kdo nemusí dodržovat bezlepkovou dietu.:-)

    0/0
    14.4.2014 19:48

    E68v84a 79Z72a66g41o61r77e49c33o61v35á 2644478773664

    Uvědomuji si,že jsem závislá na pečivu a to je můj velký problém.......hodlám to změnit!

    +1/0
    14.4.2014 8:46
    Foto

    S52t24á87ň30a 87K82o77m36o91r45o62u57s66o98v68á 3275763837109

    všichni jsme lovci a sběrači a každému vyhovuje něco jiného - hlavní je jíst od všeho trochu ale nežrat a pokud možno se hýbat - na to nepotřebuji žádné studie;-D

    +4/0
    13.4.2014 21:40

    L95a82d18i89s68l81a65v 27H96r59ů17z77a 8281816590626

    Hehe, koukám, že antipšeničná propaganda postoupila do vyššího levelu. Teď už jsme dokonce závislí na pšenici. ;-D

    Jsem zvědavý, kde tohle skončí...

    +4/−2
    13.4.2014 17:20

    P29e40t58r 28B80u12r11d46a 3730945989297

    Nejezte pšenici, jezte žito nebo alespoň špaldu.

    Co je to špalda? (odpověď: druh přenice)

    Shrnutí: Nejezte pšenici, ale pšenici!

    +12/−1
    12.4.2014 16:28

    Jarek Z

    článek je napsaný hrozně... souhlasím s většinou diskutujících. ale... je to tak (nějak). jsem na tom stejně jako těch několik, kteří sem nepřidali svůj názor, ale zkušenost. zlepšení zdravotního stavu a to i přes to, že jsem např. pečivo omezil, ne vyřadil.

    vždycky mě  pobaví argumenty těch, co znají někoho, kdo se ve zdraví dožil vysokýho věku. i já znám. dva, tři... zato znám dost těch, co mají ve 40 vysokej cholesterol a tlak, zničený záda a problémy s pohybovým aparátem, nemoci "neznámého původu". ale co na tom, doktor jim přece předepíše prášky, jeden hezčí než druhej. po příčině ale nepátrají.

    statistika je taky hezká... dožíváme se kolem 85 let. ale v jakým stavu? já ve stáří na nikom bejt závislej nechci (návrat do dětství?:-D).

    +4/−1
    12.4.2014 8:54

    J81a34n92a 18K87r62a77j69í68c15o97v60á 1159265594386

    Já také přidávám svoji zkušenost. Na bezlepkové dietě mám při 175 cm 52 kg, takže pokud chce někdo zhubnout, směle do toho.

     Jenže tento článek se týká hlavně běžců a domnívám se, že mnoho z nich spíš než zhubnout potřebuje  tělu dodat pro běh potřebnou energii. A já, jakkoliv si hlídám jídelníček( hlavně poměr bílkovin, cukrů a škrobů) a snažím se lepek zdravě a výživně nahrazovat, váha nahoru nejde. Abych podala při běhu (50 km týdně) nějaký výkon, nezbývá mi, než tělo zásobit notnou dávkou cukrů  a škrobů (pro mé trávicí ústrojí také žádná slast). Takže já bych naopak uvítala občas do jídelníčku kvalitní pečivo s lepkem zařadit.

    +2/0
    14.4.2014 11:40

    P42a37t83r38i84k 49S16v97o46b34o81d25a 3809161526945

    Zvyk. Novak Dj. běhá taky dost, 5 h denně tréning. Mrkněta na jeho jídelníček.

    0/0
    15.4.2014 13:01

    J85a66n96a 25K34r24a69j40í28c80o91v59á 1349605664746

    Na koho jídelníček se mám podívat? To jméno mi nic neřeklo;-(;-(

    Díky.

    0/0
    15.4.2014 16:06

    J84a51n17a 40K67r24a90j95í84c86o19v51á 1389955544876

    Už to mám. Jeho jídelníček bych asi bezvládla:-(

    0/0
    15.4.2014 21:13

    D97a54n65a 29F59l61o23r17i23á24n97o66v67á 1233483217727

    Můžu potvrdit, mám to na sobě vyzkoušené.

    +1/0
    11.4.2014 14:09

    Z24d50e94n64ě45k 63S27l51á16d28e49k 7370597871

    vyzkoušet můžete cokoli, ale žít tak stále je věc druhá. Pro člověka je obtížné odnaučit se zlozvyky, zejména co obžerství se týká. Jsme všežravci nebo hospodářská zvířata. Problém je však v tom, že spotřebiteli se na talíř nedostává kvality. Jím také několikrát denně dám si i něco co by se jak se říká nemělo a to denně, a ještě jsem neviděl ani prášek a také netrpím žádnou chorobou. Držím se toho, že s každým jídlem se snažím přijmout vlákninu z jiných zdrojů a kalorické konzumuji jen dopoledne (ovoce, pamlsky apod..). V případě, že se dostanu pod náročnější fyzickou zátěž a jelikož vím, že tělo nedoplním po takové zátěži živinami jen z běžného jídla, tak si dám i ten doplněk stravy, jinak to není potřeba. Prostě se nedostat do deficitu, i když to stále nejde. Dnes je jiná doba, a ne každému to dovolí jeho peněženka nebo jeho pracovní či jiné vytížení. Pravdou je, že zdravý jsme na hnoji nenašli a máme jen jedno a podle toho by jsme se měli chovat.

    +2/0
    12.4.2014 9:11

    D88a84n46a 70F35l16o10r54i35á88n92o33v54á 1983913397267

    Vyzkoušela jsem to a žiju podle toho. Souhlasím, nebylo to jednoduché, zvyk je železná košile.

    0/0
    14.4.2014 10:27

    Z72d70e39n65ě80k 14S92l43á18d12e11k 7170557941

    mimochodem prezentovat tydy vědecké poznatky to umím také a nemudsím si říkat výživový poradce, to co zde paní poradila vlastně bylo již prezentováno. Kdysi je nikdo nepotřeboval, ale dnes se tak vydělává na hlupácích co nejsou schopni přečíst si nějaký článek a trošku se přizpůsobit a krotit v žrádle. Internet je takových informací přesycen.

    +8/−1
    10.4.2014 19:45

    J66a85n 63N19o76v82á75k 7765854658237

    jo ale ne kaydemu blabolu na internetu se da verit. Pokud je nekdo alergicky na lepek, pak mu to pomuze, ale pochybuji ze  to ma nejaky vliv na ostatni.

    +1/−2
    11.4.2014 10:00

    P94a68t75r51i40k 72S51v24o88b33o63d88a 3589331136425

    dejte tomu 14 dní a pak mi řeknite, jak se cítíte. Pak snězte dva rohlíky a totéž.

    0/0
    15.4.2014 13:02

    J77a91n 97M97e52r28t43a 3972650681458

    Tahle se nedají dělat závěry obecně platné pro všechny, k tomu je potřeba kvalitně navržená a provedená studie.

    0/0
    15.4.2014 18:27

    Z61d43e95n92ě53k 10S67l19á33d67e65k 7710387641

    nevím co se tady řeší, ale jestli pojdem na obilniny, které jsou téměř ve všem "údajně zdravém" nebo na rakovinu? Neřešil bych to. S životosprávou jak víme to moc lidí daleko nedotáhlo, podívejte se na naše babičky je jim i 90 let a my se už po 50 neohneme. Zeptejte se starších lidí co baštili před 50 lety a dejte si to na talíř dnes. Problém je, že bez chemie dnes nic nevyroste, pole jsou tak zaneřáděná chemií. Podobně ryby, žádné kvalitní maso až na několik málo případů, jinak ty sádky jsou tak špinavé od toho co se těm rybám sype do vody. Leda pěstovat obilí doma. To víte kdysi to byli "sedláci" dnes se jim říká "farmáří". Opravdu modní výraz, ale na kvalitě jídla nepřidal. Není to jen o obilí, ale hlavně o kvalitě "všech potravin".

    +7/0
    10.4.2014 19:38

    J40a16n 43N31o73v60á53k 7785434988927

    kouknete se na prumerny vlivk doziti tehdy a dnes a uvidite ze jsme na tom mnohem lepe. To ze se par procent dozilo i 90 let na tom vubec nic nemeni.

    +3/−1
    11.4.2014 10:02

    L66u25c51i50e 41B53a73r14t16o41ň36o88v67á 5950158327455

    Upřímně, někdo, kdo na své webu tak zasvědceně hovoří o zdravé a přirozené potravě, a pak se tam nerozpakuje propagovat výživové doplňky v ceně 1399,-CZK za měsíční dávku multivitamínů, mi opravu nepřipadá moc věrohodný.

    +13/−1
    10.4.2014 17:30

    Z33d53e34n41ě35k 24S62l12á91d32e46k 7700317181

    vemte si studii v USA, kde na ibuprofen zemřelo tisíce lidí, na sportovní doplňky ještě nikdo. Takže to mohou být maximálně vyhozené peníze.

    Bohužel zdravá strava co to je? Vždyť bez chemie nic dnes nevyroste. Výživový poradci si také nevidí na špičku nosu. Jen nechci házet všechny do jednoho pytle.

    Ale název tématu je trošku uhozený. To není běžcovo dilem\ ale nějakého jedince. Je to to samé jako diskuze na téma: Běhat či neběhat? Pokud běhat tak jak? To je otázka, kterou si ještě nepoložilo odhaduji 90 procent běžců v ČR. Místo toho aby se starali o svůj správný pohyb starají se o obilniny, ty ve správném pohybu ještě nikomu nepomohly. A není to tak¨? Prostě stručně a jasně všude se řeší hovadiny.

    +2/−4
    11.4.2014 21:24

    J64a61n 93K59o42h51l 4663817351214

    Přečetl jsem to, ničím mě to neobohatilo.. Na někoho s jednodušším vnímáním reality by to ale zapůsobit mohlo, je tam řada sugestivních slov (sousloví jako jasné řešení; všichni se velice diví; větší roli, než si dokážete představit; má nadvládu nad vaší psychikou aj.), jen škoda že to vlastně není vůbec ničím podložené, kromě obecných odkazů typu 'nadnárodní korporace'. Jinak autorka opravdu někdy považovala pečivo za potravinu patřící do zdravého jídelníčku? Pobavilo ;-D Pak možná i chápu, že cítí potřebu dát o svém 'objevu' vědět i ostatním, i když spíš je to jen prostě o tom se prodat, udělat si reklamu, vytvořit si klientelu lidí, kteří si pak místo kvalitních potravin budou živit svého poradce.. Přitom každému stačí dodržovat jedno jediné pravidlo: všeho s mírou ;-) A výživoví poradci nebudou mít co žrát, abych tak parafrázoval výrok z jednoho filmu :-)

    +11/−1
    10.4.2014 17:30

    J96a33n 58M98a79j53z63n77e55r 9308434202549

    Pšenice má nadvládu nad naší psychikou mě taky velice pobavilo R^;-D a jak říkáte, na někoho s jednodušším vnímáním reality to zapůsobí - takový ten jasný a úderný článek, který všem vyloží pravdu :-);-D

    +5/−1
    10.4.2014 18:29

    J68a34n 88N37o87v39á61k 7515664448197

    presne tak, uz jen volba slov zavani umyslnou manipulaci s fakty.

    +4/−1
    11.4.2014 10:03

    J28a34n 15M11a54j89z92n65e71r 9988294382899

    Musím říct, že na mě článek působí silně nedůvěryhodně. Jak už tu někdo zmiňoval - žádné zdroje, kromě "Wheat Belly" a dogmatická moudra typu "Pečivo, těstoviny, kuskus. Potraviny, které neodmyslitelně patří do zdravého jídelníčku každého člověka". 

    Také věta "Nebo... je to celé trochu jinak? A prozraďme to rovnou: ano, opravdu je." rádoby navozuje atmosféru přelomových seriózních informací, avšak na mě to má efekt naprosto opačný. 

    Opravdu amatérské, jak autorka prezentuje svoji neohroženou pravdu, přitom je článek plný nesmyslů.

    Spíše mi to připadá jako dnes hrozně moderní články o výživě, které jednou hlásají, že lidé mají pít 5 litrů vody, že je to zdravé a podruhé vyjde článek, že tolik vody škodí a má se pít jen v případě žízně. Takové cool články jsou psané úplně stejným stylem.

    A do 150g sacharidů denně? To jste počítala pro 50kilové lidi? Ještě k tomu, když mají sacharidy přijímat ze zeleniny??? 

    Inu, revoluce je tady - nejezte pšenici a budete nesmrtelní. R^

    +16/−2
    10.4.2014 17:09

    Z14d13e22n77ě82k 92S75l86á30d50e49k 7900177621

    to je ono, co bylo údajně zdravé je dnes nezdravé a naopak. Asi se vrátím ke špenátu jako ¨Pepek námořník.

    0/−1
    11.4.2014 21:28

    Miroslav Sloboda

    Autorka, jakožto údajná absolventka vysoká školy, by se měla držet faktů a svá tvrzení raději podložit seriózními studiemi, namísto argumentace populárně naučnou knihou! Článek je plný nepodložených tvrzení, ničím neprokázaných dojmů a smyšlenek.

    V téměř každé větě by bylo možné najít nesmysl. Za všechny bych však vypíchl to, že pšenice může za "nemoci neznáméh původu". Je to naprosto revoluční objev v moderním lékařství a výživě! Zajímavé, že na něco podobného dosud žádná seriózní studie nepřišla! Škoda, že zmiňovaný ani současný článek autorky nenaplňuje požadavky seriózní vědecké publikace, v opačném případě by totiž autorku za tento objev neminula nobelovka!

    Za revoluční považuji také nahrazení sacharidů z obilovin ovocem a zeleninou. Dosud se většina odborné veřejnosti domnívala, že vláknila (sacharid v ovoci a zelenině samozřejmě obsažený), je sice zdraví prospěšná, avšak energeticky prakticky nevyužitelná. Vzhledem k tomu, že většina zeleniny dle dostupných informací obsahuje minimální energetickou hodnotu, nebyla doporučována jako zdroj sacharidů. Většina ovoce naopak obsahuje množství monosacharidů, proto naopak nebývalo doporučováno jako majoritní zdroj sacharidů v potravě. Dosud se doporučovalo nezbytný příjem sacharidů přijímat zejména  jako polysacharidy. 

    Bohužel autorka neinformuje, zda shledává ovoce a zeleninu jako adekvátní zdroj polysacharidů, nebo zda  doporučuje monosacharidy jako hlavní zdroj sacharidů, či zda považuje sacharidy ve výžive (s důrazem na sportovce) za naprosto zbytečné.

    V každém případě všechny tyto rady lze považovat za revluční a autorka by neměla problém získat nobelovu cenu za své objevy. 

    Podobných nesmyslů je v článku mnoho

    +20/−2
    10.4.2014 13:08
    Foto

    A38n93n94a 59J55e66r23m88á61ř28o57v75á 7102402497533

    Odpovím jednou větou, která by mohla vést k zamyšlení: Proč za mnou chodí lékaři, abych jim poradila s výživou?

    Dobře, přidám další věty. Proč jsou nutriční terapeutky většinou nejtlustší lidé z personálu v nemocnicích?

    Možná, že to, co se dříve doporučovalo a doporučuje by stálo za to konečně přehodnotit.

    Píšu pro lidi, konzultuju s dalšími odborníky, koukám i na studie, ale lidi tím v článcích nezatěžuju. A s mými názory nejsem sama. 

    Jsem také přesvědčená, že správné informace se do médií příliš nedostávají, poškodilo by to dobré jméno nadnárodních korporací a jejich margarínů/výrobků pro děti plných energie atd.

    Mimochodem rozhodně netvrdím, že vláknina je sacharid, který kryje energetickou potřebu :) Mrkev, dýně, petržel, batáty... tam je sacharidů...AJ

    +7/−17
    10.4.2014 15:10

    J81a69n 14M60a46j82z35n49e72r 9828514432409

    Tak odpověď, že za vámi chodí lékaři, aby jste jim poradila je naprosto irelevantní. Nebo jste snad vypracovala studii s dopady vaší doporučené výživy na jejich zdraví? To mohu říct, že jiní lékaři chodí za mnou, tudíž to co tvrdím já, je pravda.

    Další věta - nutriční terapeutky jsou většinou (zdroj? statistika? viděla jste snad většinu nutričních terapeutek? - zase vymyšlené dogma) nejtlustší proto, že se sami svými radami neřídí.

    Koukáte na studie...tak sem dejte nějaký odkaz, nebo napište relevantní zdroj. A že nejste se svými názory sama, tak jestli tohle má být největší důkaz pravdivosti, že máte nějaký názor (nepodložený) a nejste sama...Rv

    +13/−2
    10.4.2014 17:18

    L13u63c61i63e 81B40a37r76t13o69ň81o33v90á 5240608587355

    A že jména těch Vámi inspirovaných lékařů či lékařských zařízení neuvádíte nikde ve svých referencích, paní Jermářová. Taková skromnost.

    +8/−1
    10.4.2014 17:36

    J26a74n56a 80K96r66a30j12í11c91o21v69á 1209815824706

    Je velmi úctyhodné, že vás žádají o radu i lékaři. Až přiště jeden z nich zase přijde, prosim požádejte ho, aby vám vysvetlil, jak je to s tou Crohnovou nemocí. Není zcela vhodné spojovat pšenici se vznikem této nemoci. C.n. je autoimunní onemocnění a jedním z jeho projevů je silná nesnášenlivost lepku. Konzumace pšenice nemá žádný podíl na jejím vzniku.

    +8/−1
    10.4.2014 22:36
    Foto

    T54o30m24a92s 24K46w57o19l26e15k 4669444770235

    Souhlasim s Vama. Vloni v cervnu jsem si precetl knihu W.Davise (v originle jelikoz cesky preklad e obevil koncem srpna) . Rekl jsem si ...(mnohe zdravotni neduhy popsane v knize me trapi)  udelam maly experiment .  Vynecham psenici a vetsinu obilovin. Necham jen tmavou ryzi, pohanku a kasi z prosa. 

    Nebudu tak ortodoxni jako Davis a mouku sem tam nahodne snim (treba na rizku :-) ... v trojobalu nebo nahodou v omackach atd) .

    Efektem je -14 kg, bolesti ramennnich kloubu po ranu jsou pryc, mam pvice energie, po jidle NEJSEM ospaly a vubec se celkove citim dobre. Rozhodl jsem se, ze u toho zustanu protoze se experiment povedl. Kazdy kdo rika , ze clanku neveri by mohl takovy experiment podniknout. Ma to veliky klad. V marketu vas polovina regalu necha zcela chladnym. Vyrobky z mouky jsou na vetsine z nich . Usetrite cas a penize ;-)  Navic spousta nezdraveho jidla se ji s chlebem a pokud ho nejite nejite i "junk food"   (tavenaky, pastiky .........)

    Takze pochybovaci ..... co misto pochybovani to zkusit trebas na 14 dni ?

    +5/−3
    11.4.2014 8:50





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.