Pětadvacetiletý absolvent práv Petr Procházka spolu se svou přítelkyní vyvinul křížence mezi botou a ponožkou. Jeho produkt Skinners je nyní ve fázi prototypů, které Procházka sám sešívá z podrážky a úpletu. Ty mu dodávají smluvní české továrny.
On by se však rád se Skinners prosadil na trhu a tak se formou crowdfundingové kampaně obrátil na veřejnost. A úspěšně. Svůj cíl - devadesát tisíc korun potřebných na modely a formy - vybral za pár dní.
Víc než tři týdny před koncem kampaně už mu příznivci přes HitHit.cz poslali přes 200 tisíc korun. To mimo jiné znamená, že si předobjednali přes tři stovky párů „bot“, které před tím viděli jen na videu a nemohli si je vyzkoušet.
A k čemu zvláštní „ponožkobotu“ přirovnat? Blízko má k takzvané „barefoot obuvi“, tedy botám s tenkou podrážkou. Zároveň má některé společné charakteristiky s populárními pětiprstými botami.
Proti nim se ale Procházka vymezuje tím, že jsou jednak dražší než jeho produkt a zároveň plní funkci primárních bot, zatímco Skinners mají být spíše alternativou a náhradní obuví.
Zároveň jsou Skinners skladnější, v čemž zase připomínají zmíněnou ponožku. Z výrobků na trhu nejvíce připomíná některé produkty německého výrobce bot Leguano.