• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Pár šedesátníků – veganů běžel maraton denně. Po 366 dní

    Poháněla je veganská strava, spořádali téměř 11 tisíc banánů, stovky litrů džusů, avokád a pomerančů, kila zeleninových salátů. Dalo jim to energii na maraton denně. A dávali ho 366 dnů za sebou. Za rok tak čtyřiašedesátiletá Janette Murray-Wakelinová a osmašedesátiletý Alan Murray uběhli téměř 16 tisíc kilometrů.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    R69a61d67e77k 85V26o74j82á78č44e22k 5283559823234

    Před podobnými výkony ať jsou sebevíce nelogické a extrémní vždycky smekám. Toto je opravdová motivace.

    +1/0
    13.1.2014 12:29
    Foto

    L73e78n24k11a 43H29a41l72á32m74k42o44v81á 4380692206368

    Ze by duvod, proc se tak snazi o jinak mozna chvalihodny vykon a tolik propaguji sebe i raw stravu?:  rawcancure.com'sbook.html  Ono tech 30 AUD neni zrovna malo...

    0/0
    11.1.2014 19:13

    M64i57r29e76k 98K17o72n84e22č47n60ý 6437695925734

    Lidé si dávají různé cíle, velmi často jsou jejich výkony fyzicky náročné a vyžadují nesmírnou vůli a systematičnost.  Ale stejně často jejich výkony dávají smysl jenom jim a to se podle mne plně týká lidí z článku, kteří denně absolvovali trasu 42km a ještě si to komplikovali podivnou stravou. Takže uznávám, že to nebylo jednoduché, ale obdivovat je nebudu.

    +4/−1
    11.1.2014 12:48

    F22r68a64n94t78i95š14e95k 36T41y35k15a63č 1510423475963

    Sice obdivuhodný výkon, ale oba vypadají tak o deset let starší, čím to?

    +1/0
    10.1.2014 17:37

    S85v60a25t80o72p74l46u78k 57S95i28l94n71ý 4852316149508

    Přesně tak. Moje máma je dokonce o dva roky starší, ale vypadá mnohem líp.

    0/0
    12.1.2014 1:17

    O46l39d34ř94i88c12h 65H95o16r79á92k 2204699951875

    Návrat k přírodě? Celý den jen běhat a živit se syrovou rostlinnou stravou?

    Nevím, ale takto asi nechci lidství vidět. Já tam vidím větší krmení mozku, vztahy, poznávání nového, ne jen hltat stravu a běhat.

    Mnohem krásnější by bylo ten rok chodit / rychlochodit / běhat kolem světa, poznávat nové země, lidi, kulturu. Ale vykašlat se i na rodinu, na přátele ...

    A mimochodem, to opravdu není veganství jíst vše syrové, to je Raw.

    Celá akce vyznívá spíše jen jako reklama na Raw stravu a smutný život bez rodin, blízkých ...

    +4/−2
    10.1.2014 14:28

    P89a51v61e86l 41O14d38r30a50z28i33l 6654709387520

    To je taková móda. Není nic na tom nejíst furt jen maso, ale když se mrknete na ty vitakuchařky, tak tam máte milion různých cizokrajných ořechů a patlanin, které zase nejsou vhodné z důvodu, že prostě pocházejí odjinud. K tomu si musíte koupit správné vitahrnce na bobtnání zrní a pochopitelně za deset litrů mlejnek na jídlo, aby ho vaše tělo jakž takž tochu potrávilo.

    Celkem tedy slušný biz, který se vyplatí podporovat.

    +5/−2
    10.1.2014 14:36

    S45v10a63t86o21p59l18u11k 61S65i35l78n16ý 4772396979638

    Všechno je v podstatě jen byznys. A o tom to je.

    +1/0
    12.1.2014 1:19

    A85l57e97s 83B95a79d51u62r14a 9346947730485

    Podstata je v tom, ze pro tebe by bylo krasnejsi neco jineho, a pro ty dva zase bylo nejkrasnejsi tohle. Ja jsem abstinent, ale chapu, ze pro nekoho je krasne ozirat se do nemoty. No a co se krmeni mozku tyce, nemyslis tim snad mladez, ktera sedi na schodku s pootevrenou hubou a busi palci do iPhonu. Protoze to je dnes jejich cely svet a cela mozkova aktivita. Mimochodem jsem taky vegan a jim pokud mozno syrovou stravu a nikdy mi vic nechutnalo.

    +4/0
    10.1.2014 14:45

    J83i42ř40í 45I51z50á73k 5696418109778

    ... no ale vo vo tom to je, ne? argument "nikdy mi více nechutnalo" je naprosto přijatelný - týká se Vašeho osobního rozhodnutí za Vás osobně. Nic sice objektivně neříká o dlouhodobé slučitelnosti se životem, případně  s extrémními výkony, nelze z něho vyvozovat obecnější závěry, ale je v této podobě NAPROSTO přijatelný. Situace se změní, pokud by jste měl být zodpovědný za výživu např. dítěte. Tam potom argument "nikdy mi více nechutnalo" ve spojitosti např. s "a proto tak živím i svoje dítě" může silně pokulhávat...

    +4/−2
    10.1.2014 15:05

    O90l53d85ř79i48c12h 51H44o49r93á66k 2164529931475

    Myslím, že předřečník řekl důležité. Až budete mít rodinu s dětmi, tak jen proto "že vám to chutná" je snad nebudete nutit do stejného. To co děláte, je VAŠE rozhodnutí a stejně jako Vás nikdo nemůže (nikdo slušný) nutit do masa a vařeného jídla, tak vy nesmíte vynucovat, aby se tím Vaším živila Vaše rodina. I opice a lidoopi nepohrdnou živočišnou bílkovinou a dokonce ji vyhledávají, takže jste to Vy, kdo svým "rozumem" jde proti přírodě.

    A pokud jako krmení mozku cítíte přicucnutost k FB, Twiteru etc., tak já vidím shlédnutí filmu, dokumentu, přečtení novin, knihy, posezení s přáteli, setkání s rodinou, nastudováním odborné literatury a domácí opravou / výrobou něčeho co jsem dosud nedělal. Ale to bude asi tím masem a alkoholem co občas přijímám. ;-)

    +1/−1
    10.1.2014 15:58

    S25v67a17t69o96p13l75u65k 90S86i94l73n47ý 4922566239218

    Nejhorší jsou vždy tihle ultimativní fanatici, kteří by nikdy nedělali nebo nepozřeli něco, protože je to z nějakého (někdy i dost pochybného) důvodu eklhaft. To jsou totiž ti, co se snaží každému namlátit do hlavy ten jediný "správný" způsob života. Ne náhodou jsou to hltači různé ezotero literatury a vyznavači mnohdy až obskurních filosofií a věrouk.

    +2/−1
    12.1.2014 1:25

    S87t65a82n28i87s96l75a34v 85T91v32r13z 4436487733399

    Vy jste zřejmě velký zastánce vašeho náboženství? Že by samotný kněz?

    0/−1
    12.1.2014 20:45

    S98v55a35t53o73p92l17u93k 49S20i23l57n25ý 4552696129108

    Co to plácáte? Žádné náboženství nevyznávám.

    0/0
    12.1.2014 21:17

    V19á91c40l16a80v 41J48o28n71á30š 8772893722673

    Syrový maso?

    0/0
    11.1.2014 17:32

    B49o54h21u35m74i44l 73P70e30t50r88a41s 1943444381452

    Treba tatarsky biftek.

    +3/0
    11.1.2014 19:06

    S61v35a54t71o88p52l37u34k 24S63i66l60n94ý 4902496289868

    Já nejsem abstinent, ale alkohol piju dost střídmě a zásadně se neožírám. Maso také jím, ale tak jednou, max. dvakrát týdně.  Aneb není potřeba chodit do extrému, ale brát vždy a vše s rozumem ;)

    +1/0
    12.1.2014 1:21

    P18a27v88e27l 40O31d65r24a75z29i85l 6454699487440

    Mezi abstinentem a ožralou je spousta mezistupňů. Tak proč se ochuzovat o vynikající chutě vína, například, že.

    0/0
    16.1.2014 8:27

    B80o97h13u12m12i20l 23P76e64t68r96a49s 1303194141682

    Jsou to vegani pokud ji jen syrovou rostlinou stravu, at varenou nebo syrovou. Vegani nejsou ti co taky jedi raw, ale daji si i syrovou rybu nebo i syrove maso.

    +1/−1
    11.1.2014 19:05
    Foto

    L54e96n91k75a 57H29a28l72á18m23k50o33v37á 4600152386288

    Nemate tak trosku problem s logikou? Nemusite hned kazdeho priradit but tam ci onam, tyhle dva smery se navzajem nepopiraji. Tihle dva jedi raw i veganskou stravu. Veganstvi opravdu nemusi byt raw:)

    +1/0
    11.1.2014 19:27

    B95o21h60u20m50i25l 84P16e16t75r49a75s 1623684741552

    Pochopitelne, mate pravdu. Ta prvni veta v mem prispevku nedava fakt smysl. Reagoval jsem na pana Horaka ktery nahore napsal, ze to nejsou vegani, protoze jedi vse syrove.

    0/0
    11.1.2014 22:37

    P20a81v76e25l 51O52d14r50a82z82i39l 6124989367400

    Já tomu nerozumím, fajn, si mákli, ale jak to souvisí s těmi banány a smoothies? Nijak. Stejně jako tu vidím v diskusi - "četl jsem rozhovor s 98 letým chirurgem - veganem," no, hezký, a co má jako bejt?

    +4/0
    10.1.2014 14:22

    J45i43ř91í 90I17z56á93k 5866508599718

    No vždyť tím to začalo .... "provedlo se" rovnítko mezi veganstvím a extrémním výkonem - k čemuž není žádný důvod. Ty dvě informace nemusí mít vůbec žádnou spojitost, ale v zájmu zachování objektivity nutno říci, že mohou. A právě proto (v duchu kritického přístupu) se následně jejich výživa začala podrobovat rozboru a vytanuly legitimní otázky na které "věřící" neumí argumentovat fakty.... Je to staré jako lidstvo samo ...

    +1/0
    10.1.2014 14:54

    J22i22ř95í 67K46o87t63e61k 2153934551511

    Příspěvek s odkazem jsem napsal jen pro ZAJÍMAVOST, když se tu rozvinula diskuzena toto téma. Nebylo to míněno jako nějaký důkaz, prokazující cokoli. Prostě mně jen přišlo zajímavé, že studovaný doktor a navíc ne ledajaký, se může dožít tak vysokého věku  a pracovat až do 95 pouze na veganské stravě (pravděpodobně, osobně ho neznám). S původním článkem to sice již tolik nesouvisí, ale úplně off-topic to také není, natož spam. Tak nevím, v čem spočívá Váš problém? Snad se Vás to nějak nedotklo...

    +1/0
    10.1.2014 15:13

    P80a69v17e15l 10O42d11r76a13z75i23l 6444309327400

    No jako zajímavost OK, já se často setkávám s takovým - znám jednoho kickboxera a je vegan, hééč ;-)

    0/0
    10.1.2014 16:37

    J63i29ř74í 29I31z63á11k 5536778699708

    Mě? Zcela určitě nedotklo, naopak mi to přišlo velmi vipné a trefné.... vážně a mimo mísu tématu mi to nepřijde ani trochu  a s tím kickboxerem to je ještě lepčí R^

    0/0
    10.1.2014 19:11

    J42i43ř62í 48K75o79t40e48k 2453494361851

    Příspěvek také nebyl mířen na Vás ;-)

    0/0
    10.1.2014 20:20
    Foto

    H85a81n50a 27A70n45t18o30n54o11v66á 6417309514744

    Raw strava je většinou bez živočišných složek, ale tatarák nebo sušené maso, to je věc. Tuhle jsem krájela maso na škvarky a i ten syrový bůček je báječný.

    0/0
    13.1.2014 19:25

    M80i31c58h16a16l 60P31a71u39l44u 9684229740679

    Uctu rekordmanům... R^

    A po další pročtené diskuzi, do háje s fanatikama... Názorovejma fanatikama... Na obou stranáchRv

    +5/0
    10.1.2014 7:29

    J27i79ř47í 42I45z80á60k 5366178349628

    .... pokud to není nějaký hoax, pokud stále žijí, pokud to na nich nezanechalo nevratné stopy, pokud veřejnost neudělá hysterickou zkratku mezi vegani=záruka extrémních výkonů a pokud se nestane "vidíte Vy všichni masoužrouti, zabijáci těch ubohých živých stvoření?" atd atd atd atd atd atd atd atd atd.... potom proč ne.

    0/0
    10.1.2014 9:36

    J21i88ř60í 80Š44v58a88g73r 3638270765796

    Kdo by rekl, ze oni a ona jsou stejne stari?

    --------------

    goo.gl          versus            goo.gl

    +1/−2
    9.1.2014 14:12

    T79o31m28á55š 40M11o48r17a79v42č26í49k 3387336943425

    To je tedy pěkně uhozené srovnání s někým, kdo má vyhlazenou pleť, make-up a hlavně nepodává ani pětinu výkonu těch australských staříků.

    +2/−1
    10.1.2014 14:11

    J87i23ř34í 54Š33v24a47g76r 3328790615926

    Sorry, ale je jim 60 a neco a vypadaji blize k hrobu nez moje 90 a neco babicka. Nechtel bych takto vypadat ani v 80.

    +2/0
    10.1.2014 21:44

    P33a91v13e27l 62C61h69o62d65i58l 9413797752329

    Je to opravdu obdivuhodný výhon a ano, opravdu za tím stojíRAW FOOD – VITARIÁNSTVÍ – SYROVÁ STRAVA. Tento způsob stravování vylučujevšechny živočišné složky, chemicky a tepelně zpracovanou stravu. Vitariáni takjedí pouze plody přírody: ovoce, zeleninu, ořechy, lupení,... Proč? Vitariánijsou uvědomělí lidé, kterým namísto požitku z jídla záleží především natom, jak pozřené jídlo v těle reaguje – co se s ním děje a co se pakděje s naším tělem. Jsem rád, že se prostřednictvím vitariánských rekordůse tato filosofie dostává i mezi MASS MEDIA. Můj dlouhý komentář o tom, jestlitito běžci vypadají skutečně zdravě najdete na mém blogu zde: www.pavelchodil.cz monostravy (jedení ovoce v přirozeném stavu) je možné takypřipravovat různé VITA recepty – dělají to tedy především začátečníci, kteří sesnaží k této stravě přejít z klasické vařené stravy. Pokud hledáteinspiraci na zdravý životní styl, najdete ji zde: www.vitarecepty.cz Děkuji vám,že sdílíte tento úžasný příběh a také vám děkuji za to, že zde můžu zveřejnitsvůj komentář.

    +4/−5
    8.1.2014 12:16

    J23i13ř19í 27I64z94á29k 5646778319398

    Pane Chodile, víte, kritický rozumový přístup má jednu VELKOU VÝHODU. Umí pracovat s hypotézami, stanovit experiment a podle výsledků experimetu stanovit funkčnost hypotézi a tu přijmout. A tak dokolečka dokola a slepě (bez placebo efektu a vlivu osob provádějící experiment). Tak jsme se dobrali k raketám do vesmíru, GSM, internetu, funkčním lékům a dalším... PROTO mám pro Vás všechny vyznavače dogmat návrh: Pan Vychodil (nebo někdo jiný) přejde 100% KONTROLOVANĚ na 100% raw food, tak aby přechod byl pro něho přirozený a z hlediska zdraví ok (aby později nebyly výmluvy). Pak začne pomalu pod dohledem trénovat běh nebo jinou FYZICKY poměrně NÁROČNOU sportovní činnost (ale sportovní, tak aby například za 2 roky dal půlmaraton nebo tak)  - třeba například 3, 4 roky - jenom na raw food (opět kontrolovaně aby nepapal něco vedle). Pravidelně bude docházet na lékařské prohlídky - záznamy budou ukládány tak aby se nedali manipulovat atd atd. A těch 4 letech se zveřejní výsledky. A potom ale pokračování - 5, 10, 20 let .... BINGO! Nemůžete prohrát -ani Vy ani my ostatní. Když totiž Vy obhájíte svou teorii - budete king a i Vaši vnuci na Vás budou hrdí, a i my ostatní na tom budeme profitovat. No a platí známé A vice versa. 

    Já osobně - když dovolíte - do doby výsledků experimentu - budu v tomto ohledu spíše umírněný konzervativec, který si ty esenciální aminokyseliny z masa klidně s chutí dá. Go Run!

    +3/−1
    9.1.2014 8:28

    P63a55v34e96l 13C17h63o77d68i55l 9853197332459

    Přijímám váš návrh, pokud to umíte zařídit. Na začátku jenutné stanovit si podmínky dopodrobna. Pokud to myslíte vážně, kontaktujte mě.P.S. již nyní běhám 20 km (ne za světové rekordy, ale něco málo přes 2 hodinyklidně), ovšem minule jsem neposlechl své tělo, přemohl jsem se a nyní mámzánět šlach. Je potřeba začínat pozvolna, proto by se mi odborný trénink velicehodil.

    0/0
    9.1.2014 8:36

    J21i69ř43í 71I35z57á74k 5226538489248

    ok, ozvu se, zkusíme něco vmyslet - nejsem trenér, nejsem odborník na výživu, neumím to bohužel zařídit, ale jak jsem uvedl než přijmu nové směry zkouším přemýšlet.. ;-)

    0/0
    9.1.2014 8:55

    M63a28r70e43k 38P37l71e47s49k41a32č 2160176400613

    Obdivuhodný výkon v takovém věku. Jak se sám přesvědčuji na sobě (sice zatím jen 1/2 roku a ne 100%, asi 80%), tělo dokáže na přirozené (tepelně neupravované) rostlinné stravě fungovat na vyšší úrovni. Kondice šla nahoru, regenerace probíhá mnohem rychleji, potřeba spánku se snížila z 8 na 6 hodin, únava zmizela. Abych nejmenoval jen pozitiva, po x letech standardní západní stravy se samozřejmě zákonitě projeví detoxikační příznaky u každého člověka jako například nachlazení nebo svědění kůže. To však pouze odchází z těla nečistoty, které se tam za ty roky usadily, v podobě hlenu nebo přes kožní póry. Jedná se ale o krátkodobou záležitost. Koho by toto téma zajímalo, doporučuji knihy Zázračná detoxikace (Robert S. Morse) nebo Totální detoxikace (G. P. Malachov). Co se týká potřeby bílkovin, jak je často zmiňováno, v mateřském mléce je obsaženo asi 1% bílkovin. Proč by tedy dospělý člověk potřeboval větší množství ve své stravě, když mu v období nejvyššího procentuálního růstu stačí tak zanedbatelné množství? Většina nemocí nevzniká z nedostatku bílkovin, ale naopak z přemíry.

    +3/−8
    6.1.2014 12:03

    V38i71k22t53o53r 57S32v18o40b58o18d94a 8442588142166

    Doufám, že nemáte děti. S vlastním zdravím si hrajte dle libosti, ale pokud aplikujete svou geniální teorii, že díte/člověk potřebuje zanedbatelné množství bílkovin oproti tomu, na čem se už celá desetiletí shodují všichni lékaři a pediatři, tak jim s největší pravděpodobností nevratně poškodíte zdraví.

    Mateřské mléko má (oproti kravskému) málo bílkovin, protože novorozenci se vyvíjí hlavně mozek. Píše se ale ve Vašich detoxikačních knihách také to, že tohoto mléka kojenec vypije denně kolem 1 litru, tzn. má příjem bílkovin přes 2 g/kg, což je docela hodně; pro dospělého by to znamenalo sníst kolem 3/4 kila hovězího denně. Píše se tam také o tom, že poměrně brzy si již dítě nevystačí pouze s kojením a je nutné nasadit příkrm? Vámi zmiňované knihy jsem nečetl a neodvažuji se je tedy soudit; z přednesených argumentů se mi to ale zatím jeví tak, že jsou silně tendenční a ve snaze prokázat svou teorii neobjektivní a nevědecké. "1%" zní na první pohled jako "velmi málo", ale když si to člověk spočítá, zjistí, že to vlastně znamená 2 g/kg a je to napak "velmi mnoho".

    +6/−1
    6.1.2014 14:35
    Foto

    L79e21n53k64a 92H98a59l97á21m57k80o61v97á 4700372216658

    K tomu bych jen doplnila,ze je v materskem mleku mozna procentuelne mene proteinu, zato tuku (hlavne cholesterolu!), ze ktereho ten mozek tvori, je tam docela dost. Takze priblizne 7g sacharidu pritomnych ve 100ml materskeho mleka vyda asi 28 kalorii, ale 4 g tuku asi 36 kalorii (ale je to i vice).

    +1/0
    6.1.2014 15:13

    J27i26ř23í 83I80z35á69k 5196708489358

    Pane Svobodo, upřímně jsem rád, že existuje člověk, který je schopen se na věci tohoto typu podívat kritickým rozumem. Předběhl jste mne v napsní reakcí - jednak na ten pár, jednak na ty řečičky kolem bílkovin. Nemá smysl lidi přesvědčovat prokázanými argumenty když chtějí věřit. Mnoho lidí potřebuje svoje nábženství, sektu nebo skupinu, která se iracionálně vymezuje.

       Za mne máte palec nahoru neb Vám rozumím, sám se snažím se dívat na věci kolem sebe racionálně.... R^R^R^R^R^ Buďme silní ;-)

    +1/−1
    6.1.2014 20:13

    P96e78t63r 52P14i82n27k10a36s 4288177727788

    Ano.. bílkovinový mýtus je opravdu peklo pro všechny sportovce. Místo aby běhali, tak cpou do kalkulaček co mají sníst a co snědli a generují stovky čísel. A pak si na sebe narvou sporttestery aby věděli kolik spálili :) Ale to jak se cítí a jak je to baví to už jde bokem. Ten základní princip běhání.

    +3/0
    7.1.2014 18:24

    P22e93t55r 45P73i37n78k60a46s 4668327917858

    Ano, shodují se a dostávají za to velké peníze :) Věřte sobě, ne doktorům, Ti neléčí, jen dělají pacienty, je to business. Kdo má prázdnou ordinaci, tak je vyhozen. Doporučuji si přečíst články doktora Hnízdila

    +1/0
    7.1.2014 18:23

    V88i65k37t71o39r 32S89v87o59b85o59d12a 8972558652546

    Já jsem tedy taky poměrně velký paranoik se sklonem věřit konspiračním teoriím :-) a o nečistých úmyslech např. farmaceutických firem nemám vůbec žádné pochybnosti, je to poměrně logické.

    Vy ovšem tvrdíte, že stanovené DDD bílkovin pro člověka jsou záměrný podvod, na kterém se domluvili komplet všichni doktoři, lékařské fakulty, biologové, výzkumáky, celá vědecká obec. Úplně všichni v tom jedou, miliony zapojených konspirátorů, každá nová krev (studenti medicíny, biologie, atd.) jsou ihned zapojeni (uplaceni, vydíráni?), jede to desítky let, nikdo to nevyzradil. A to vše kvůli tomu, aby měl (Babiš?) vyšší prodeje masa, vajec a mléčných výrobků a lidé byli schválně co nejvíc nemocní. Budiž.

    Není mi úplně jasné, proč neudělali stejný  komplot prodejci ananasů a avokád, protože to by byl daleko větší business, než laciná vejce. Taky nechápu, proč se to dělo i za komunistů, jejichž zájmem byl zdravý dělník, který moc nezatěžuje státem plně hrazené zdravotnictví a navíc ukončení produkce nedostatkového masa by taky uvítali. Dále dost pochybuji o tom, že by se konspirace v tak gigantickém rozměru trvající mnoho dekád neprovalila nějakým přímým důkazem; daleko menší podvůdky nakonec někdo uvědomělý vždycky nabonzuje a všechno prosákne. Navíc v dnešní době, kdy nahrát mobilem přednášejícího na lékařské fakultě, který by nabádal studenty, aby naschvál doporučovali pacientům škodící věci a generovali si tak platící zákazníky ... to by byl přeci hit youtube! Ten člověk by byl tak slavný, že by jistě rád oželel kariéru obvoďáka v Bezdíkově a s důkazy by sprintoval k médiím.

    Víte, nemám moc vysoké mínění o doktorech obecně. Viděl jsem už dost lékařů dělat zbytečné zákroky, mstít se pacientovi, podvádět a lhát ... mám pár osobních nemilých zkušeností. Je to malé %, většina je slušná, ale jsou mezi nimi. Velmi silně ale pochybuji, že by bylo technicky možné a ekonomicky výhodné v provozovat Vámi popsanou konspiraci.

    +4/−1
    7.1.2014 19:48

    V92i65k89t96o16r 20S12v22o75b62o34d73a 8972288272266

    (pokračování)

    Víte, nemám moc vysoké mínění o doktorech obecně. Viděl jsem už dost lékařů dělat zbytečné zákroky, mstít se pacientovi, podvádět a lhát ... mám pár osobních nemilých zkušeností. Je to malé %, většina je slušná, ale jsou mezi nimi. Velmi silně ale pochybuji, že by bylo technicky možné a ekonomicky výhodné v provozovat Vámi popsanou konspiraci.

    To jsou ovšem všechno spekulace a "nepřímé důkazy". Na vědě je krásná právě její exaktnost; všechno se dá dokázat, ověřit, vyzkoušet na myších :-) Nemůže si někdo jen tak přijít a říct - takže pánové já si myslím, že příjem bílkovin v míře 0,9 g/kg je úplně mimo. Já a několik mých kamarádů jíme 3 g/kg, dělá jim to náramně dobře, naše sportovní výkony jsou teď pětinásobné a kdo tvrdí 0.9, tak je podvodník. Takhle věda nefunguje. Existuje tu něco jako metodologie vědy; každý fakt musí projít procesem oponentur, spousta lidí se snaží získat slávu dokázáním chybnosti prověřovaného objevu, pokusy musí být zopakovatelné se stejným výsledkem na jiných univerzitách po světě, atd. atd.

    Tímto procesem celá vědecká obec za poslední dekády došla k nějakým číslům, která Vy zásadně popíráte jako naprosto (řádově) chybná. Ptám se tedy, jaký je podle Vás správný příjem bílkovin a čím jsou ta čísla podložená. Jestli napíšete, že to tak cítíte a že Vám to dělá dobře, tak už nebudu reagovat :-)

    +1/0
    7.1.2014 19:49

    J84i81ř89í 41I20z70á90k 5446438569328

    PŘESNĚ - berete mi slova z úst. PROČ by stejný komplot neudělali prodejci ananasů a avokád - když by to byl několikanásobně větší byznys atd atd. 

    Navíc já klidně přejdu na jiný typ stravování, ale potřebuji alespoň minimální smysluplnost informací - CHYBOU (a to platí si všimněte u všech věřících) je, že všichni ti "alterativní" nenabízejí řešení v podobě ověřitelných fakt. Je smutné - že jim člověk dává návod jak prosadit svůj názor, ale oni ho nechtějí vůbec slyšet. Takže všem alternativcům dávám návod znovu - VEZMĚTE současná fakta, která představují současné názory, svoje teze pomocí ověřené metodiky zkoumejte a výsledky porovnejte a UKAŽTE, že Vaše výsledky jsou s těmi současnými v rozporu.

    P.S: Pro všechny věřící alternativce mám, ale dárek - všimli jste, že vlády dávají méně a méně peněz na základní výzkum a školství? Proč asi? Jsou pod vlivem skupin, které šíří komploty a základního výzkumu se bojí neboť ten přináší pravdy a fungující objevy. A školství? Přeci žádná z vládnoucích skupin nechce kriticky myslící masy....

    +1/0
    9.1.2014 8:52

    V15i95k59t23o34r 79S15v79o22b39o36d94a 8912598262696

    Ještě doplním, že mlezivo, tedy mateřeské mléko produkované prvních 3-5 dní, má oproti pozdějšímu zralému mléku cca 4x větší obsah bílkovin.

    Vůbec nic to ovšem neříká o tom, kolik bílkovin by měl přijímat dospělý, senior, maratonec ... ;-)

    +1/0
    6.1.2014 14:49

    M26a56r37e63k 84P86l41e83s80k69a83č 2630616550293

    Jeden příklad za všechny: Storm Talifero - raw vegan (vitarian) po dobu 40 let. Má několik dětí, které vyrostly na syrové organické stravě a nevypadají, že by měly poškozené zdraví. Na jeho webu rawveganwarrior.com jsou fotky, jak vypadal v 25 letech a nyní a moc se nezměnil.

    +4/0
    6.1.2014 15:21

    V15i70k76t54o89r 69S66v73o60b72o47d21a 8452718512626

    No, konečně nějaký relevantní argument k diskuzi :-) Za link na Talifera díky, to je zajímavé. Ten člověk koukám taky jede 30 banánů denně, ale narozdíl od staříků v článku má i nějaký zdroj bílkovin v podobě ořechů a luštěnin. Nedaří se mi tedy najít přesný jídelníček a nutriční příjmy, to by mě zajímalo. Na fotkách vypadá dobře, to je bez diskuze; anti-aging efekt z těch všech antioxidantů v ovoci je jasný a prokázaný. Ovšem potkávám v tělocvičně stejně staré lidi, kteří vypadají srovnatelně a raw vegani nejsou.  Navíc  je to černoch a ti mají lepší dispozice udržet snadno více svalové hmoty, takže se to špatně porovnává. Ale na ten věk má skvělou pleť, to jo.

    Mám s ním ovšem tento problém: on prodává těch svých 18 knih o raw food a dělá nějaké dietologické poradenství či co, tzn. je to trochu střet zájmů a i kdyby byl sebeobjektivnější, vždycky už budu spíš přemýšlet o tom, proč si barví vousy, aby působil mladší a vitálnější a jestli ty jeho děti jsou opravdu ryzí vegani, nebo je to taky jenom marketing kvůli prodeji knih.

    Nechci být ale paranoik; řekněme, že je to všechno tak, jak se píše. Je to velmi zajímavý případ,

    Každopádně na nějaké závěry je to moc krátká doba a malý vzorek. On to provozuje od dospělosti a následky na dětech se mohou projevit až ve stáří. Nemáte tam někoho, kdo byl striktní vegan od narození a dnes je to sportující senior bez zdravotních obtíží? Ideálně z druhé generace, ale to už bych chtěl asi moc.

    +3/−2
    6.1.2014 17:04





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.