• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jogging: až zvládnete hodinu, můžete začít s běháním

    Je to vlastně pohyb na pohodu, pro radost a zdraví. Nestresuje vás nadměrnými výzvami, může vám ale umést cestu k rychlejšímu běhu a delším trasám. Guru českého běhu Miloš Škorpil představuje jogging.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L87e59n69k44a 68K52ř53i14v62á51n49k15o84v54á 7752342

    Dobrý den,

    díky za článek i komentáře. Pro začátečníka spousta informací. Sporttester už mám, ale při cvičení doma mi skoro pořád pípal a to jsem dělala lehčí kardio + posilování... Vzorečků na výpočet TF jsem našla vícero, takže se budu řídit tím vaším, překontroluji nastavení TF ve sporttesteru a zkusím ho vzít na jogging. Až někde potkáte pípající želvu, budu to nejspíš já :)

    0/0
    9.9.2013 16:46

    K79r19i81s89t53ý48n76a 66V85o59t74r82u23b70c28o14v37á 6512882618108

    Podle tohohle článku teda spíš běhám než jogguju, good :-) ale nevim s tou tepovou frekvencí. Běhám se sluchátkama a už mám vyzkoušený, na který kapely vydržím běžet bez ohledu na terén jakž takž rovnoměrně (krom chůze do kopce). Pak je vtipný, když běžím stejnou trasu, doběhnu domů, a říkám si, jakto, že mi zbejvaj ještě dvě písničky, nebo naopak, že si jednu musím pustit ještě víckrát.... :-)

    0/0
    5.9.2013 14:20

    J84a74n 69P21r57e83i61b86i98s70c20h 3709907637943

    Tři hodiny na maraton je už dost challenge...

    +2/0
    4.9.2013 10:56

    J20i91ř82í 84H92a68v40l42í44č46e21k 5632951928750

    Nechci otravovat ty všechny zkušené ,ale spíš bych potřeboval od vás nějakou tu radu. Je mi 67 let a sportoval jsem / basket,fotbal,lyžování/

    dosti aktivně skoro do 50 let. Pak přišla doba nadměrného pracovního vytížení a také i lenosti v pohybu , vyšší tlak  z důvodu nabírání kilogramů a pak operace kyčle. EKG bylo vždy v normě. Tolik moje sportování  i skoro diagnoza mé tělesné schránky .Otázka zní: mohu začít s joggingem či podobným způsobem pohybu vzhledem k mému věku? Jestliže ano,tak se ptám jak?Sporttester jsem nikdy v rukách neměl. Tak se ukažte radilové a odborníci. Míněno v dobrém!;-€

    +1/0
    4.9.2013 3:57

    D94a44n 22J77a95n 9649250789866

    ANO, jiná odpověď snad ani není.

    Začátek asi jen chůze - s postupným protahováním vzdálenosti a rychlosti.

    Pak už je krok jen se "rozběhnout" a pak se uvidí. Ona i rychlá chůze 2 hodiny na čerstvém vzduchu v tomto věku dokáže dělat divy se zdravím.

    +4/−1
    4.9.2013 7:42

    F87r63a21n31t17i33š24e36k 40E95l77i24á66š 6257443365756

    Jsem stejně starý a běh vám rozhodně nedoporučuju, ale co nejrychlejší chůzi ano. Ty dvě hodiny jsou optimální, pokud vás nezačne někde bolet. Kupte si hůlky na chůzi. Stejně dlouhou dobu byste měl denně věnovat četbě a jinému namáhání mozku

    +1/0
    5.9.2013 7:13

    T71o97m90a16s 94T47h75o56m51a26e92s 6454940225958

    Dobrý den, jenom mě ten článek připadá jako bezobsažný blábol, kde se dokola mluví o ničem?

    +10/−5
    3.9.2013 23:10

    D96a39n 56J18a35n 9219320839336

    nejsi cílová skupina článku tak asi proto....

    +1/−2
    4.9.2013 7:57

    A98n24d60r15e78a98s 84M12o84l91i27t87o80r91i26s 1454735654163

    Nejenom tobě, jsem cílová skupina a můžu říct, že pro mě to blábol je :)

    0/0
    4.9.2013 18:05

    I30r90e44n83a 81P27l37a68c35h11e64t86k86o74v91á 1906444426960

    hlavne si kupte poradny boty a nejlip, kdyz do nich pridate bezecky vlozky

    . ne kazdej ma to stesti behat v prirode a moje zacatky na asfaltu me malem pripravily o hnatky ;-)

    +4/0
    3.9.2013 22:44

    R56e65n24a17t52a 77J34e25l15í23n21k44o69v14á 3116927878245

    Zkoušela jsem běhat se sportesterem, ale je to o ničem. Při nastavení 80% tepové frekvence  přístroj na každém kopečku začal pískat jak o život a bylo nutno zpomalit do tempa želvy, aby přestal... Od té doby běhám aerobní běhy s partnerem a dle hesla - můžeme mluvit, je to v pořádku. Možná je to podle odborníků špatně, ale nelze jinak.:-)

    +2/−1
    3.9.2013 19:14
    Foto

    M42i42c76h20a72l 82H46r96a15b52e95c 2883563825472

    Každý člověk je jiný a Miloš to píše přesně jde o běh na pohodu sporttester je až druhý krok. Hlavní je cítit se dobře pak je možné zvážit co dál.

    +3/0
    3.9.2013 19:40

    M98a91r22t48i66n 59T65e22p24l56a90n 9417590855933

    Tak ono jste mohla mít sporttester špatně nastavený. Ty uvedené vzorečky jsou prostě orientační a stavěné spíš "do bezpečna". Sám bych třeba měl mít dle vzorečku TFmax pod 190 a přitom se dostanu i přes 200 a ještě neupadám do mdlob. Čili pokud běhat na tepovku, tak si to chce zjistit jako skutečnou maximálku člověk má (ať už vyšetřením nebo amatérskými způsoby typu opakovaného výběhu kopce) a neřídit se nastavením dle obecného vzorce.

    +3/0
    3.9.2013 20:54
    Foto

    I85v76o 58P11e64t86e82r82k76a 4206475357379

    No já na sporttester nedám dopustit. Sice už ho nepoužívám, protože zátěž jsem se naučil dost přesně odhadnout, ale v určité fázi mi velmi pomohl. Cituji ze svého blogu: "Koupil jsem tedy sporttester, nastavil příslušné tréninkové pásmo a rozeběhl se na svoji obvyklou 12km trasu. Každou chvíli mě ty zatracené hodinky pípaly, že běžím moc intenzivně kromě chvil, kdy se mi zdálo, že se vážně jen ploužím. Ke konci trasy už jsem myslel, že ten přístroj rozšlapu vzteky. Trasu jsem uběhl o deset minut pomaleji než obvykle. Na druhou stranu jsem nebyl zdaleka tak zničený, jako po obvyklém tréninku. I proto jsem vytrval a nechal se dále řídit sporttesterem. Vyplatilo se to, protože jsem už nikdy nebyl druhý den po výběhu přetažený, ale hlavně jsem za půl roku tu samou trasu uběhl o osm minut rychleji, než když jsem ji běžel předtím, než jsem poprvé ty tréninkové hodinky nasadil na ruku. Co však bylo třešničkou na dortu byl fakt, že jsem za ten půl rok zhubl z 95 kg na 80kg." - Celý článek, ze kterého cituji, je tady: ivopeterka.blog.idnes.cz

    +4/−2
    3.9.2013 21:09

    M36a57r39t72i27n 70K22a88r54á30s64e75k 9308613628818

    Ja na pulsmetr nedam dopustit, diky nemu vzdycky dobre odhadnu tempo bez ohledu na teren a vim, ze pak vydrzim tak dlouho jak mam naplanovane a ne ze nekde v pulce odpadnu....

    +1/0
    3.9.2013 21:33

    D51a86n 21J20a65n 9299390559276

    právě naopak, já tomu říkam běhat/jezdit na kole "na nos" .

    Co člověk udejchá nosem to je aerobní oblast.

    A objemy se dělají výhradně v této oblasti tepů.

    On ten sporttestr má své opodstatnění ale i pro mě byl spíše přítěží.

    +2/0
    4.9.2013 7:52

    V60e42r25o25n12i10k40a 31L39a63z84á82r72k70o46v96á 6490657217814

    Dobrý den, zkoušela jsem začít s během podobným způsobem, střídání běhu a chůze. Mám ale ten problém, že mě potom bolely oba kyčle a to takovým způsobem, že jsem asi 3 dny nemohla pořádně chodit do schodů.

    Můžete mi někdo poradit, kde je chyba? Chtěla bych začít běhat, ale tahle bolest mě dost odrazuje... Díky

    0/0
    3.9.2013 10:56
    Foto

    J80a13n 33C11a40b88a97l 8364693180954

    Plan jak zacit behat, bych si troufnul oznacit v tomto clanku jako pro pokrocile. Zacit po x mesicich ci dokonce letech 1 minutou behu a 1 minutou chuze je vrazedne a vezme vam to energii pokracovat. 

    Vrele doporucuju tento clanek. Ja sam velky nesportovec s nadvahou jsem vydrzel nasledovat tento trenink od jara az do vanoc, kdy obrovska hromada snehu roztala a silnice se na 2 mesice promenila ve skluzavku. SHodil jsem z 95 na 78 kilo a byl najednou hubenour.

    behame.cz

    Tenhle plan se da s prehledem dodrzovat a cloveka neotravi nadmernou zatezi

    +1/0
    3.9.2013 14:56
    Foto

    J12a21n 22C84a54b96a85l 8534883430464

    /behame.cz/63/bezecky-plan-pro-uplne-zacatecniky-9-tydnu/

    +1/0
    3.9.2013 14:57
    Foto

    J65a76n 79C18a80b49a24l 8704983170574

    Vas problem s kyclemi (a potazmo s kolenami) je naprosto bezny pokud nejste zvykla na pohyb. Slachy obepinajici klouby nejsou proste zvykle na novou zatez. Proto je treba zacit VELMI ZVOLNA. Casem posili a nebudete nic citit. Take pri dlouhodobem behani je dulezite spravne drzeni tela. Pokud se budete hrbit dopredu (coz dela moje mama, pry kvuli vaze prsou) tak vas pak budou bolet ramena a za krkem. Je treba bezet vypnuty, lehce nakloneny dopredu. Druha vec je spravne dychani a je treba se naucit spravne dychat uz od zacatku. Predstavte si ze si nadech rozkouskujete na 4 kroky, tzn, pokazde, kdyz vase noha dopadne na zem, nez se odrazi, narazove se nadechnete 1/4 kapacitou plic. A po ctyrech krocich si zase vydech rozdelite na 4x. Tohle se meni s intezitou behu, pripadne pri behu do kopecka. To pak jdete na 1/3 az 1/2. Tenhle styl dychani (zpusobu jak dychat urcite existuje nekolik) pro me pracuje uz radu let a muzu udychat i nonstop beh na 3 hodiny

    +1/0
    3.9.2013 15:03
    Foto

    P73e24t37r 41B83r35é14m 6728702227425

    Osobně jsem se jednou setkal s bolestivou kyčlí také. A důvod byl jediný, prostě jsem to přehnal. Tělo pak vypovědělo službu. Dva dny jsem prakticky nemohl chodit a dalších 14 dní jsem neběhal. Pokud váš organismus reagoval na indiánský běh tímto způsobem, zauvažoval bych pro začátek spíš o rychlé vytrvalé chůzi. Druhou otázkou je jakou jste zvolila obuv a jaký terén. Dle mého názoru je hazard se zdravím vytasit staré Prestige a vyrazit s nimi na asfalt.

    0/0
    5.9.2013 14:24

    V61l72a69s87t25a 49P20i94t75t76n44e24r35o52v91á 7597493824653

    Pánové docenti Svoboda a Polívka by si asi měli jít zaběhat nebo zajoggovat! Článek je o běhání pro zdraví a POHODU.. Kdo běhá, neprudí :-D

    +1/0
    3.9.2013 10:01

    V69i10k48t37o95r 84S52v69o70b81o79d28a 8302148132136

    Běhám rád, ale co když si důvěřivý čtenář vinou chybného vzorečku vypočítá špatnou tepovku a pak to s ním někde v kopci šlehne, aha? Já tady zachraňuju životy! ;-D

    +7/0
    3.9.2013 12:17

    V19i29k64t10o14r 74S33v40o22b58o88d83a 8482348852306

    Doporučuji články obsahující vyšší matematiku vždy nechat projet externí korekturou ve spolupráci s několika doktorandy z matfyzu.

    1) 0,8 = 85% jen při velmi vysokých hodnotách 0,8

    2) 220 – 40 x 0,8 není 153, ale 144

    3) Ono to není vlastně není ani 144, ale 188 a redakce si za DÚ zkusí zjistit proč. Na to už ale doporučuji místo doktorandů minimálně docenty.

    +8/0
    3.9.2013 4:32
    Foto

    M16a11r22e93k 34O76d84s44t55r77c37i24l57i56k 2407204310431

    Dobrý den, díky moc za upozornění.

    +1/0
    3.9.2013 7:07

    P71a93v49e78l 90P45o69l36í77v17k11a 3142453846610

    Myslím, že jste to moc nezlepšili :-)

    Správně to je:

    (230 – 35) x 0,7 = 137

    (220 – 40) x 0,8 = 144

    +3/0
    3.9.2013 9:20
    Foto

    M73a26r18e20k 78O36d34s84t19r31c75i59l75i82k 2807484660491

    Pavle máte pravdu - vypadla závorka. Původní výpočet od Miloše Škorpila byl samozřejmě dobře. Díky

    +1/0
    3.9.2013 9:50

    V75i39k46t50o25r 64S51v67o55b68o82d40a 8192928752506

    No, že ještě prudím ... pořád to není úplně ono ;-D vždyť už jsem to psal v prvním bodě: v textu píšete 85% a ve výpočtu násobíte 0,8 což je 80%. Rovnice teď vychází, na to už radši nesahejte; změňte v textu 85% na 80% a bude to sedět.

    Omlouvám se, že jsem v první připomínce odpověděl jen v náznacích a jenom Vás tak zmátl.

    Sportu zdar!

    +2/0
    3.9.2013 12:09
    Foto

    M40a47r30e41k 94O19d86s83t27r12c40i69l85i54k 2397494600371

    Viktore ne v pohode, udelal jste fakt dobre, jen v tom letu to blbe resim. Diky

    +2/0
    3.9.2013 12:14





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.