• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Zítra vstanu a opařím se během aneb jak nezačínat s pohybem. A jak ano

    Pohár přetekl, řeknete si jednou za čas. Dám sbohem lenosti, opustím pohovku, natáhnu tepláky a poběžím, co to dá. Chvályhodné rozhodnutí, ale nikoli šťastné. Přesně takhle začíná s během většina lidí a přesně to je i důvod, proč se na svůj starý dobrý gauč zase brzo vrací.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    M54i76c72h14a78l 33B85a15š95t69a 6624560605154

    Dík za článek. Mám 103 kg na 170 cm, 51 let. Chci se vrátit na 75, níž těžko - mám robustní kostru. Rád bych se proběhl, ale jen pro ten pocit pohybu, i když jsem jako kluk zkoušel střední tratě, nikdy mne běh nefascinoval, spíš nudil. Proč píšu - jde mi o chůzi. Jsem z Prahy, mám rád architekturu, fotím a tak mám nepřeberně možností kam se vydat. Tak na 60 - 90 minut a nejen po rovině. Šlo by založit odnož webu pro chodce ? Včetně rad pro vybavení atd. Teď byla dlouho teplá zima a několikrát jsem se málem přerazil na oslizlejch namrzlejch kostkách. Čili třeba vhodná obuv. Nebo se dá plus minus použít výbava pro běh, i když je mechanicky odlišný ? Navíc bych si připadal trochu jako magor vyrazit ostrou chůzí přes centrum v běžeckém a v botech pro zimní trek v horách -:)

    0/0
    26.1.2014 9:47
    Foto

    P12a55v15e65l 65Š16p68a29č48e21k 8788822966544

    Mě v začátku taky pomohl sporttester. Pokud člověk běží v rozumné tepové frekvenci (60-75%TFmax.), tak je schopen skutečně uběhnout pořádný kus cesty, a je jedno, jestli to je začínající nebo pokročilejší běžec. Já dnes ve zmiňované frekvenci běžně běhám vzdálenosti 15-20 km, na které bych v začátcích absolutně nepomýšlel. V poslední době si ale užívám také intervaly.

    Celkově bych začátečníkům poradil jedno: Poslouchejte své tělo! Pokud se z jakéhokoliv důvodu na běh necítíte, tak nechoďte! Vzpomínám si, že jsem v začátcích chodil běhat i přes bolest (tehdy jsem měl z důvodu nadváhy problém s kolenem) v duchu "přece to nevzdám" a to je podle mě špatně. Osvědčilo se mi dát den dva volno a dostatečně zregenerovat (případně si dát doplňující cvičení doma - nejlépe core cviky), než to dělat na sílu - tím si běh akorát zprotivíte.

    +1/0
    21.1.2014 14:01

    P90e56t58r 18L66e30d82n48i60c18k70ý 1153335762665

    Dobrý den,chtěl bych se zeptat,jaký typ sporttestru a co vše ukazuje

    0/0
    21.1.2014 10:10
    Foto

    I86v41o 17P34e45t34e85r94k17a 4666105517359

    Tak ten co jsem si tenkrát koupil byl vskutku základní verze - Polar F4M. Důležité je aby měl spolehlivý (kódovaný) přenos signálu z pásu do hodinek (ale to dnes mají téměř všechny) a pak už jde jen o to správně nastavit zónu. Myslím si, že nějaký pokročilý model začínající běžec nutně nepotřebuje.

    0/0
    24.1.2014 14:05
    Foto

    I38v60o 35P95e36t40e24r48k21a 4546895397329

    Mě v začátcích pravidelného běhání pomohla koupě pomocného přístroje. Asi po půl roce pravidelného běhání mě běh přestával bavit, protože jsem si přišel spíš unavený než nabitý energií a navíc ty kila navíc nějak nechtěla dolů. Na doporučení kamaráda jsem si koupil sporttester. První běh byl peklo - dodnes si pamatuju, jak mě vytáčelo, že to furt pípá! Ale vydržel jsem podle toho běhat, i když mi ze začátku přišlo, že se děsně ploužím, a za dalšího půl roku byly kila dole a vytrvalost a rychlost znatelně vzrostly a ráno po večerním běhu jsme se cítil odpočatý. Dnes už jsem celkem schopný odhadnout, jak moc intenzivně běžím, ale v začátcích byl sporttester důležitým pomocníkem.

    +2/0
    21.1.2014 9:37

    D63a93v96i93d 60P82e91t61r60ž78e71l58a 2606304143600

    Jde o vlastnost ega, které se umí velmi rychle přehodit z extrému do extrému jen  proto, aby ve finále řeklo - vidíš, já jsem ti to říkal, a narostlo. Zvolí-li si člověk sebekázeň, musí myšlenky stranou - nechat je, ať jsou jakékoli.

    0/0
    21.1.2014 9:29

    R51a51d65e78k 57H19o10d81a73ň 9776917611283

    ... a těch pánů co se s vidinou Rockyho a Eye of the Tiger v uších vrhnou po letitém válení za kilometry do extrému jsou pak zcela nepřekvapivě plné čekárny ortopedů.

    Tohle může člověk zkoušet dokud je mladý, v přiměřené míře štíhlý. Pokud není, pak to chce právě začít tím indiánským během. V opačném případě můžete onoho gaučáka vidět jak po dvou kilometrech je z nějakého "zdání" běhu pleskání chodidly o asfalt a jakékoli tlumení v koleni či nártu přestane existovat - v důsledku čehož si dotyčný poškodí chrupavky které bez jakéhokoli tlumení musí zvládat rázy celého těla bez tlumení.

    0/0
    21.1.2014 13:26

    P75a86v26e93l 23O69d91r97a22z15i27l 6594729767800

    Z toho tlumení jsem yelen.

    +1/0
    28.1.2014 9:29



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.