• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jogging: až zvládnete hodinu, můžete začít s běháním

    Je to vlastně pohyb na pohodu, pro radost a zdraví. Nestresuje vás nadměrnými výzvami, může vám ale umést cestu k rychlejšímu běhu a delším trasám. Guru českého běhu Miloš Škorpil představuje jogging.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L86e23n97k83a 54K41ř86i19v31á20n93k62o53v39á 7972852

    Dobrý den,

    díky za článek i komentáře. Pro začátečníka spousta informací. Sporttester už mám, ale při cvičení doma mi skoro pořád pípal a to jsem dělala lehčí kardio + posilování... Vzorečků na výpočet TF jsem našla vícero, takže se budu řídit tím vaším, překontroluji nastavení TF ve sporttesteru a zkusím ho vzít na jogging. Až někde potkáte pípající želvu, budu to nejspíš já :)

    0/0
    9.9.2013 16:46

    K56r82i13s98t56ý45n98a 97V50o14t66r25u85b43c95o70v74á 6192762908468

    Podle tohohle článku teda spíš běhám než jogguju, good :-) ale nevim s tou tepovou frekvencí. Běhám se sluchátkama a už mám vyzkoušený, na který kapely vydržím běžet bez ohledu na terén jakž takž rovnoměrně (krom chůze do kopce). Pak je vtipný, když běžím stejnou trasu, doběhnu domů, a říkám si, jakto, že mi zbejvaj ještě dvě písničky, nebo naopak, že si jednu musím pustit ještě víckrát.... :-)

    0/0
    5.9.2013 14:20

    J19a39n 85P92r64e41i69b10i48s85c31h 3429767387583

    Tři hodiny na maraton je už dost challenge...

    +2/0
    4.9.2013 10:56

    J18i12ř24í 39H76a97v84l14í36č30e92k 5442751978910

    Nechci otravovat ty všechny zkušené ,ale spíš bych potřeboval od vás nějakou tu radu. Je mi 67 let a sportoval jsem / basket,fotbal,lyžování/

    dosti aktivně skoro do 50 let. Pak přišla doba nadměrného pracovního vytížení a také i lenosti v pohybu , vyšší tlak  z důvodu nabírání kilogramů a pak operace kyčle. EKG bylo vždy v normě. Tolik moje sportování  i skoro diagnoza mé tělesné schránky .Otázka zní: mohu začít s joggingem či podobným způsobem pohybu vzhledem k mému věku? Jestliže ano,tak se ptám jak?Sporttester jsem nikdy v rukách neměl. Tak se ukažte radilové a odborníci. Míněno v dobrém!;-€

    +1/0
    4.9.2013 3:57

    D77a30n 30J93a19n 9729720239636

    ANO, jiná odpověď snad ani není.

    Začátek asi jen chůze - s postupným protahováním vzdálenosti a rychlosti.

    Pak už je krok jen se "rozběhnout" a pak se uvidí. Ona i rychlá chůze 2 hodiny na čerstvém vzduchu v tomto věku dokáže dělat divy se zdravím.

    +4/−1
    4.9.2013 7:42

    F66r37a49n65t79i93š53e66k 66E21l66i16á62š 6617683215546

    Jsem stejně starý a běh vám rozhodně nedoporučuju, ale co nejrychlejší chůzi ano. Ty dvě hodiny jsou optimální, pokud vás nezačne někde bolet. Kupte si hůlky na chůzi. Stejně dlouhou dobu byste měl denně věnovat četbě a jinému namáhání mozku

    +1/0
    5.9.2013 7:13

    T85o21m18a57s 80T48h15o46m87a95e69s 6974840785848

    Dobrý den, jenom mě ten článek připadá jako bezobsažný blábol, kde se dokola mluví o ničem?

    +10/−5
    3.9.2013 23:10

    D75a58n 24J67a45n 9709280789286

    nejsi cílová skupina článku tak asi proto....

    +1/−2
    4.9.2013 7:57

    A33n71d76r44e84a56s 14M57o50l62i93t45o47r50i45s 1704215324293

    Nejenom tobě, jsem cílová skupina a můžu říct, že pro mě to blábol je :)

    0/0
    4.9.2013 18:05

    I17r40e88n81a 20P48l58a34c20h45e20t56k28o52v75á 3524714360887

    hlavne si kupte poradny boty a nejlip, kdyz do nich pridate bezecky vlozky

    . ne kazdej ma to stesti behat v prirode a moje zacatky na asfaltu me malem pripravily o hnatky ;-)

    +4/0
    3.9.2013 22:44

    R80e79n19a27t96a 63J16e56l69í82n38k49o25v45á 3206217108925

    Zkoušela jsem běhat se sportesterem, ale je to o ničem. Při nastavení 80% tepové frekvence  přístroj na každém kopečku začal pískat jak o život a bylo nutno zpomalit do tempa želvy, aby přestal... Od té doby běhám aerobní běhy s partnerem a dle hesla - můžeme mluvit, je to v pořádku. Možná je to podle odborníků špatně, ale nelze jinak.:-)

    +2/−1
    3.9.2013 19:14
    Foto

    M81i93c33h45a97l 79H46r15a52b47e26c 2943743925972

    Každý člověk je jiný a Miloš to píše přesně jde o běh na pohodu sporttester je až druhý krok. Hlavní je cítit se dobře pak je možné zvážit co dál.

    +3/0
    3.9.2013 19:40

    M83a42r48t37i30n 70T83e56p42l12a63n 9377170705413

    Tak ono jste mohla mít sporttester špatně nastavený. Ty uvedené vzorečky jsou prostě orientační a stavěné spíš "do bezpečna". Sám bych třeba měl mít dle vzorečku TFmax pod 190 a přitom se dostanu i přes 200 a ještě neupadám do mdlob. Čili pokud běhat na tepovku, tak si to chce zjistit jako skutečnou maximálku člověk má (ať už vyšetřením nebo amatérskými způsoby typu opakovaného výběhu kopce) a neřídit se nastavením dle obecného vzorce.

    +3/0
    3.9.2013 20:54
    Foto

    I82v42o 63P51e78t54e94r56k44a 4216475597579

    No já na sporttester nedám dopustit. Sice už ho nepoužívám, protože zátěž jsem se naučil dost přesně odhadnout, ale v určité fázi mi velmi pomohl. Cituji ze svého blogu: "Koupil jsem tedy sporttester, nastavil příslušné tréninkové pásmo a rozeběhl se na svoji obvyklou 12km trasu. Každou chvíli mě ty zatracené hodinky pípaly, že běžím moc intenzivně kromě chvil, kdy se mi zdálo, že se vážně jen ploužím. Ke konci trasy už jsem myslel, že ten přístroj rozšlapu vzteky. Trasu jsem uběhl o deset minut pomaleji než obvykle. Na druhou stranu jsem nebyl zdaleka tak zničený, jako po obvyklém tréninku. I proto jsem vytrval a nechal se dále řídit sporttesterem. Vyplatilo se to, protože jsem už nikdy nebyl druhý den po výběhu přetažený, ale hlavně jsem za půl roku tu samou trasu uběhl o osm minut rychleji, než když jsem ji běžel předtím, než jsem poprvé ty tréninkové hodinky nasadil na ruku. Co však bylo třešničkou na dortu byl fakt, že jsem za ten půl rok zhubl z 95 kg na 80kg." - Celý článek, ze kterého cituji, je tady: ivopeterka.blog.idnes.cz

    +4/−2
    3.9.2013 21:09

    M62a19r52t87i62n 55K26a60r76á72s72e71k 9208193768138

    Ja na pulsmetr nedam dopustit, diky nemu vzdycky dobre odhadnu tempo bez ohledu na teren a vim, ze pak vydrzim tak dlouho jak mam naplanovane a ne ze nekde v pulce odpadnu....

    +1/0
    3.9.2013 21:33

    D95a25n 19J97a81n 9159430629206

    právě naopak, já tomu říkam běhat/jezdit na kole "na nos" .

    Co člověk udejchá nosem to je aerobní oblast.

    A objemy se dělají výhradně v této oblasti tepů.

    On ten sporttestr má své opodstatnění ale i pro mě byl spíše přítěží.

    +2/0
    4.9.2013 7:52

    V50e29r39o47n90i92k18a 33L33a97z78á91r20k48o53v24á 6250317647904

    Dobrý den, zkoušela jsem začít s během podobným způsobem, střídání běhu a chůze. Mám ale ten problém, že mě potom bolely oba kyčle a to takovým způsobem, že jsem asi 3 dny nemohla pořádně chodit do schodů.

    Můžete mi někdo poradit, kde je chyba? Chtěla bych začít běhat, ale tahle bolest mě dost odrazuje... Díky

    0/0
    3.9.2013 10:56
    Foto

    J77a17n 44C84a79b40a25l 8314503590804

    Plan jak zacit behat, bych si troufnul oznacit v tomto clanku jako pro pokrocile. Zacit po x mesicich ci dokonce letech 1 minutou behu a 1 minutou chuze je vrazedne a vezme vam to energii pokracovat. 

    Vrele doporucuju tento clanek. Ja sam velky nesportovec s nadvahou jsem vydrzel nasledovat tento trenink od jara az do vanoc, kdy obrovska hromada snehu roztala a silnice se na 2 mesice promenila ve skluzavku. SHodil jsem z 95 na 78 kilo a byl najednou hubenour.

    behame.cz

    Tenhle plan se da s prehledem dodrzovat a cloveka neotravi nadmernou zatezi

    +1/0
    3.9.2013 14:56
    Foto

    J13a19n 35C52a14b96a31l 8394803790634

    /behame.cz/63/bezecky-plan-pro-uplne-zacatecniky-9-tydnu/

    +1/0
    3.9.2013 14:57
    Foto

    J85a85n 77C33a13b15a69l 8544663890214

    Vas problem s kyclemi (a potazmo s kolenami) je naprosto bezny pokud nejste zvykla na pohyb. Slachy obepinajici klouby nejsou proste zvykle na novou zatez. Proto je treba zacit VELMI ZVOLNA. Casem posili a nebudete nic citit. Take pri dlouhodobem behani je dulezite spravne drzeni tela. Pokud se budete hrbit dopredu (coz dela moje mama, pry kvuli vaze prsou) tak vas pak budou bolet ramena a za krkem. Je treba bezet vypnuty, lehce nakloneny dopredu. Druha vec je spravne dychani a je treba se naucit spravne dychat uz od zacatku. Predstavte si ze si nadech rozkouskujete na 4 kroky, tzn, pokazde, kdyz vase noha dopadne na zem, nez se odrazi, narazove se nadechnete 1/4 kapacitou plic. A po ctyrech krocich si zase vydech rozdelite na 4x. Tohle se meni s intezitou behu, pripadne pri behu do kopecka. To pak jdete na 1/3 az 1/2. Tenhle styl dychani (zpusobu jak dychat urcite existuje nekolik) pro me pracuje uz radu let a muzu udychat i nonstop beh na 3 hodiny

    +1/0
    3.9.2013 15:03
    Foto

    P96e29t72r 22B93r62é21m 6618912127825

    Osobně jsem se jednou setkal s bolestivou kyčlí také. A důvod byl jediný, prostě jsem to přehnal. Tělo pak vypovědělo službu. Dva dny jsem prakticky nemohl chodit a dalších 14 dní jsem neběhal. Pokud váš organismus reagoval na indiánský běh tímto způsobem, zauvažoval bych pro začátek spíš o rychlé vytrvalé chůzi. Druhou otázkou je jakou jste zvolila obuv a jaký terén. Dle mého názoru je hazard se zdravím vytasit staré Prestige a vyrazit s nimi na asfalt.

    0/0
    5.9.2013 14:24

    V48l96a88s11t23a 10P19i28t98t35n19e97r52o57v98á 7127173224263

    Pánové docenti Svoboda a Polívka by si asi měli jít zaběhat nebo zajoggovat! Článek je o běhání pro zdraví a POHODU.. Kdo běhá, neprudí :-D

    +1/0
    3.9.2013 10:01

    V79i15k23t22o96r 37S32v41o83b36o75d69a 8282708832126

    Běhám rád, ale co když si důvěřivý čtenář vinou chybného vzorečku vypočítá špatnou tepovku a pak to s ním někde v kopci šlehne, aha? Já tady zachraňuju životy! ;-D

    +7/0
    3.9.2013 12:17

    V39i35k23t13o56r 53S57v71o21b71o19d73a 8682468632186

    Doporučuji články obsahující vyšší matematiku vždy nechat projet externí korekturou ve spolupráci s několika doktorandy z matfyzu.

    1) 0,8 = 85% jen při velmi vysokých hodnotách 0,8

    2) 220 – 40 x 0,8 není 153, ale 144

    3) Ono to není vlastně není ani 144, ale 188 a redakce si za DÚ zkusí zjistit proč. Na to už ale doporučuji místo doktorandů minimálně docenty.

    +8/0
    3.9.2013 4:32
    Foto

    M53a79r84e12k 42O83d75s13t84r77c76i43l72i58k 2487794810731

    Dobrý den, díky moc za upozornění.

    +1/0
    3.9.2013 7:07

    P21a81v24e55l 94P18o38l80í31v14k28a 3262233976970

    Myslím, že jste to moc nezlepšili :-)

    Správně to je:

    (230 – 35) x 0,7 = 137

    (220 – 40) x 0,8 = 144

    +3/0
    3.9.2013 9:20
    Foto

    M17a33r64e97k 92O89d16s70t72r10c45i16l23i17k 2437804690921

    Pavle máte pravdu - vypadla závorka. Původní výpočet od Miloše Škorpila byl samozřejmě dobře. Díky

    +1/0
    3.9.2013 9:50

    V28i45k57t57o50r 31S52v24o18b83o42d72a 8122858402196

    No, že ještě prudím ... pořád to není úplně ono ;-D vždyť už jsem to psal v prvním bodě: v textu píšete 85% a ve výpočtu násobíte 0,8 což je 80%. Rovnice teď vychází, na to už radši nesahejte; změňte v textu 85% na 80% a bude to sedět.

    Omlouvám se, že jsem v první připomínce odpověděl jen v náznacích a jenom Vás tak zmátl.

    Sportu zdar!

    +2/0
    3.9.2013 12:09
    Foto

    M32a46r38e92k 52O66d88s60t27r24c49i63l89i44k 2187214460371

    Viktore ne v pohode, udelal jste fakt dobre, jen v tom letu to blbe resim. Diky

    +2/0
    3.9.2013 12:14





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.