• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jogging: až zvládnete hodinu, můžete začít s běháním

    Je to vlastně pohyb na pohodu, pro radost a zdraví. Nestresuje vás nadměrnými výzvami, může vám ale umést cestu k rychlejšímu běhu a delším trasám. Guru českého běhu Miloš Škorpil představuje jogging.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L27e77n91k30a 62K71ř93i32v45á57n56k95o50v91á 7982532

    Dobrý den,

    díky za článek i komentáře. Pro začátečníka spousta informací. Sporttester už mám, ale při cvičení doma mi skoro pořád pípal a to jsem dělala lehčí kardio + posilování... Vzorečků na výpočet TF jsem našla vícero, takže se budu řídit tím vaším, překontroluji nastavení TF ve sporttesteru a zkusím ho vzít na jogging. Až někde potkáte pípající želvu, budu to nejspíš já :)

    0/0
    9.9.2013 16:46

    K59r35i79s86t67ý97n44a 78V58o13t75r44u65b51c37o55v42á 6162972338608

    Podle tohohle článku teda spíš běhám než jogguju, good :-) ale nevim s tou tepovou frekvencí. Běhám se sluchátkama a už mám vyzkoušený, na který kapely vydržím běžet bez ohledu na terén jakž takž rovnoměrně (krom chůze do kopce). Pak je vtipný, když běžím stejnou trasu, doběhnu domů, a říkám si, jakto, že mi zbejvaj ještě dvě písničky, nebo naopak, že si jednu musím pustit ještě víckrát.... :-)

    0/0
    5.9.2013 14:20

    J33a88n 36P39r76e36i62b53i55s71c69h 3839137297933

    Tři hodiny na maraton je už dost challenge...

    +2/0
    4.9.2013 10:56

    J38i67ř52í 22H42a94v73l59í53č86e54k 5802611838490

    Nechci otravovat ty všechny zkušené ,ale spíš bych potřeboval od vás nějakou tu radu. Je mi 67 let a sportoval jsem / basket,fotbal,lyžování/

    dosti aktivně skoro do 50 let. Pak přišla doba nadměrného pracovního vytížení a také i lenosti v pohybu , vyšší tlak  z důvodu nabírání kilogramů a pak operace kyčle. EKG bylo vždy v normě. Tolik moje sportování  i skoro diagnoza mé tělesné schránky .Otázka zní: mohu začít s joggingem či podobným způsobem pohybu vzhledem k mému věku? Jestliže ano,tak se ptám jak?Sporttester jsem nikdy v rukách neměl. Tak se ukažte radilové a odborníci. Míněno v dobrém!;-€

    +1/0
    4.9.2013 3:57

    D70a97n 14J48a60n 9119290639776

    ANO, jiná odpověď snad ani není.

    Začátek asi jen chůze - s postupným protahováním vzdálenosti a rychlosti.

    Pak už je krok jen se "rozběhnout" a pak se uvidí. Ona i rychlá chůze 2 hodiny na čerstvém vzduchu v tomto věku dokáže dělat divy se zdravím.

    +4/−1
    4.9.2013 7:42

    F70r15a11n31t49i31š88e92k 80E53l51i23á21š 6687653175216

    Jsem stejně starý a běh vám rozhodně nedoporučuju, ale co nejrychlejší chůzi ano. Ty dvě hodiny jsou optimální, pokud vás nezačne někde bolet. Kupte si hůlky na chůzi. Stejně dlouhou dobu byste měl denně věnovat četbě a jinému namáhání mozku

    +1/0
    5.9.2013 7:13

    T56o41m64a27s 82T74h98o73m20a85e43s 6424300895898

    Dobrý den, jenom mě ten článek připadá jako bezobsažný blábol, kde se dokola mluví o ničem?

    +10/−5
    3.9.2013 23:10

    D16a50n 92J78a26n 9129540519646

    nejsi cílová skupina článku tak asi proto....

    +1/−2
    4.9.2013 7:57

    A14n59d72r89e68a27s 55M89o37l91i45t21o52r31i39s 1494825474733

    Nejenom tobě, jsem cílová skupina a můžu říct, že pro mě to blábol je :)

    0/0
    4.9.2013 18:05

    I31r24e81n94a 19P19l92a31c78h58e66t28k77o24v62á 3724404190937

    hlavne si kupte poradny boty a nejlip, kdyz do nich pridate bezecky vlozky

    . ne kazdej ma to stesti behat v prirode a moje zacatky na asfaltu me malem pripravily o hnatky ;-)

    +4/0
    3.9.2013 22:44

    R24e47n94a74t24a 73J10e62l24í14n80k36o94v71á 3156687278395

    Zkoušela jsem běhat se sportesterem, ale je to o ničem. Při nastavení 80% tepové frekvence  přístroj na každém kopečku začal pískat jak o život a bylo nutno zpomalit do tempa želvy, aby přestal... Od té doby běhám aerobní běhy s partnerem a dle hesla - můžeme mluvit, je to v pořádku. Možná je to podle odborníků špatně, ale nelze jinak.:-)

    +2/−1
    3.9.2013 19:14
    Foto

    M37i57c18h72a17l 46H96r16a22b86e54c 2343523245852

    Každý člověk je jiný a Miloš to píše přesně jde o běh na pohodu sporttester je až druhý krok. Hlavní je cítit se dobře pak je možné zvážit co dál.

    +3/0
    3.9.2013 19:40

    M19a16r63t37i98n 44T10e44p93l28a30n 9267440615463

    Tak ono jste mohla mít sporttester špatně nastavený. Ty uvedené vzorečky jsou prostě orientační a stavěné spíš "do bezpečna". Sám bych třeba měl mít dle vzorečku TFmax pod 190 a přitom se dostanu i přes 200 a ještě neupadám do mdlob. Čili pokud běhat na tepovku, tak si to chce zjistit jako skutečnou maximálku člověk má (ať už vyšetřením nebo amatérskými způsoby typu opakovaného výběhu kopce) a neřídit se nastavením dle obecného vzorce.

    +3/0
    3.9.2013 20:54
    Foto

    I51v28o 89P67e71t91e63r86k88a 4866115167379

    No já na sporttester nedám dopustit. Sice už ho nepoužívám, protože zátěž jsem se naučil dost přesně odhadnout, ale v určité fázi mi velmi pomohl. Cituji ze svého blogu: "Koupil jsem tedy sporttester, nastavil příslušné tréninkové pásmo a rozeběhl se na svoji obvyklou 12km trasu. Každou chvíli mě ty zatracené hodinky pípaly, že běžím moc intenzivně kromě chvil, kdy se mi zdálo, že se vážně jen ploužím. Ke konci trasy už jsem myslel, že ten přístroj rozšlapu vzteky. Trasu jsem uběhl o deset minut pomaleji než obvykle. Na druhou stranu jsem nebyl zdaleka tak zničený, jako po obvyklém tréninku. I proto jsem vytrval a nechal se dále řídit sporttesterem. Vyplatilo se to, protože jsem už nikdy nebyl druhý den po výběhu přetažený, ale hlavně jsem za půl roku tu samou trasu uběhl o osm minut rychleji, než když jsem ji běžel předtím, než jsem poprvé ty tréninkové hodinky nasadil na ruku. Co však bylo třešničkou na dortu byl fakt, že jsem za ten půl rok zhubl z 95 kg na 80kg." - Celý článek, ze kterého cituji, je tady: ivopeterka.blog.idnes.cz

    +4/−2
    3.9.2013 21:09

    M13a56r11t27i35n 12K51a57r28á58s20e74k 9108583728728

    Ja na pulsmetr nedam dopustit, diky nemu vzdycky dobre odhadnu tempo bez ohledu na teren a vim, ze pak vydrzim tak dlouho jak mam naplanovane a ne ze nekde v pulce odpadnu....

    +1/0
    3.9.2013 21:33

    D72a51n 77J84a95n 9519920869116

    právě naopak, já tomu říkam běhat/jezdit na kole "na nos" .

    Co člověk udejchá nosem to je aerobní oblast.

    A objemy se dělají výhradně v této oblasti tepů.

    On ten sporttestr má své opodstatnění ale i pro mě byl spíše přítěží.

    +2/0
    4.9.2013 7:52

    V94e94r51o44n71i72k22a 54L22a42z86á90r27k69o43v43á 6200497767424

    Dobrý den, zkoušela jsem začít s během podobným způsobem, střídání běhu a chůze. Mám ale ten problém, že mě potom bolely oba kyčle a to takovým způsobem, že jsem asi 3 dny nemohla pořádně chodit do schodů.

    Můžete mi někdo poradit, kde je chyba? Chtěla bych začít běhat, ale tahle bolest mě dost odrazuje... Díky

    0/0
    3.9.2013 10:56
    Foto

    J49a23n 81C88a86b40a23l 8374433840344

    Plan jak zacit behat, bych si troufnul oznacit v tomto clanku jako pro pokrocile. Zacit po x mesicich ci dokonce letech 1 minutou behu a 1 minutou chuze je vrazedne a vezme vam to energii pokracovat. 

    Vrele doporucuju tento clanek. Ja sam velky nesportovec s nadvahou jsem vydrzel nasledovat tento trenink od jara az do vanoc, kdy obrovska hromada snehu roztala a silnice se na 2 mesice promenila ve skluzavku. SHodil jsem z 95 na 78 kilo a byl najednou hubenour.

    behame.cz

    Tenhle plan se da s prehledem dodrzovat a cloveka neotravi nadmernou zatezi

    +1/0
    3.9.2013 14:56
    Foto

    J70a14n 74C42a24b50a61l 8324163740134

    /behame.cz/63/bezecky-plan-pro-uplne-zacatecniky-9-tydnu/

    +1/0
    3.9.2013 14:57
    Foto

    J36a46n 28C60a39b63a85l 8664363180584

    Vas problem s kyclemi (a potazmo s kolenami) je naprosto bezny pokud nejste zvykla na pohyb. Slachy obepinajici klouby nejsou proste zvykle na novou zatez. Proto je treba zacit VELMI ZVOLNA. Casem posili a nebudete nic citit. Take pri dlouhodobem behani je dulezite spravne drzeni tela. Pokud se budete hrbit dopredu (coz dela moje mama, pry kvuli vaze prsou) tak vas pak budou bolet ramena a za krkem. Je treba bezet vypnuty, lehce nakloneny dopredu. Druha vec je spravne dychani a je treba se naucit spravne dychat uz od zacatku. Predstavte si ze si nadech rozkouskujete na 4 kroky, tzn, pokazde, kdyz vase noha dopadne na zem, nez se odrazi, narazove se nadechnete 1/4 kapacitou plic. A po ctyrech krocich si zase vydech rozdelite na 4x. Tohle se meni s intezitou behu, pripadne pri behu do kopecka. To pak jdete na 1/3 az 1/2. Tenhle styl dychani (zpusobu jak dychat urcite existuje nekolik) pro me pracuje uz radu let a muzu udychat i nonstop beh na 3 hodiny

    +1/0
    3.9.2013 15:03
    Foto

    P75e61t28r 62B12r31é88m 6838342247985

    Osobně jsem se jednou setkal s bolestivou kyčlí také. A důvod byl jediný, prostě jsem to přehnal. Tělo pak vypovědělo službu. Dva dny jsem prakticky nemohl chodit a dalších 14 dní jsem neběhal. Pokud váš organismus reagoval na indiánský běh tímto způsobem, zauvažoval bych pro začátek spíš o rychlé vytrvalé chůzi. Druhou otázkou je jakou jste zvolila obuv a jaký terén. Dle mého názoru je hazard se zdravím vytasit staré Prestige a vyrazit s nimi na asfalt.

    0/0
    5.9.2013 14:24

    V15l53a16s91t97a 38P67i77t34t35n80e26r16o16v84á 7597923944763

    Pánové docenti Svoboda a Polívka by si asi měli jít zaběhat nebo zajoggovat! Článek je o běhání pro zdraví a POHODU.. Kdo běhá, neprudí :-D

    +1/0
    3.9.2013 10:01

    V13i30k48t14o77r 66S83v48o87b42o69d14a 8532238522216

    Běhám rád, ale co když si důvěřivý čtenář vinou chybného vzorečku vypočítá špatnou tepovku a pak to s ním někde v kopci šlehne, aha? Já tady zachraňuju životy! ;-D

    +7/0
    3.9.2013 12:17

    V13i60k34t20o79r 73S37v79o89b97o37d92a 8802848242826

    Doporučuji články obsahující vyšší matematiku vždy nechat projet externí korekturou ve spolupráci s několika doktorandy z matfyzu.

    1) 0,8 = 85% jen při velmi vysokých hodnotách 0,8

    2) 220 – 40 x 0,8 není 153, ale 144

    3) Ono to není vlastně není ani 144, ale 188 a redakce si za DÚ zkusí zjistit proč. Na to už ale doporučuji místo doktorandů minimálně docenty.

    +8/0
    3.9.2013 4:32
    Foto

    M97a74r30e14k 37O49d84s53t93r59c11i92l85i46k 2487554110611

    Dobrý den, díky moc za upozornění.

    +1/0
    3.9.2013 7:07

    P82a56v95e69l 93P29o43l29í87v14k50a 3552423386220

    Myslím, že jste to moc nezlepšili :-)

    Správně to je:

    (230 – 35) x 0,7 = 137

    (220 – 40) x 0,8 = 144

    +3/0
    3.9.2013 9:20
    Foto

    M36a67r47e22k 21O70d74s84t63r19c24i98l45i85k 2977674810321

    Pavle máte pravdu - vypadla závorka. Původní výpočet od Miloše Škorpila byl samozřejmě dobře. Díky

    +1/0
    3.9.2013 9:50

    V40i61k44t17o68r 81S50v73o19b16o66d15a 8452198932546

    No, že ještě prudím ... pořád to není úplně ono ;-D vždyť už jsem to psal v prvním bodě: v textu píšete 85% a ve výpočtu násobíte 0,8 což je 80%. Rovnice teď vychází, na to už radši nesahejte; změňte v textu 85% na 80% a bude to sedět.

    Omlouvám se, že jsem v první připomínce odpověděl jen v náznacích a jenom Vás tak zmátl.

    Sportu zdar!

    +2/0
    3.9.2013 12:09
    Foto

    M88a26r20e28k 78O44d43s84t97r29c44i79l20i73k 2147154680441

    Viktore ne v pohode, udelal jste fakt dobre, jen v tom letu to blbe resim. Diky

    +2/0
    3.9.2013 12:14



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.